{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.020 visninger | Oprettet:

Ny bil - lupo {{forumTopicSubject}}

Hej BG,

Jeg skal i weekenden ud og prøve 2 lupo'er.
En 3L årg. 02 - 100tkm. og en sdi årg. 03 130tkm.

Har læst mig til en masse om hvad jeg skal kigge efter ved 3L'eren, men ved ikke så meget om sdi'en.
Nogle der vednoget man skal kigge specielt efter ved den?


Regner med begge biler og gode, da de er fuldt serviceret.
Hvad ville i vælge??

På forhånd tak
Mvh.nicko


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny bil - lupo
  • #1   29. okt 2010 Havde nok valgt en helt tredje. Hva med en Lupo 1,4tdi? Den har lidt mere spark, men går det samme på literen som 1.7sdi.

  • #2   29. okt 2010 Ingen. Skal hente min Corsa OPC i morgen. 2010 model... NICE... smiley

  • #3   29. okt 2010 Det er en skrammel kasse sådan en Lupo og gearkasserne virker ikke. Desuden er de meget dyre at reparere på. Kig i stedet efter noget Polo

  • #4   29. okt 2010 Syntes nu ikke min har været dyr at reparere på... I de 5 år jeg har haft den har der kun været alm. sliddele som absolut ikke ligger i den dyreste ende!
    Det eneste der kan være er at hjullejerne ikke holder så længe og koster knap 1000 kr hvis man selv kan skifte dem... Ellers kan jeg ikke se hvad det er der skulle være så dyrt at reparere på dem?!
    -Hold den ved lige med service og grundjusteringer, så holder det fint nok... Det er selvfølgelig ikke en racerbil, så køb en anden end 3L hvis det er det du vil.
    Det er klart at der også med 3L har været mandagsbiler, ligesom så mange andre.


  • #5   29. okt 2010 ville også finde noget andet

  • michele s
    michele s Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 11
    #6   29. okt 2010 så længe det en 02 ingen problemer , der er børnesygdommene lavet, men folk kritisere bare for og kritisere ..
    sdi er bare rigtig sløv, men kan så oplyse at 3l rent faktisk kan følge en golf 4 .2.0 i optrækket ..
    men igen du køber en øko bil, men det åbensvært for nogen og forstå_)


  • #7   29. okt 2010 Jeg villa anbefale 3L'eren. Det er kun på baggrund af at jeg er rigtig glad for min. Jeg har ikke prøvet en SDI, men har hørt at den er sløv.

    En 3L der kun har gået 100K - det må da være et fint valg tror jeg.

    Og hvis du evt får den obd-omprogrammeret, så kan de altså sagtens følge med smiley


  • #8   29. okt 2010 Der har været utrolige mange emner oppe om fejl ved 3L, især mht gearkasse og lignende når den har rundet de 100000km!
    Og Michele S, har lidt svært ved at følge din påstand... :
    http://bildata.dk/volkswagen/golf-2.0/1999
    http://bildata.dk/volkswagen/lupo-1.2-tdi/2000


  • #9   29. okt 2010 P´s se under præstationer;)

  • michele s
    michele s Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 11
    #10   29. okt 2010 prøv i virkeliheden den er enormt frisk , men igen man køber den af økonomiske årsager ikk fart.
    og ja gearkassen på de første modeller, 02 er okke noget og være nervøs for...
    men der jo aldrig nogen garanti, du kan finde uheldige episoder m alt , jeg ku sætte 100 links ind omkring nye biler hvor motoren er stået af efter 15000-30000-50000 osv , om det biler til 100000 eller 1 mio , man kan altid være uheldig...


  • #11   29. okt 2010 Selvfølgelig er der en der skal skære alle Lupo over en kam med at sige at det er noget skrammel og at gearkasserne ikke holder.
    Sikker da noget bavl at lukke ud.
    Min SDI havde kørt 400.000km og kørte ganske fint, men er dog rædsomt sløv.
    Min 1.4 TDI var jeg rigtig glad for og den fejlede aldrig noget, den kørte bare altid.


  • #12   29. okt 2010 Er det ikke bare og kigge på folks profiler, 99% af gangene hvor folk skriver noget er dårligt har de aldrig haft en selv, de har bare hørt noget ude i byen...

    Der findes 3 gode råd når man kigger lupo 3l

    Find en faceliftet model, der er skiftefunktionen optimeret (kan ses ved at bla. det 3de bremselys sidder i toppen af bagklappen i stedet for bag bagruden.

    Find en hvor bilens gearkasse er grundjusteret ved service

    Og lad være med at bruge værksteder som SMC osv. der findes 2 virkelig specialist værksteder herhjemme som ved alt der er værd af vide om de små sparegrise...
    mercari biler ved århus
    og 3l værkstedet på sjælland (hedder noget andet nu, man kan ikke lige huske hvad)

    God fornøjelse med købet

    hilsen en glad X lupo ejer med 100000+km på samvittigheden smiley


  • #13   30. okt 2010 tak for alle de fine svar alle sammen.

    og specielt tak til; "who am I?" for at bakke mine lupo drømme op smiley Men når du siger faceliftet model - hvornår er det så fra ?


  • #14   30. okt 2010 ellers så lur denne side der står en masse om 3L'eren motor osv

    http://www.eurobiler.dk/default.asp?Action=Details&Item=54



  • #15   30. okt 2010 Mener det skifter omkring 3 måned 2001

  • #16   30. okt 2010 Det kan også ses på at P ligger frem og til venstre, hvor det i "de gamle" ligger ligefrem...

  • #17   31. okt 2010 www.lupo3lklub.dk

Kommentér på:
Ny bil - lupo

Annonce