{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
553 visninger | Oprettet:

Tilkøring af nyrenoveret motor? {{forumTopicSubject}}

Tilbage til den evige diskution. hvordan kører man bedst en motor til? nogle siger man skal kører 500km først på en lavere kvalitet mineralolie for at lejerne skal slides til. og derefter køere 1000-4000km før man kan bruge den. http://www.pumaracing.co.uk/runin.htm på den side her siger de at man skal kører i 4 eller 5 gear med 1500-2000 rpm og gi den bundgas i 10 sek og derefter lade den trille i 30 sek. også gentage dette 3 gange. men er det rigtigt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tilkøring af nyrenoveret motor?
  • #1   3. nov 2010 Holder det ikke hvis du giver den max gas med det samme, kommer det aldrig til og holde.

MEN skal du være god ved den, starter du den op på mineralsk olie, og lade den blive gennemvarm, og skifter så olie og filter til bedre kvalitet.

Kører så 500km, og skifter så olie og filter igen...

Så har du været god ved den

• #2   3. nov 2010 har kørt 250km i den nu med Castrol 15W40 mineral olie, og har ik været over 3500 rpm. så indtilvidere er det godt nok, men så når man har skiftet olie hvor meget bør man så kører? ska lige siges at jeg altid lader motoren blive varm inden jeg presser den.

• #3   3. nov 2010 Jeg har intet fagligt forstand på det, men ud fra denne artikel (første link på google med ordene "engine break in")

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Så lyder hans teori rigtig... Man skal være venlig med gassen, og lade den motorbremse godt også...

Og så foregår det på mineralsk olie, og så skifter man selvfølgelig olie og filtre ganske ofte smiley

Kommentér på:
Tilkøring af nyrenoveret motor?

Annonce