{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.665 visninger | Oprettet:

Nr1
Nr1
Tilmeldt:
4. okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201

Prisgaranti på værksteder mv. {{forumTopicSubject}}

Der er tit indlæg om værkstedspriser m.m

er folk ikke klar over der er priskrig på alt,. incl. værksted arbejde, og service ?

Et hvert godkendt værksted kan lave (aut). Service og opretholde garanti på bilen, hvis det er udført korrekt med brug af OE stumper.

Rust kontrol eftersyn er normalt (gratis) og skal udføres på aut. Værksted.

Fordelen ved at bruge aut. Værksted til service m.m under garanti perioden kan være at der bliver givet udvidet garanti med 100% dækning, eller anden procent dvs. 40/60, 50/50, osv. Dette er umuligt hvis bilen ikke har været loyal til et aut. værksted.

Og værksteder som Opel / Chevrolet Køre prisgaranti så kan man dokumentere et service/reprations tilbud fra et værksted i samme område laver de reprationen til det samme beløb Ergo opretholder man evt. forlænget garanti på bilen, Samtidig giver opel 15% rabat på biler over 4 år gammel ved reprationer med org. Stumper udført på Aut. opel værksted.

og sådan her er der på de fleste bilmærker Peugeot, m.m for at holde gamle biler inde på værkstederne frem for de små uAut.

Det var bare et tip, man kan altid forhandle en god pris på reprationer..

syntes bare tit man læser om hvad koster dette, og hvad burde det ha kostet, osv..


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Prisgaranti på værksteder mv.
  • #1   29. okt 2010 Og er de så bedre på aut. værksted ? smiley alle har jo den samme skole baggrund osv. og aut. er da intet garanti stempel hvis du spørger mig.

    kender da en som smed sin peugeot 307 til aut peugeot værksted, pga. den havde en lyd bag fra bilen.
    regning på 14.000,- fordi de også lige fandt lidt andre "småting".

    hun henter bilen og betaler, for at finde ud af på hjemturen at lyden stadig er der.
    jeg kører 5 min. i bilen og konstatere det nok er en støddæmper der giver lyden, stiger ud og kigger, og finder en gennemblødt utæt støddæmper i venstre side bag. på de 5 min. kørsel kan jeg så også lige konstatere at rattet går trægt ved venstre sving. defekt tårnleje.
    hvor skidt er det lige ? haha.


  • #2   29. okt 2010 Altid rart at høre andre hvad de har givet så man ikke bliver snydt

  • #3   29. okt 2010 Alle de der underlige regninger med underlige fiktive beløb lyder mærkeligt i mine øre..

    for det første, når vi tager en bil ind.. oplyser vi kunden om en ca. Pris, dette skriver kunden under på og overstiger vi beløbet skal vi kontakte kunden og aftale ydeligere ang. Reprationen.

    Dvs. Kunden kender hele tiden det forventede beløb på reprationen.

    Fordelen ved at køre på mærkeværksted er jo at tester udstyr mv. virker optimalt, og opdateret samt det er 100% funktions dygtigt med alt på bilen.

    Men igen der vil altid være uheldige episoder, rundt omkring man ikke kan gardere sig imod, Og eneste forskel på mekanikere er måske at de er bedre efter uddannet på mærkeværkstederne, dermed ikke sagt de er bedre. Men bredere viden om 1 mærke, frem for lille viden om 10 mærker.


  • #4   29. okt 2010 Sinan > kan så sige en BMW diagnose hos os koster 550 + moms. så den pris du har svinger jo også fra by til by.

  • #5   29. okt 2010 det er ligesom mange aut. steder har billige priser på tandrems skift. men så er prisen jo uden vandpumpe, remstrammer hjul, køler væske osv osv smiley så man skal bare være rimelig vågen. og være helt klar på at der skal ringes osv. inden de fortager sig noget ud over det planlagte.

  • #6   29. okt 2010
    B4NDIT : det med tester og viden kan jeg sagtens følge dig i. men jeg ville da kun køre min ( hvis jeg havde ) nye bil på mørke værksted hvis det var noget elektronisk fejl på multifunktions rat eller hvad ved jeg. fordi som du siger i sikkert ved hvad det er på 15 min.
    men ville sku ikke bruge BMW til skiver og klodser, støddæmpere, eller hvad ved jeg på en gammel E36'er eller sådan.


  • #7   29. okt 2010 ved nogle ford værksteder køre med pris garanti!
    så hvis du f.eks kan få lavet serivice efter forskrifterne i på uatoiceret laver de det til samme pris!


  • #8   29. okt 2010 Andreas > nej det kan der være noget om men igen, .. du vil altid kunne få det lavet til en god pris hos bmw også, med uorg. stumper... så måske er det altid værd at tjekke priserne inden er sikker på hvis du kommer og siger du skal give 7500 for en rep et sted, så laver de det til samme pris. Der er priskrig på alt, over alt.

  • #9   29. okt 2010 Og igen, vi kan også læse en fejkode ud til 2-300 kr, .. det er jo ikke det samme som en diagnose, .. eks. en motorlampe der lyser kan man da nemt læse ud billigere end en komplet diagnoseliste på bilen. Som testeren normalt tager ud og tager omkring 15-20 min om.

  • #10   29. okt 2010 jeg snakker heller ikke kun om priser, men mere om aut. værksted er så gode som de nu selv mener smiley
    den episode jeg snakkede om med en bekendt og hendes pug 307, det er da direkte flovt. at kalde sig aut. peugeot, når de tager 14.000,- for at lave en bil der kommer med en lyd, og ikke har fjernet lyden, og støddæmperen bare nærmest står og drypper. og de har slet ikke ringet til hende, lige ud over da de ringede og meldte den klar, så prisen var jo også lidt en grim overraskelse. og flere dele der står er udskiftet, er slet ikke skiftet. det er jo bare total snyderi, og der er næsten aldrig kontakt mellem kunde og mekaniker, og værkføren kan godt have lidt svært ved sådan helt at forklare tingene osv osv.

    men det er jo en smags sag hvor man kører hen, jeg syntes ikke prisen er alt afgørende overhoved, det er behandling, service og kunde kontakt derimod. sådan nogle ting spiller mere i min verden, hvor andre bare tænker pris, osv. sådan er vi jo så forskellige.


  • #11   29. okt 2010 Et rigtigt eksempel (kærestens bil), december 2009:
    Opgave: 100.000 km Service på Skoda Fabia Combi 2002 1.4 MPI:
    uautoriseret værksted tilbud: 2300 kr.
    autoriseret værksted tilbud: 2100 kr.

    Aktuel regning på autoriseret værksted: 1800 kr, incl. mobilitetsservice.

    Derudover mister du alt hvad der hedder kulance på en bil hvis du kører til uautoriseret.
    Der er falske reklamer i tv, ved Mekonomen, de siger en original del er en del der er ligeså god eller bedre end den originale, hvilket er lodret forkert, for er delen ikke godkendt af fabrikanten, så er den ikke original.

    Autoriserede værksteder er eksperter indenfor deres område, ikke at de er bedre, men de har uddannelser indenfor det mærke de er autoriserede i. Der hvor jeg kører min bil på værksted klarer de problemerne meget hurtigere end de uautoriserede jeg kender til. Og regningerne er på ingen måde højere end andre steder. Selvom det er autoriseret.

    På det autoriserede værksted har de altid det opdaterede software til din bil, og de kan opdatere din bil med det nyeste. Dette har de ikke mulighed for på de uautoriserede værksteder, da det kræver opkobling til producenten, og en "forhandlerkode" for at komme ind.

    Så ja, jeg kører på autoriseret værksted, men nu er min bil også kun et halvt år gammel. Men kærestens er otte år gammel, og den kommer stadig til Skoda når den skal have service her til december.


  • #12   29. okt 2010
    Andreas K >> I det tilfælde burde de klage til værkstedet, hvis det ikke hjælper, så importøren, forbrugerombudsmanden mv.
    Evt. brug FDM, for det er svineri. jeg var selv udsat for noget der ikke var lavet ordentligt på min tidligere Seat, men det blev lavet, og jeg fik refunderet beløbet. Uden andet end at sige det til værkføreren.

    Men jeg skiftede så også værksted, og jeg tror ikke jeg køber en Seat igen med de værksteder de har her i området.

    Jeg er dog fuldt tilfreds med det VW/Skoda værksted jeg bruger idag, de har tre mærker, VW, Skoda og Kia, og jeg har ikke noget at brokke mig over.


  • #13   29. okt 2010 Brian D : ja det er helt utilgiveligt men den 307'er.
    men fedt du er super tilfreds med dit værksted. jeg mener at hvis man er tilfreds, og priserne spiller, så er det også ligemeget om det er john's auto, eller VW aut.
    syntes bare mange af mine bekendte er blevet taget godt og grundigt bag i, og bilerne har ikke været lavet ordentligt selvom prisen antyder at ALT bare skulle spille smiley derfor er jeg lidt imod mange af de aut. værksteder. men vil godt understrege at det ikke er alle der snyder osv osv. der er helt sikkert masser der er super kvalificerede og til fine priser.


  • #14   29. okt 2010 Andreas K >> Der er godt nok også mange af de uautoriserede værksteder der laver noget lort.
    Men ved autoriserede værksteder har man lidt mere hold i tingene, i hvert tilfælde med en nyere bil, men der er stor forskel på værkstederne, i forhold til den service de er i stand til at yde.
    Jeg ville heller ikke satse på at holde garantien ved et uautoriseret værksted, for der er usandsynlig stor mulighed for at der er en eller anden ting de kan sætte en finger på, hvis noget går galt.

    Men min holdning er helt klart at autoriserede værksteder i de fleste tilfælde er det bedste. Det er ikke så vigtig på en ældre bil, men det bliver mere og mere vigtigt at tingene er up-to-date med det nye teknologi i bilerne.


  • #15   29. okt 2010 Brian D : det er jo også nemmere at klante de uaut. da jeg bare kan åbne nede på hjørnet og lave biler. så er det klart nemmere at fine fejl på diverse.
    men de aut. har jo visse standarder og normer de skal gå efter, derfor syntes jeg det er slemmere når de fucker up og snyder osv. men nogle skal jo betale for de utrolig fine kæmpe bygninger af glas osv smiley

    og som jeg skrev tidligere ville jeg også bruge aut. værksteds hvis jeg havde en ny bil med masser gadgets osv. men kunne aldrig drømme om at smide min golf 4 til VW f.eks.

    så jeg kan sagtens følge dig.


  • #16   29. okt 2010 Der er også forskel på snyd og på fejl..

    alle vil opleve fejl faktura´ere kan skyldes 3 led...

    Indskriveren / faktura
    Lager
    Mekaniker

    Bilen blir taget ind til service, og det blir udført derudover kan der være notere dele på som ikke er blevet brugt, ved en fejl.. og de kan eks. være glemt at blive slettet fra arbejdskortet og hvis mekanikeren ikke har udført detaljeret hvad der er lavet på bilen, så værkføren der fakturere kan se det, kan der være gået ud fra de dele der står på arbejdskortet.

    der kan jo være forskellige ting indblandet.. det skal så vidt muligt ikke ske, men det sker jo i ny og næ når det går for hurtigt.


Kommentér på:
Prisgaranti på værksteder mv.

Annonce