{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
798 visninger | Oprettet:

skat {{forumTopicSubject}}

Hej

Kan nogen fortælle mig hvad en brugtvognsforhandler betaler i skat på en bil han har solgt?

Hvis vi antager at han har indkøbt en bil til 10.000 og solgt den igen for 20.000.
Hvad betaler han så i skat?
Hvad med moms?

Er der nogen der kan give mig en forklaring på det?

Er der noget med at skat & moms er anderledes betalt når man har med brugtvogne?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skat
  • #1   20. okt 2010 de betaler ikke skat i den forstand af en enkelt bil, .. hvis det er en brugtvogns handler....

• #2   20. okt 2010 de har jo et indkøb af brugte biler eks 20 biler der står til samlet 500.000 kr, og måske solgt 9 for 100.000 men de holder jo regnskab, og betaler udfra beløb.

• #3   20. okt 2010 Af de 20.000 kr han får, er der 25%.
    Det er 16.000 kr.

Af det skal han betale skat.

• #4   20. okt 2010 du betaler kun skat af overskuddet så koster den 10 i indkøb og du sælger den til 20 så skal du betale skat af de 10, men så trækker han nok momsen fra og en masse skattefradrag på det ene og andet så det er nok ikke så meget

• #5   20. okt 2010 han betaler skat af fortjenesten.

• #6   20. okt 2010 Det kan heller ikke bare siges generelt. Det kommer an på, om han har virksomheden i personligt regi/virksomhedsskatteordning eller om det kører i et selskab - eller hvordan skatten nu køres.

• #7   20. okt 2010 det er nu ikke særlig svært..

Der betales skat af fortjenesten, dvs. efter alt andet er trukket fra. Hvis man er dygtig er det tæt mod nul, er man mindre dygtig så betaler man mere i skat.

• #8   20. okt 2010 Hvad er forskellen skattemæssigt når det er personlig ejet eller ApS?

Jeg overvejer selv at kaste mig ud i det men vil gerne have baggrundsviden nok til at kunne se om det kan hænge sammen smiley

• #9   20. okt 2010 Kemal Y
    Det kan man ikke bare lige forklare på to linjer. Det er to helt forskellige måder at gøre skat op på.

Hvis du starter et selskab, så skal du bare betale 25 % i skat af dit overskud - som udgangspunkt.

Hvis du kører i personligt regi, kan du opgive det på flere måder, men det vil være mest oplagt at køre virksomhedsskatteordning, hvor du også betaler 25 % af dit overskud.

Forskellen ligger primært i, at man ved personligt ejet virksomhed hæfter for al gæld selv, mens man ikke hæfter for selskabets gæld. Ved sidstnævnte kan man altså kun tabe de penge, man skyder i det.
    Derudover er der forskel på, hvordan man kommer frem til sit overskud. Så selv om det er 25 % begge steder, betyder det ikke nødvendigvis, at man skal betale det samme i skat.

• #10   20. okt 2010 Det kan man godt argumentere for. Man kan også argumentere for, der kun er én form - men 3 måder at opgøre skatten på.

• #11   20. okt 2010 der er vist mange ting jeg lige skal sætte mig ind i.

Mon ikke skat kan gøre mig klog på det her.

Hvad havde i andre valgt at gøre?

Selskab eller privat? Og hvorfor?

• #12   20. okt 2010 Et K/S er jo ikke en personligt ejet virksomhed. Det er et selskab. Et I/S kan man vel til gengæld godt kalde personligt ejet - af 2 eller flere personer.

• #13   20. okt 2010 Jeg ved godt, hvad et K/S er. Men det gør det jo ikke til en personligt ejet virksomhed smiley

Et K/S er et selskab, deraf navnet (kommandit<b>selskab</b>)

• #14   20. okt 2010 Aaaaarh, det er jo så faktisk løgn, at du ikke siger dét smiley

<i>"Der er enkeltmandsvirksomhed, I/S og K/S."</i>

• #15   20. okt 2010 Ja - og vi er lige blevet enige om, at et K/S ikke er en personligt ejet virksomhed.

Derfor <b>ikke</b> 3 stk.

• #16   20. okt 2010 Hør nu her ...

Jeg ved godt, hvad et K/S er - og det er <b>ikke</b> en personligt ejet virksomhed, men et selskab. Det hedder jo også kommandit<b>selskab</b>.

Dermed er der kun 2, hvis man tæller I/S med.

Kommentér på:
skat

Annonce