{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.807 visninger | Oprettet:

Christian H
Christian H
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 11

Pæreskift på Nissan Almera {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Nu har lige købt et par nye frontpærer til min Nissan Almera 1.4 sedan fra 1998. Men jeg kan simpelthen ikke kringle, hvordan jeg får de gamle ud og de nye i?
Jeg har endda overvejet at fjerne hele forlygteglasset, men det giver heller ikke den store mening, da det virker som om, at man er nødt til at gøre det indvendigt fra.
Er der nogen, der har erfaring med, råd eller tips til, hvordan man skifter pærene?

På forhånd tak,

Christian

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pæreskift på Nissan Almera
  • #1   14. okt 2010 ?? det er vel bare at skifte den.eller ja kør på værksted

• #2   14. okt 2010 Kør på værksted du ødelægger da mere end noget andet

• #3   14. okt 2010 Vejl. med billeder er i din instruktionsbog

• Christian H
    Christian H Tilmeldt:
    aug 2008

#4   14. okt 2010 Jo tak jeg har skam overvejet at køre på værksted - det virker bare så åndssvagt, når det handler om at skifte 2 pærer?
    Men jeg har skam kigget i instruktionsbogen - læst tekst og analyseret billeder - men ligelidt hjælper det.
    Men jeg må vel bare bide i det sure æble og køre på værksted en af dagene..

• #5   14. okt 2010 ind i motorrummet.. bagpå lygten sidder der garanteret en eller anden form for dæksel der skal pilles af.. stik skal af på pæren.. der sidder en fjeder der holder pæren på plads også.. det er altså ret lige til

• #6   14. okt 2010 Fremover køber du bare dine pærer på et værksted, og beder dem om at skifte dem, så betaler du sikkert kun for pærene,,,

Men det er ret simpelt at skifte en pære,,, og når du allerede opgiver og ikke kan se fidusen i det, så er du nok overladt til at få et værksted til det eller en du kender der kan gennemskue det, for ellers risikrere du nok bare at ødeligge et eler andet....

• Christian H
    Christian H Tilmeldt:
    aug 2008

#7   15. okt 2010 Tak for jeres var.

For lige at slå det helt fast: det er fuldstændig simpelt - uden tvivl! Ledningen/ stikket skal af, derefter gummiproppen og til sidst skal pæren tages ud.
    Problemet er bare, at jeg ikke kan få stikket af på nogen måde. Det sidder fuldstændig fast, og jeg kunne selvfølgelig prøve at rive til, men det ved jeg ikke, hvor smart er.
    Så jeg må jo bare forbi et værksted eller høre en kammerat. Men det irriterer mig godt nok, at det på nogle biler, skal være så bøvlet at skifte noget som en pære.

Mvh. Christian

• #8   15. okt 2010 Det er sikkert fordi stikket er brændt fast eller irret, måske end noget rust få stikket, men ikke sandsynligt...

Men hvis du evt. kunne få pæren ud før du tager stikket af, kan du sikkert rykke til uden at ødeligge noget i lygten....

Kommentér på:
Pæreskift på Nissan Almera

Annonce