{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Defekt sædevarme i bilkøb!
  • #1   10. okt 2010 Start nu med at køre ned og ta en snak med forhandleren. Kan jo være han siger, den fikser vi lige.

Men ellers så sørg for at du kan bevise at han reklamerede med at der var sædevarme i bilen, ved køb

• #2   10. okt 2010 købt som beset eller hvad?

• #3   10. okt 2010 Det kommer an på om sælger har stillet garanti på bilen..

• #4   10. okt 2010 du kan ikke gøre noget hvis den er købt som beset

• #5   10. okt 2010 Hvis du har købt hos en sælger (et Firma) så skal han fixe det hvis det er i stykker... og hvis det aldrig har været der.. er du i din gode ret til at forlange pengne tilbage

Hvis du har købt den Privat... så sur røv...

• #6   10. okt 2010 da jeg købte min nissan var højre sædevarme også defekt i ryggen. Jeg sage det til sælger en uge efter. de fik bilen ned og de lavde det uden noget brok. så smut ned og snak med dem og sig det ikke virker eller aldrig har været der

• #7   10. okt 2010 Jeg har netop snakket med sælger som begyndte på at snakke udenom. Det er netop en forhandler.
    http://auto-sorensen.dk/6725.cms?id=552801031
    Det er annoncen fra dengang.

• #8   10. okt 2010 Auto Sørensen - Et spørgsmål om tillid smiley

• #9   10. okt 2010 Ja, det vil jeg også mene... ja den med TILLID er sgu go!!! hehe

• #10   10. okt 2010 kommer så an på om bile er købt som beset.. bør stå på en evt salgs kontakt/slutseddel,

hvis den er det så har du købt bilen som den er med fejl og mangler!

• #11   10. okt 2010 Peter: Ja, det er også det jeg tror. Som forhandler kan du sgu ikke snige dig uden om de 6 mdr. garanti...

• #12   10. okt 2010 Den skal være solgt som engros, eller som reservedele, hvis han skal slippe for at lave det. Men se at få lavet et screenshot af annoncen, så du har noget bevis.

Og så bare lad ham forstå at du har tænkt dig at gå hele vejen, og kontakte forbrugerstyrelsen, og rabatten, og alle de der tv programmer, og FDM, og hele pisset...

• #13   10. okt 2010 Der tager I alle fejl ..

Under de 6 mdr såkaldt "garanti" dækker fejl på elektronik samt på slid dele ikke ..

Det skulle du have haft undersøgt inden .. Hvis Han ikke gider lave fejlen på dit sædevarme, kan du tage ham i retten .. Men der er op til 2 års vente tid før sagerne kommer for en dommer. og i vente tiden på du kommer for en dommer med ham må du IKKE benytte bilen overhovedet, ikke engang ned for at købe mælk i dit lokale supermarked .. "sagt af dem inde for FDM advokat hjælp"

Men hvis bilen ikke er som lovet har du fortrydelses ret på dit køb. Så det jeg ville gøre var at smutte ned med bilen og sige til ham sædevarmen virker ikke og har den ikke gjort da jeg købte bilen. Så laver du det ikke på din regning trækker jeg mit køb tilbage smiley Det blev jeg nød til at gøre. For havde også problemer med el ruderne og lyset i instrumentbordet, hver gang du kørte vinduet ned så begyndte motorlampen i bilen at lyse og hver gang du tog det op begyndte lampen for sprinkler væsken at lyse. Og vinduet gad kun hver 3-4 gang at reagere på at det skulle op eller ned .
    Så jeg truede med at trække mit køb tilbage. Og vupti så lavede han det.

• Lille M
    Lille M Tilmeldt:
    jan 2005

Følger: 1 Emner: 23 Svar: 138
    #14   10. okt 2010 Hej Morten.

Det er jo ærgerligt, at der er en del der udtaler sig uden at have begreb om emnet.
    Taktum er, at uanset om bilen er solgt som "købt som beset" eller uden garanti, så finder købeloven anvendelse da du, som privat, har købt hos en forhandler.
    Det betyder, at hvis du med rimelighed kan forvente at sædevarmen fungerer, så er det noget du kan reklamere over - jo før jo bedre.
    Held og lykke med det.
    Mvh

• #15   10. okt 2010 Han må ikke sælge engros til private.

• #16   10. okt 2010 Hmm... Så det er som han selv skriver på siden "ET SPØRGSMÅL OM TILLID" jeg skal slå på tror jeg. Han skal nok kunne sno sig udenom hvis der bliver problemer med et eller andet

• Lille M
    Lille M Tilmeldt:
    jan 2005

Følger: 1 Emner: 23 Svar: 138
    #17   10. okt 2010 Stavefejl er gratis:)
    Vil lige tilføje, hvis I ikke kan finde en løsning, så er der måske andre muligheder end at gå rettens vej. Hvis bilen koster mellem 10.000 kr. - 100.000 kr, så kan sagen prøves ved forbrugerklagenævnet. Koster bilen mere end 100.000 OG forhandler er medlem af en brancheorganisation, da kan du få prøvet sagen ved ankenævnet for biler.

• #18   10. okt 2010 Har han stillet en 6 mdr garanti? Ellers har du altså "kun" 2 års reklamationsret.

• #20   10. okt 2010 Du har ingen garanti, men 2 års reklemations ret!
    - der af går de første 6 mdr ind under formodningsreglen, altså at man formoder at fejlen har været til stede ved købet. Det er DET du skal benytte dig af.

• #21   10. okt 2010 En forhandler der sælger til privat skal ALTID yde 6 MRD garanti/reklamationsret.

Private kan/må ikke købe engros biler.

Så liegmeget hvordan de prøver at sno sig, så er det sådan landet ligger.

Ned til ham og brok dig, ellers så hiv fat i en jurist fra FDM.

• #22   10. okt 2010 ET SPØRGSMÅL OM TILLID" haha ALLE BILER VIRKER IKKE ;D lol

• #23   17. feb 2012 Vi har lige købt en 307 sw ved en forhandler. Vi så på sæderne at der var en knap til sædevarme, og han siger så at den er forberet til sædevarme. Kan man så brokke sig når man finder ud af at det koster 11000 plus moms?

• #24   17. feb 2012 Sædevarmen - varmetrådene er defekte i begge dele af sæderne

Kommentér på:
Defekt sædevarme i bilkøb!

Annonce