Folk Snakker Modtryk i Udstødning!!! {{forumTopicSubject}}
Det er bare en diskusion.
Har læst flere steder folk skriver om modtryk i udstødning i forbindelse med tuning ? og selv made udstødninger,"
Kan ikke se logik med det når vi snakker firetakt motorer .
Hvorfor tror folk at det skal være modtryk i udstødningen?? eller hvad mener du ??
To takt motorer skal have det pga economi fordi på et tidspunkt i motorens rotation og takter ved skulning af kanaler sker det at indsugning og udstødning side er obent samtidlig.modtryk skal formindske at uforbrandt benzin ikke kommer bare igenem for stemplet lukker kanaler.
Det sker ikke ved fire takt motorer fordi ventiler er tvangs styret.
Derfor alt modtryk i udstødning vil i min verden virke som en motor bremse !
En ren rør vil vere perfekt
eneste problem er larm sælfølgelig ..
Måske har ar jeg sovet i timen ??
apr 2004
Følger: 136 Følgere: 124 Biler: 20 Emner: 406 Svar: 6.941
sep 2003
Følger: 27 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 845
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
Der er der absolut ingen modtryk, og bilen kører af helvedes til.
aug 2005
Følger: 49 Følgere: 48 Biler: 9 Emner: 169 Svar: 847
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
Lidt at blive klogere på
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.980
Men det er rigtigt at man godt kan få en for stor rørdiameter på udstødningen.
Det hele handler om gas-flow. Jo større diameter jo langsommere flow. Derfor skal man ikke overdimensionere.
Og så er der noget der hedder scavenge effekten hvilket betyder at en udstødningsimpuls består at en højtryksimpuls der bliver efterflugt af en lavtryksimpuls og denne lavtryksimpuls hjælper med at trække udstødningsgassen ud af næste cylinder.
Men det er en mere kompliceret sag som man må google sig til.
okt 2003
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 2 Emner: 66 Svar: 1.735
Det handler om at varm luft bevæger sig hurtigere end kold luft. Hvis dimensionen på udstødningen er for stor ift. motor bliver udstødningsgassen afkølet og bevæger sig dermed langsommere og kommer derfor til at virke som en prop og motoren taber effekt.
okt 2003
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 2 Emner: 66 Svar: 1.735
http://www.dot-e.dk/sadanvirker/facts/dot_factudst
maj 2004
Følger: 80 Følgere: 317 Biler: 4 Emner: 1.391 Svar: 13.654
okt 2008
Følger: 28 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 101 Svar: 1.154
Når du skriver "Modtryk er et forkert ord at bruge"
Det drejer sig om at have god flow igenem udstødningen .ikke andet .
Jeg kan læse også på "Power Pages" side at fri udblesning er det ideele .
Der er nemlig ingen modstand der ."super flow" ingen shancer til "prop" som nogen skriver i forbingelse kold-varmt luft bevegelse osv.
Udstødnings gasser bliver tvunget ud i 4.-motor takt og de skal bare UD og de kræver ikke hjelp fra udstødnings side .
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 347 Svar: 9.552
okt 2003
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 2 Emner: 66 Svar: 1.735
Bare husk der er forskel på om du kører med eller uden tryk.
feb 2007
Følger: 52 Følgere: 51 Biler: 3 Emner: 49 Svar: 193
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Bare fortsæt, du har fat i den lange ende...
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Du er fantastisk..
BG.
Jeg elsker dig..
Folk Snakker Modtryk i Udstødning!!!