{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
434 visninger | Oprettet:

MB 200D W115 /8 1969 - Klassiker? {{forumTopicSubject}}

Hej forum,

Jeg kigger lidt på en MB W115, som prismæssigt er overkommelig, men som har et eller andet over sig. Det er noget helt specielt at køre rundt i sådan en gammel bil.

Jeg har en Golf 1 og er helt vild med gamle biler.

Vurderer i at en sådan bil vil blive en klassiker/penge værd? Bemærk at den står på originale sorte plader - Det er der ikke mange der gør.

http://www.jens-baeumler.de/wp-content/uploads/2009/03/mercedes-benz-strichacht-200d-bj1969.gif

Det er en 4 cylindret og ikke en af de store 6 cylindrede, men ofte går det sådan at folk passer på de store dyre og så er det lige pludselig de små motorer/modeller som bliver sjældne og eftertragtede. Såvidt jeg kan se er der kun produceret 340.000 eksemplarer af bilen.

Alle inputs er velkomne smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MB 200D W115 /8 1969 - Klassiker?
  • #1   15. okt 2010 340.000 eksemplarer er dæleme da også en hel del

    hvis en bil skal blive rigtig sjælden skal man da meget længere ned i produktionstal.

    En bil som den du linker til skal da nok blive sjælden efterhånden som de forsvinder, men ligefrem, at tro det er en investering man kan tjene på tror jeg man skal passe på med.


  • #2   15. okt 2010 Vel ikke sammenlignet med datidens produktionsantal smiley

    Jeg skrev heller ikke sjælden, men nærmere "klassiker".

    Den skal nok blive tilpas eftertragtet med de sorte plader - Dem er der ikke mange af efterhånden.


  • #4   15. okt 2010 jojo... 300.000 er mindre end 2 millioner.
    Men man skal ned i 1000-2000-3000 før en bil bilver rigtig sjælden.

    Men klassiker er den vel som sådan allerede.

    Mht nummerplader, så tror jeg ikke du kan få de gamle sorte plader medmindre bilen har været registreret med dem herhjemme oprindeligt - uanset, at bilen har alderen til at kunne have kørt med dem.


Kommentér på:
MB 200D W115 /8 1969 - Klassiker?

Annonce