{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaringer m. Ford Focus 1,6 TDCi 109?
  • #1   9. okt 2010 Motor..... Gennerelt for Ford's TDCI motor desværre.

• #2   9. okt 2010 Rigtig fin bil til pengene, har selv en volvo v50 de deler samme motor og undervogn

• #3   9. okt 2010 Hvad er der dårligt ved motoren?

• #4   9. okt 2010 Ingenting overhovedet, jeg har aldrig haft bøvl med min 1,6d

• #5   9. okt 2010 Nu er problemerne værst med 2.0 motoren, havde ikke lige bidt mærke i at det var 1.6 TDCI du kiggede på... sorry,my bad.

Ved faktisk ikke om der er samme problemer på de mindre TDCI motor'er,men 2.0 udgaven er det pumpen der ødelægger dyser, topstykker der også gårosv osv... dyserne er det største problem fordi pumpen korrodere eller nærmest æder sig/slider sig selv indefra.. den sender små metal partikler ud i dyserne osv..og bang, så er problemet der.

• #6   9. okt 2010 til info er det en psa motor

• #7   9. okt 2010 Er der ikke problemer med 1,6 tdci? - Så er det vist en speciel arbejdsplads jeg arbejder på, for vi har mange problemer med dem...

Olie/sod spild fra dyserne, ligger over hele ventildækslet, lugter mega træls.
    Turbo'er holder desværre ikke længe, pga manglende smøring. - Ny motor til følge.
    Når den er med partikelfilter, skal der påfyldes væske ved 60000 km, og udskiftes ved 120.000 km.

Men, der kører mange der aldrig har problemer - og så er der en del, der har rigtig mange problemer. Resten af bilen er ellers meget stabil...

• #8   9. okt 2010 Når ja havde jeg da lige glemt smiley

• #9   10. okt 2010 Hold dig langt væk fra den 1.6TDCI motor, men køb derimod 2.0TDCI eller en benziner...
    Selve bilen er et rigtig fint køb til fornuftige penge og køre rigtig godt...

• #10   10. okt 2010 Hvad er begrundelserne? Den ene siger det andet og den siger noget tredie...

Hvad med rust? Er det noget man skal tænke på?

• #11   10. okt 2010 1.6 TDCI,er har problemer med holde tæt ved dyserne, kan blive utæt ved ventilbkokken, og hvis den først har taget en turbo, så er det heller ikke den sidste den tager, for der kommer metalspåner op til turboen og derefter stopper den olietilførslen til turboen. Metalspånerne kommer fra selve motorblokken, og derfor skal der en ny shortblok på eller en ny motor.

Focus fra 2004 og op efter har ikke de samme rust problemer som den gamle focus.
    Alle focus modellerne har problemer med at de bagerste svingarmes bøsninger kan gå fra i gummiet, ikke det helt store problem, men de kan gå efter 80.000km...

• #12   10. okt 2010 Begrundelsen er at du kan risikere at få en bil med masser af bøvl - ellers også har du en fantastisk bil der kører næsten evigt uden problemer, og langt på literen... Men de ting som jeg skriver og som Thomas skriver er altså generelle fejl, som vi ser ofte når de har kørt lidt...

Kommentér på:
Erfaringer m. Ford Focus 1,6 TDCi 109?

Annonce