{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.163 visninger | Oprettet:

Corsa med defekt motor:-( {{forumTopicSubject}}

Hej

I dag skete det, der bare ikke måtte ske. Min Opel Corsa fra januar 2006 med 140.000 km. på bagen kørte i stykker.

Jeg kørte på motorvejen i morges med fartpiloten på 130 km/t. og var ved at overhale en bil. Pludselig lyser lampen for udstødningssystemet og motoren vil ikke tage omdrejninger. Samtidig begynder motoren at sige høje raslelyde. Jeg trækker ind bag den bil, som jeg er ved at overhale og sætter havariblinket til. Jeg sætter også bilen i frigear.

Så begynder lampen for motorelektronik at lyse, og motoren går ud. Heldigvis er der en afkørsel kort efter, som jeg triller ind på. For enden af afkørslen holder en bil for ubetinget vigepligt, så jeg må bremse helt ned. Jeg skubber så bilen ud på landevejen og ind i højre side af vejen.

Jeg får ringet til Falck, som kommer og henter bilen og mig og kører os til et Opelværksted.

Jeg ringer til værkstedet kl. 12.45, hvor de meddeler, at plejlstangen(?) er knækket og der muligvis er sket mere. De har endnu ikke haft toppen af. Jeg er spændt på, hvor meget der skal laves ved motoren.

Bilen er 4½ år gammel og er blevet passet og plejet, som den skal. Alle service er overholdt, dog ikke altid på autoriseret værksted. Jeg skifter olie og oliefilter for hver 10.000 km.

Hvordan står jeg nu? Jeg er meget overrasket over, at min bil kan gå så meget i stykker, når den er blevet passet med ALLE service og hyppige olieskift.

Jeg er heldigvis medlem af FDM, så de kan vejlede mig og evt. føre en sag for mig.

Hvad mener I?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Corsa med defekt motor:-(
  • #1   7. okt 2010 der er jo ikke noget og gøre de kan jo ikke bevise om det er fejl fra din mekanikers side eller dig der køre som død og helved så tror du kommer til og æde regningen selv bilen er jo også¨over de 2 år som garantien er på og når den er serviceret på en ikke autoiseret værksted så vel de jo ikke betale da du i deres øjen er en dårlig kunde

• #2   7. okt 2010 Der er ikke noget at komme efter når bilen er så gammel.
    Alt garanti er jo overstået for længe siden og kulance findes ikke da du har fået lavet service andre steder.
    Der er ikke andre end dig selv til at betale desværre.

• #3   7. okt 2010 Træls situation - men jeg tror sgu ikke umiddelbart der er noget at gøre grundet bilens alder. Mener ikke Opel har noget forlænget reklamationsret eller garantiordning.
    Mange tror at en ny/nyere bil ikke kan gå i stykker - men det kan sgu ligeså vel ske for nyt som for gammelt desværre, også selvom man passer aldrig så meget på den... smiley

• #4   7. okt 2010 dog ikke altid på autoriseret værksted.

så brug autoriseret næste gang så kunne der måske været hjælp at hente igennem opel og forhandleren

• #5   7. okt 2010 Nu er jeg værkføre ved opel, .. og der altid noget at komme efter hos opel kullance, hvis kunden er loyal, så dækker de 100% et vis beløb når bilen har lav km. har set flere biler fra 2006 som er dækket... normal garanti er 2 år, derudover køre de med kullance over for loyale kunder..
    så en kullance der dækkede 60-40 dvs. opel dækkede 60 % af en rep på omkring 20.000 kr, og kunden skal så selv betale 40, ... og hvis man tog den i ikke loyal kunde, dækkede opel 30% og kunden skulle dække 70% så måske er der en chance.. men kun hvis det er opel der har med bilen at gøre.

• #6   7. okt 2010 Men 100% uanset hvad du gør og går til af fdm og andre ting, så er der Intet at komme efter ved opel, .. når den er så langt over garanti, og ikke har aut. service. Det bedste du kunne gøre, var at få den ud til opel og lade dem kigge på det.

• #7   7. okt 2010 Den er skam hos et autoriseret Opelværksted nu - på det værksted, hvor jeg købte den:-)

Kommentér på:
Corsa med defekt motor:-(

Annonce