Prisgaranti på værksteder mv. {{forumTopicSubject}}
Der er tit indlæg om værkstedspriser m.m
er folk ikke klar over der er priskrig på alt,. incl. værksted arbejde, og service ?
Et hvert godkendt værksted kan lave (aut). Service og opretholde garanti på bilen, hvis det er udført korrekt med brug af OE stumper.
Rust kontrol eftersyn er normalt (gratis) og skal udføres på aut. Værksted.
Fordelen ved at bruge aut. Værksted til service m.m under garanti perioden kan være at der bliver givet udvidet garanti med 100% dækning, eller anden procent dvs. 40/60, 50/50, osv. Dette er umuligt hvis bilen ikke har været loyal til et aut. værksted.
Og værksteder som Opel / Chevrolet Køre prisgaranti så kan man dokumentere et service/reprations tilbud fra et værksted i samme område laver de reprationen til det samme beløb Ergo opretholder man evt. forlænget garanti på bilen, Samtidig giver opel 15% rabat på biler over 4 år gammel ved reprationer med org. Stumper udført på Aut. opel værksted.
og sådan her er der på de fleste bilmærker Peugeot, m.m for at holde gamle biler inde på værkstederne frem for de små uAut.
Det var bare et tip, man kan altid forhandle en god pris på reprationer..
syntes bare tit man læser om hvad koster dette, og hvad burde det ha kostet, osv..
mar 2005
Følger: 47 Følgere: 44 Biler: 6 Emner: 60 Svar: 2.394
kender da en som smed sin peugeot 307 til aut peugeot værksted, pga. den havde en lyd bag fra bilen.
regning på 14.000,- fordi de også lige fandt lidt andre "småting".
hun henter bilen og betaler, for at finde ud af på hjemturen at lyden stadig er der.
jeg kører 5 min. i bilen og konstatere det nok er en støddæmper der giver lyden, stiger ud og kigger, og finder en gennemblødt utæt støddæmper i venstre side bag. på de 5 min. kørsel kan jeg så også lige konstatere at rattet går trægt ved venstre sving. defekt tårnleje.
hvor skidt er det lige ? haha.
jan 2005
Følger: 49 Følgere: 48 Biler: 7 Emner: 250 Svar: 12.738
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
for det første, når vi tager en bil ind.. oplyser vi kunden om en ca. Pris, dette skriver kunden under på og overstiger vi beløbet skal vi kontakte kunden og aftale ydeligere ang. Reprationen.
Dvs. Kunden kender hele tiden det forventede beløb på reprationen.
Fordelen ved at køre på mærkeværksted er jo at tester udstyr mv. virker optimalt, og opdateret samt det er 100% funktions dygtigt med alt på bilen.
Men igen der vil altid være uheldige episoder, rundt omkring man ikke kan gardere sig imod, Og eneste forskel på mekanikere er måske at de er bedre efter uddannet på mærkeværkstederne, dermed ikke sagt de er bedre. Men bredere viden om 1 mærke, frem for lille viden om 10 mærker.
okt 2007
mar 2005
mar 2005
B4NDIT : det med tester og viden kan jeg sagtens følge dig i. men jeg ville da kun køre min ( hvis jeg havde ) nye bil på mørke værksted hvis det var noget elektronisk fejl på multifunktions rat eller hvad ved jeg. fordi som du siger i sikkert ved hvad det er på 15 min.
men ville sku ikke bruge BMW til skiver og klodser, støddæmpere, eller hvad ved jeg på en gammel E36'er eller sådan.
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 70 Biler: 1 Emner: 163 Svar: 5.913
så hvis du f.eks kan få lavet serivice efter forskrifterne i på uatoiceret laver de det til samme pris!
okt 2007
okt 2007
mar 2005
den episode jeg snakkede om med en bekendt og hendes pug 307, det er da direkte flovt. at kalde sig aut. peugeot, når de tager 14.000,- for at lave en bil der kommer med en lyd, og ikke har fjernet lyden, og støddæmperen bare nærmest står og drypper. og de har slet ikke ringet til hende, lige ud over da de ringede og meldte den klar, så prisen var jo også lidt en grim overraskelse. og flere dele der står er udskiftet, er slet ikke skiftet. det er jo bare total snyderi, og der er næsten aldrig kontakt mellem kunde og mekaniker, og værkføren kan godt have lidt svært ved sådan helt at forklare tingene osv osv.
men det er jo en smags sag hvor man kører hen, jeg syntes ikke prisen er alt afgørende overhoved, det er behandling, service og kunde kontakt derimod. sådan nogle ting spiller mere i min verden, hvor andre bare tænker pris, osv. sådan er vi jo så forskellige.
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Opgave: 100.000 km Service på Skoda Fabia Combi 2002 1.4 MPI:
uautoriseret værksted tilbud: 2300 kr.
autoriseret værksted tilbud: 2100 kr.
Aktuel regning på autoriseret værksted: 1800 kr, incl. mobilitetsservice.
Derudover mister du alt hvad der hedder kulance på en bil hvis du kører til uautoriseret.
Der er falske reklamer i tv, ved Mekonomen, de siger en original del er en del der er ligeså god eller bedre end den originale, hvilket er lodret forkert, for er delen ikke godkendt af fabrikanten, så er den ikke original.
Autoriserede værksteder er eksperter indenfor deres område, ikke at de er bedre, men de har uddannelser indenfor det mærke de er autoriserede i. Der hvor jeg kører min bil på værksted klarer de problemerne meget hurtigere end de uautoriserede jeg kender til. Og regningerne er på ingen måde højere end andre steder. Selvom det er autoriseret.
På det autoriserede værksted har de altid det opdaterede software til din bil, og de kan opdatere din bil med det nyeste. Dette har de ikke mulighed for på de uautoriserede værksteder, da det kræver opkobling til producenten, og en "forhandlerkode" for at komme ind.
Så ja, jeg kører på autoriseret værksted, men nu er min bil også kun et halvt år gammel. Men kærestens er otte år gammel, og den kommer stadig til Skoda når den skal have service her til december.
sep 2004
Andreas K >> I det tilfælde burde de klage til værkstedet, hvis det ikke hjælper, så importøren, forbrugerombudsmanden mv.
Evt. brug FDM, for det er svineri. jeg var selv udsat for noget der ikke var lavet ordentligt på min tidligere Seat, men det blev lavet, og jeg fik refunderet beløbet. Uden andet end at sige det til værkføreren.
Men jeg skiftede så også værksted, og jeg tror ikke jeg køber en Seat igen med de værksteder de har her i området.
Jeg er dog fuldt tilfreds med det VW/Skoda værksted jeg bruger idag, de har tre mærker, VW, Skoda og Kia, og jeg har ikke noget at brokke mig over.
mar 2005
men fedt du er super tilfreds med dit værksted. jeg mener at hvis man er tilfreds, og priserne spiller, så er det også ligemeget om det er john's auto, eller VW aut.
syntes bare mange af mine bekendte er blevet taget godt og grundigt bag i, og bilerne har ikke været lavet ordentligt selvom prisen antyder at ALT bare skulle spille
sep 2004
Men ved autoriserede værksteder har man lidt mere hold i tingene, i hvert tilfælde med en nyere bil, men der er stor forskel på værkstederne, i forhold til den service de er i stand til at yde.
Jeg ville heller ikke satse på at holde garantien ved et uautoriseret værksted, for der er usandsynlig stor mulighed for at der er en eller anden ting de kan sætte en finger på, hvis noget går galt.
Men min holdning er helt klart at autoriserede værksteder i de fleste tilfælde er det bedste. Det er ikke så vigtig på en ældre bil, men det bliver mere og mere vigtigt at tingene er up-to-date med det nye teknologi i bilerne.
mar 2005
men de aut. har jo visse standarder og normer de skal gå efter, derfor syntes jeg det er slemmere når de fucker up og snyder osv. men nogle skal jo betale for de utrolig fine kæmpe bygninger af glas osv
og som jeg skrev tidligere ville jeg også bruge aut. værksteds hvis jeg havde en ny bil med masser gadgets osv. men kunne aldrig drømme om at smide min golf 4 til VW f.eks.
så jeg kan sagtens følge dig.
okt 2007
alle vil opleve fejl faktura´ere kan skyldes 3 led...
Indskriveren / faktura
Lager
Mekaniker
Bilen blir taget ind til service, og det blir udført derudover kan der være notere dele på som ikke er blevet brugt, ved en fejl.. og de kan eks. være glemt at blive slettet fra arbejdskortet og hvis mekanikeren ikke har udført detaljeret hvad der er lavet på bilen, så værkføren der fakturere kan se det, kan der være gået ud fra de dele der står på arbejdskortet.
der kan jo være forskellige ting indblandet.. det skal så vidt muligt ikke ske, men det sker jo i ny og næ når det går for hurtigt.
Prisgaranti på værksteder mv.