{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.382 visninger | Oprettet:

Overvejer W124 250D eller 250TD {{forumTopicSubject}}

Hey gutter,

Jeg har altid haft et godt øje til W124-modellerne fra Mercedes-Benz. Jeg ved de har utroligt stærke og holdbare motorer, og kigger derfor mod en 250D eller TD, hvis det kan lade sig gøre i sedan-udgave.

Hvilken årgang skal jeg kigge efter? Har læst mig frem til at de har flere rustproblemer efter faceliftet, som jeg ikke ved hvilket år skete i.

Er det værd at tage turen til Tyskland og hente én med under 200K km på tælleren i god stand?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overvejer W124 250D eller 250TD
  • #1   20. okt 2010 De face lift skete følgende:

1. face lift kom i 1990 hvor rigtig meget i kabinen blev flottere og bedre.
    Der var også mange gode opdateringer på hele bilen i øvrigt.

2. face lift kom i 1993 (1994 modellen) den fik disse mange grufulde opdateringer så som ledningsnet med en "grøn" biologisk nedbrydelig lednings isolator, som i sær i motrrummet giver op med tiden.
    Det er nøsten et must på eks. de 6 cyl benzin motore at få det udskiftet, da det på et eller andet tidspunkt vil give op omkring tændspoler osv.
    Og ja selv rust beskyttelsen sparede de på.

Men dog fik de tilgengæld nogle meget bedre motorer.
    Specielt 250 Dieselen fik nogle forbedringer, og den kom fra 94HK op til 113Hk. uden turbo.
    Jeg ville gå efter den med turbo, den er mere holdbar da den har undersmurte/kølet stempler, men den siges også at holde korterer end den uden turbo.

Men det som taler for at du skal tage en model efter 1993 er at motorene er bedre og stærkerer.
    Det som taler i mod er at modellen fra 1993 har dårligt ledningsnet (men ikke så stort problem på en diesel da den ikke bliver så varm) og så det med rusten.

Men med henholdtil rusten vil jeg godt tillade mig at sige at de er stadig væsentlig bedre beskyttet end de biler der ser lyset for første gang i dag.

Så alt i alt, ville min søgen bestemt gå efter en 1993 model eller nyerer med turbo, køres den uden at blive presset hele tiden og specielt på motorvej skal den ikke presses op og holdes på topfarten i længere tid, så holder den for evigt.

Mange af lige netop den model gik over 1 milion Km og nogle få 2 milioner Km. dengang i 90erne hvor de kørte hyrevogn med dem.

Kvalitetten er langt højere end hvad du finder tilsvarende i bilerne i dag.
    Derfor kan det også være svært at vudere det faktiske Km tal på dem.
    Om den har gået 250.000 eller om den har gået 500.000 Km. det ses stort set ikke. men man kan godt fornemme om den har gået under 100.000 Km. eller over 500.000 Km. og der er stor forskæl på hvor godt de er vedligeholdte.

Det er bestemt værd at tage et kik i sydtyskland efter et pragt eksemplar. med lavt Km tal. du kan få dem for en slik dernede.

• #2   20. okt 2010 min far har lige solgt sin w124 250 D
    den havde 634.000 på klokken og han købte den fra ny ved P Christensen og der har aldrig været nogle problemer med den. den var passet med service og undervognebehandling de første 3 år kørte den som hyrevogn i odense med min far bag rattet og han valgte ikke og have chauffør på den fordi allerede dengang besluttede han at han ville have den til privat.så de fik lov til og ødelægge de andre...=) men i bund og grund et fint vogntøj...

• #3   20. okt 2010 Gør som Brabus siger og køb en.Verdens bedst byggede bil sammen med126 serien

• #4   20. okt 2010 xxx X

Precis smiley
    Den lange jeg har i min profil med 6 døre, det er faktisk sådan en E 250 Diesel med 113Hk Den har gået over 700.000 Km. også kørt som hyrevogn i sin tid.
    Den har dog levet livet lidt hårdere med den ekstra vægt for motoren.
    Men i bund og grund er en W124er virkelig holdbar og solidt bygget, helevejen igennem.

Der er ikke mange japaner biler som kan gøre det efter, de enten ruster eller slides op allerede inden 500.000 Km. mange køre ikke over 350.000. før enten motor eller bil er til at skrotte.

• #5   20. okt 2010 Den med 113hk, hvilken årgang er det? Jeg kigger generelt efter 1990-1991 modellerne.

Jeg synes den er sindssygt svær at finde i turbodiesel i sedan-udgave. Hedder den noget specielt?

Jeg kører meget fornuftigt, men leder efter god komfort og driftssikkerhed, og er det et opnåeligt mål at køre det opgivne KM/L i 250'eren?

Jeg hader rust, og kommer nok til at køre en tur ned i det Sydtyske en dag

• #6   20. okt 2010 Du finder ikke en 113 HK udagve i 2 gen. modellem som du leder efter der går fra 1990 til og med 1993.
    Den kom først med 94 modellen, men nogle 1993ere blev leveret som 94modeller, så som min den lange. og så har de den 113HK motor som kende tegnes på at den har en sort plastik indsugnings manifold frem for den gamle aluminiums type.

Men den gamle er også god, ikek helt så langt på litteren men det er små meget små forskælle.

Men hold dig fra turboen hvis det er langt på litteren du vil have den til at gå.

Når det er en alm. heder den blot 250D og med turbo hedder den 250DT
    pas på du ikke sammenligner med en 250TD, det er nemlig Stationcar udgaven af en 250D og hedder den 250TDT er det Stationcar udgaven med turbo.

Men ja de er sværre at finde både med lavt km. tal under 200.000 Km. og helt uden rust, der vil nok altid være et par små steder man skal tjekke så som dunkraft hullerne og på inderskærmen under ekspansions beholderen.

Men søg og du skal finde.
    Det er ikke en skam at finde en med eks. 350.000 Km. på uret. det kan være mindst lige så god som en der har gpet under 200.000

Kommentér på:
Overvejer W124 250D eller 250TD

Annonce