{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.604 visninger | Oprettet:

Gitte J
Gitte J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Pant og omregistrering {{forumTopicSubject}}

Lige et dumt spørgsmål fra en kvinde.. smiley

Når en bil omregistreres vil det så blive oplyst om der er pant i bilen på motorkontoret under omregistreringen?

Har igennem tiden købt en del gamle biler og har fjolset nok aldrig tjekket dem for pant men har ej heller selv omregistreret dem.

Hvis jeg i et tilfælde nu selv valgte at omregistrerer en bil vil jeg så blive gjort opmærksom på panten?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pant og omregistrering
  • #1   23. sep 2010 Nej, motorkontoret har intet at gøre med pant.
    Det er sælgers pligt at oplyse det, men hvis han ikke gør det er der ikke meget du kan stille op.
    Så tjek det selv på f.eks. bilbogen, eller få din bank til det.

• #2   23. sep 2010 Du kan flere steder på nettet tjekke for rest gæld i bilen.

Jeg fik selv svar på de fleste af min spørgsmål omkring pant i biler ved at søge lidt på google.

• Gitte J
    Gitte J Tilmeldt:
    jul 2008

#3   23. sep 2010 Ja fandt også en masse omkring hvor jeg kan tjekke det..Og vil også til at gøre det. Har endnu ikke været "uheldig", men ville bare høre om man ville blive gjort opmærksom på det hvis det var..

Så mange tak for svar Billig autotransport smiley

• #4   23. sep 2010 Det da bare lave en slut seddel med at der står : Sælger skriver hermed OGSÅ under på at der IKKE er pant i bilen eller nogen anden form for Restgæld bla bla bla... ? færdig bum ..

• #5   23. sep 2010 Mike G - Lowroller ', nej det er det ikke, hvis der er pant, så følger den bilen, uanset hvad du skriver, desværre.. du kan ikke fraskrive dig panten, med mindre du indfrier den.

• Gitte J
    Gitte J Tilmeldt:
    jul 2008

#6   23. sep 2010 Har selv solgt 2-3 gamle biler når jeg har kørt dem i stykker smiley så har ikke fået mere end 5-6000 for dem..Men ike én har spurgt til slutseddel eller underskrift eller noget..

• #7   23. sep 2010 Jesper..

jamen så kan man vel sagsøge manden for ikke at fortælle sandheden? (der er sikkert et beder juridisk ord for det .. :o) ) ??

eller kan man ik det ?

• #8   23. sep 2010 Mike G - sådan hænger det så ikke sammen hvis sælger så alligevel vælger ikke og betale sin pant ud. så kommer køber til og hænge på rest gælden, slut seddel eller ej.

Man skal altid undersøge bilen for restgæld inden man overdrager penge til sælgeren.

• #9   24. sep 2010 Ja en slutseddel hjælper ikke en ret meget hvis der viser sig at være pant i en bil....

• #10   24. sep 2010 Mike G - Lowroller ', jo det kan man, men det er en anden sag.

Kommentér på:
Pant og omregistrering

Annonce