{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
14.348 visninger | Oprettet:

Låne penge til hus, som enlig {{forumTopicSubject}}

Godmorgen smiley

Jeg går og kigger efter hus, men jeg er enlig, og det er åbenbart et problem, i danske bank, vis jeg ligger 300.000kr i udbetaling. kan jeg købe et hus til 550.000kr. det er da helt hen i skoven smiley

Har lidt gang i Ny kredit nu, sku gerne få et tilbud fra dem i løbet af næste uge.

men hvad er jeres erfaringer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Låne penge til hus, som enlig
  • #1   26. sep 2010 jeg er studerende på su og med arbejde ved siden af, jeg har lige fået et lånebevis på 800.000 kr

• #3   26. sep 2010 hvis du som enlig tjener omkring 14-16k udbetalt pr. månede, ingen lån har i forvejen, og selv har 100.000 til evt. udbetaling så kan du vel låne mellem 500-700.000 jeg sidder i et til 1.3 og de krævede et rådighedsbeløb på 9000 kr når alt var betalt...

• #4   26. sep 2010 Jeg har skiftet bank fra netop Danske bank. Af lige nøjagtig samme grund..

• #5   26. sep 2010 Min erfaring er ta bankerne går med livrem og seler for tiden. Men har du ikke for meget andet gæld og en indkomst så skulle det da være muligt...

• #6   26. sep 2010 det kommer meget an på om du har noget gæld i forvejen. Hvis du ikke har siger en tommelfingerregl at du kan købe for din bruttoindkomst om året gange 3

DVS hvis du tjener 350000 kr om året kan du købe for ca en million.

Danske bank stinker generelt også med at låne penge ud, jeg har lidt dårlige erfaringer med de,, og det er bestemt ikke pga dårligt overholdte aftaler, overtræk eller noget som helst i den dur. jeg har syd bank og er yderst tilfreds med dem.

• #7   26. sep 2010 Og teknisk set kan du kun låne 80% af beløb til hus i kredit forening, så dvs. du skal låne de sidste 20% i banken og det er ca. 1500 kr ekstra husleje pr. månede, hvis man ikke får den kringlet, jeg lånte 100% i kreditforening, ved at lave en beregning på hvad jeg ville renovere på huset ved køb. og så få det vurderet af kreditforening før & efter, og så kan du låne det ekstra fordi huset har en højere værdi, derved slap jeg uden om banken + min udbetaling og flex 3 lån, så klippede lige 2500 af huslejen..

• #8   26. sep 2010 et rådighedsbeløb på 9000 kr når alt var betalt... da ikke til en person

• #9   26. sep 2010 Bare find en anden bank...
    Jeg har selv lige købt hus og det var da ingen problem at købe til 525k og jeg er enlig og har ikke smidt en skid i udbetaling

• #10   26. sep 2010 http://www.nykredit.dk/privat/info/realkredit/raad-til-bolig-beregner.xml

Her kan man se hvad man skal tjene for at låne osv.

• #11   26. sep 2010 Jt ! - jo til en person. men det svinger fra bank til bank, jeg har sparekassen, danske bank sagde 5500

• #12   26. sep 2010 jeg havde nu ingen problemer med at låne 1.2 og jeg var bare mifg selv så tror bare du skal skifte bank... Men det kommer jo meget an på hvad du har om måneden og om det er fast.

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #13   26. sep 2010 Hvis man skal låne penge til et hus skal man da ikke snakke med en bank. Tag fat i et realkreditinstitut: Nykredit, Real Kredit Danmark eller BFR

• #14   26. sep 2010 Du skal sku da bare snakke med din bank, hvis du ik kan snakke med din bank om tingene så kan du sku da ligeså godt la være med at købe et hus, bankerne bruger totalkredit..

• #15   26. sep 2010 Jeg har fast 11.500 om måneden, og det har jeg haft i godt 2,5 år nu. og kan godt ligge 500.000kr i udbetaling. men vil helst ikk højere op end 300.000kr. så jeg har lidt stående til nøds

men hvilken bank er nemmest at have med at gøre ?

• #16   26. sep 2010 Selvfølgelig skal man snakke med sin bank om det.

Det kan siges meget enkelt, at hvis du kommer med 300.000 og kun kan købe for 550.000, så er det fordi du enten ikke tjener noget som helst, har andre lån eller fordi de bare ikke vil låne dig penge pga. din historik.

Det er noget lettere at give et konkret bud, hvis man vidste noget mere. Men det er forståeligt nok, hvis du ikke vil sige det i offentligt forum.

• #17   26. sep 2010 JEg har sydbank.
    Købte et hus til 600000 kr og havde faktisk kun gæld i bil osv. Jeg var enlig eller dvs. budget blev lagt ud fra min indkomst på ca. 340.000kr jeg lånte så 300000 kr til en komplet renovering. De var faktisk helt vilde efter om jeg skulle bare købe det hus.
    Men her 2 år efter har jeg kun et lille banklån tilbage og bilen blev betalt og resten er i kredit foreningen.
    Syntes satme at Sydbank styrer så prøv at snakke med dem.
    Jeg har da også knoklet i 1,5 år for at få det hus færdigt!
    Ny vurding på huset er 1,250.000kr

• #18   26. sep 2010 Ok, hvis du har fast indtægt og så mænge penge at ligge i det, så er det sandsynligvis fordi de "kender dig".

• #19   26. sep 2010 11.500 er heller ikke ret meget jeg gir 8500 for faste udgifter pr. mdr.

• #20   26. sep 2010 jeg havde også rigeligt med penge at ligge i det, bare husk de skal stå i banken før de kan bruges..

• #21   26. sep 2010 Derfor var det bedre at renovere for sine egne penge og hæve de 80% til 100% i kreditlånet, ... og derved få sine "lidt beskidte" penge brugt og vasket

• #22   26. sep 2010 er selv en af dem der er flygtet fra danske bank af den grund smiley

• #23   26. sep 2010 Bay
    Tror nu ikke de kendte mig. Har da bare altid betalt min månedlig udgifter og har faktisk tit haft store overtræk og kun gæld, men betaler man altid, så er der åbenbart ingen problemer.
    Man skal ALDRIG lyve over for sin bank eller lign. så bliver kassen smækket i.

• #24   26. sep 2010 Ja, men den største grund, tror jeg er fordi jeg har bil. og den vil jeg sku ikk af med smiley

bor i lejet hus nu, til 5000kr om måneden, og vil jo kunne sidde billigere i månedlige udgifter, i mit eget hus, når jeg ligger sådan en "stor" udbetaling

• #25   26. sep 2010 Der er godt nok også en del, der siger, de får et urimeligt nej i Danske Bank. Jeg selv har ingen erfaringer med dem.

Jeg har aldrig prøvet at få et nej til at låne penge i min bank.

• #26   26. sep 2010 vi kunne låne 750000kr 1 person på su og 1 person på en lærlingeløn samlet indkomst ca 18000kr før skat.

og vi havde ikke noget til udbetaling.

vi skiftede dog bank da den første mente vi skulle købe en lejlighed i stedet for et hus. og vi lever da endnu, selvom vores første bank frarådede os at købe hus. og der er da blevet til at købe en nyere bil også

• #27   26. sep 2010 Jeg var enlig da jeg købte mit hus, og jeg skulle max ligge 25-40 i udbetaling, og jeg måtte købe for 850 med en udbetalt løn på 15 måndeligt. Jeg har nordea=bedste service jeg har fået nogensinde.

• #28   26. sep 2010 Jesper
    Min besked var ikke henvendt til dig, men til opretter af tråden smiley

Thomas
    Det kommer så sandelig an på, hvor dyrt et hus, du køber!

• #29   26. sep 2010 Dezmo
    Det kan du mange steder, men der får du jo nok et "håndværker" tilbud og så er du jo nok også lidt ude på landet.

• #30   26. sep 2010 Man får ikke noget i Herning, der er værd at bo i, til under 2 mio.

• #31   26. sep 2010 der er fandme mange huse til under 500 k og tvagssalg, eller lign. kender en der har købt et Meget stort hus i en okay storby centrum, ..på tvangsalg i evigheder, der havde været begået et drab derinde.. så det var billigt hvis man ku leve med det.. smiley

• #32   26. sep 2010 Hvordan kan det være på "tvangssalg" i evigheder? smiley

• #33   26. sep 2010 Vi havde nordea og de ville kun låne os 700.000 og vi skulle låne 1.7 mil til et hus. så skiftede vi til Nykredit og så kørte det hele bare, vi smed 100,000 i udbetaling, så dem kan jeg ihvertfald anbefale.. de er sku dygtige og så har vi flyttet alle vores forsikringer og pension derover.. vi spare sku mange penge.. Vi ligger på en husleje på 5000 om måneden. så der er rigeligt med penge hver måned til forbrug..

• #34   26. sep 2010 ja jeg vil også sige tjek med sydbank eller hvis det er et hus på landet så prøv DLR
    mvh
    michael

• #35   26. sep 2010 Dezmo
    Hvis man har mod på at renovere, så er der virkelig penge og hente hjem, men man skal ihvertfald sørge for at finde et med ok beliggenhed.. Det er nemlig der pengene virkelig bliver en god investering.

• #36   26. sep 2010 Jeg har dog kun købt et hus til 310, da det var det hus jeg ville have. 2mdr siden jeg købte det og husets værdi er nu 450 smiley Thumps up Nordea smiley

• #37   26. sep 2010 en husleje på 5000 md,med et lån på 1,7

• #38   26. sep 2010 og husk og finde et med gode værkstedsmuligheder smiley Jeg har satme fortrudt jeg ikke gjorde det.. mangler meget et sted og rode med bilen.

• #39   26. sep 2010 Jeg har en husleje på 1875 md, med indbos forsikring.

• #40   26. sep 2010 hvordan ved du det palmer racing

• #41   26. sep 2010 hvordan jeg ved det??? Jeg har da papire på det smiley

• #42   26. sep 2010 Dezmo : det er sgu også fair nok, hvis man har 10 tommelfingre, så skal man holde sig fra huse i den prisklasse. Men jeg kan da sige at vi købte et nedlagt landbrug till 700.000kr, smed 450.000 i det til renovering, og nu står vi med et hus der er vurderet til 1,6. Og alt er nyt og som vi vil have det.

Mht til Danske Bank så var det dem vi startede med da vi byggede hus, og de var faktisk rimeligt fleksible med lån og byggelån, og vi var faktisk glade nok for dem. Vi har så skiftet nu fordi vi fandt en bank der havde et bedre "produkt".

• #43   26. sep 2010 Jeg skiftede også fra Danske Bank, af nøjagtig samme grund. Danske Bank ville ikke låne mig 725.000 kr., Nordea ville uden problemer låne mig 1,5 mil.

Tip: Snak med Nordea smiley

• #44   26. sep 2010 Dengang var jeg også enlig med forbrugslån. Havde dog ca. 70.000 kr. i opsparing at gøre godt me (Det tæller op når rådgiveren kan se man har forstand på sine penge)

• #45   26. sep 2010 Har man forstand på penge, hvis man har et forbrugslån og en opsparing ved siden af på 70.000? smiley

I øvrigt så kan I ikke bare sammenligne jeres "husleje" sådan uden videre. I skal alle tage de samme udgifter med osv.
    Hvis man skal have en husleje på kun 5.000 med et lån på 1,7 mio., så er det da vist med F1-rente, afdragsfrihed og alt muligt andet smiley

• #46   26. sep 2010 BAY:det samme tænkte jeg også.

• #47   26. sep 2010 Bay -> Haha, nej det kan der være noget om. Men når rådgiveren kan se man ikke klatter resourcerne væk, og at jeg havde værdi for de penge jeg skyldte, vægtede det ikke helt så tungt i hendes øjne smiley

Hvad angår rådighedsbeløb, så var Nordea heller ikke så pernippengryn med det. "Det bestemmer du mere eller mindre selv", sagde rådgiveren. Men det skal selvfølgelig være realistisk smiley

• #48   26. sep 2010 Mon ikke det er pga. der er en myrdet i huset, .. lidt ala du kan købe john knudsens båd hvor hende kirsten blev dræbt, med blod på senge osv.. mon ik os den blir billig

• #49   26. sep 2010 Dezmo : det kommer helt an på hvor du er henne af i Danmark, i udkantsområderne kan du godt finde huse der er i okay stand til den pris, som selvfølgelig nok skal gøres noget ved. Men det kommer jo helt an på, som du siger, hvilke krav man har til beliggenhed og hvor godt det skal være

• #50   26. sep 2010 jeg er flyttet fra sydbank til nykredit...... i nykredit er der ingen problemer, jeg skulle låne 800000kr , sydbank ville ik låne mig dem, pga. jeg gik hjemme. flyttede til nykredit, ingen problem, og jeg har ingen lån, skylder ingen penge, og har ikke haft overtræk på mine konti siden 1997.

og har ellers været i sydbank hele mit liv... så ved ik hvad der skete, for dem...

• #51   26. sep 2010 jeg har lige købt et hus til 600, der stod til en mil..... der skal smides 500 i det, så det kan godt lade sig gøre og få noget, der ikke er falde færdigt, til fornuftige penge

• --- M
    --- M Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 100
    #52   26. sep 2010 gu er i ej

• #53   26. sep 2010 jeg har med en indkomst på 28000 lige fået lov til at låne 1,1

• #54   26. sep 2010 jesper, det var sku ikke meget.... jeg kunne låne 800000, på understøttelse

• #55   26. sep 2010 Det er jo ikke fordi der er behov for, det skal være en hemmelighed. Der er jo ingen, der kan bruge oplysningerne til noget...

• #56   26. sep 2010 hmm.
    jeg har kun 11500 udbetalt hver md. ikke den store indtægt.desværre
    skylder intet.
    har da fundet fler mindre huse til under en million. i det område jeg kigger.
    synes bare det er ærgeligt. når jeg kan lægge så mange penge ud. at de så ikke vil. har da haft den bank i mange år.
    men satser nu på nykredit. så må jeg se.

• #57   26. sep 2010 det er fordi de går efter rådigheds beløb, det er mange gange 8-10000kr, når alt er betalt

• --- M
    --- M Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 100
    #58   26. sep 2010 det er vel heller ikke så sejt at skulle svare man har leaset sin bil

Kommentér på:
Låne penge til hus, som enlig

Annonce