{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
540 visninger | Oprettet:

optimering af 3b {{forumTopicSubject}}

Ja god aften bg.
Jeg sidder her og stener lidt rundt på diverse bil sider og kigger på ting til min passat.
Det er en 1.8 3b med 125hk og jeg tænkte bare på hvor meget i vil tror det er muligt at få den til at yde uden der kommer turbo på?

har hørt om man kan få den chippet selv om det ikke er en turbo, nogen der kender noget til det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  optimering af 3b
  • #1   22. sep 2010 De kan chippes til 140 hk og godt 180 nm, med dertil hørende bedre speederrespons og momentforløb (og bedre benzinøkonomi).

• #2   22. sep 2010 Den kan godt chippes, ja. Man får bare ikke lige så meget ud af det som på en bil med turbo smiley

Hvis du vil have yderligere effekt, er det vist billigst at bytte din motor ud med en 1.8T smiley

• #3   22. sep 2010 Bay.. Nej det billigste vil være at sælge sin 1.8 20v og købe en 1.8T smiley

Swarley.. Hvilken chip gir dig 15 hk på en ren sugemotor? haha

• #4   22. sep 2010 Det afhænger af den enkelte bil. Jeg har nu skrevet det samme snart 20-30 gange, men en Volvo S40/V50/S60/V70/S80 kan chippes fra 140 til 188 hk (jf. bsrab.se), BMW 320i E36 fra 150 til 168 hk og Golf VR6 fra 174 til 190 hk (jf. JR-Autoteknik.dk).

Og folk skal i øvrigt lade være med at se udelukkende på tal. Forbedret speederrespons og langt bedre momentforløb er helt klart parametre, der bør stå øverst.

I øvrigt... Haha ditto?

• #5   22. sep 2010 Hov, glemte lige en sidste ting: Som tommelfingerregel, så hedder det; Jo større slagvolumen, jo større ren effekt ved chip. Og omvendt, jo mindre bil/motor, jo mere synes forskellen at være.

• #6   22. sep 2010 Swarley var bestemt ikke for at nedgøre dig sømand, har bare aldrig hørt om den slags effekt forøgelse på en sugemotor med standard indsugning, manifold, udstødning osv.. Henter du 15 HK på sådan en som min KUN ved en chip?

• #7   22. sep 2010 Jeg har heller ikke på noget tidspunkt sagt, det var noget skidt at gøre. Jeg siger bare, effekten er mindre end ved en med turbo.

Og jo, det er da langt billigere bare at lægge en 1.8T motor i end at skulle sælge den nuværende og købe en ny.

Kommentér på:
optimering af 3b

Annonce