{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.173 visninger | Oprettet:

Nedvejning 3000kg {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Nu syntes jeg at jeg har kigget nettet tyk of tyndt, kan være det er mig der er dårlig til at søge. Men jeg sidder og roder med tanken om at nedveje min gulplade bil. Den vejer idag 3030kg, og jeg ville veje den til 3000, jeg har fået at vide fra fabrikanten at det sakkens kan lade sig gøre. Har også fået brev fra dem om det. Men jeg vil meget gerne vide om jeg skal betale ny regafgift af det. Jeg syntes at have søgt over det hele, men jeg kan kun finde eksempler på biler der vejes ned til under 2000kg, og det er jo ikke mit tilfælde. Og hvad jeg har kunnet læse mig frem til på Skat, der kan jeg ikke se der er nogle ting der skulle ændre sig i afgift osv. Prøvede også at høre Skat idag, men de kunne de ikke svare på, jeg skulle ringe igen i morgen. For det kunne de ikke lige svare på, personen jeg havde snakket med, havde kun håndteret bil der er med skellet 2 tons. Men jeg kan bare intet finde på at jeg skal betale noget jeg ikke allerede har, for den ændre sig jo ikke afgiftmæssigt som det gør til under 2 tons. Så jeg ville høre om der var nogle af jer der havde prøvet det? eller om der var nogle der havde undersøgt det før?

På forhånd tak for hjælpen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nedvejning 3000kg
  • #1   3. nov 2010 https://www.nedvejning.dk/

• #2   3. nov 2010 Hej Dichael,

Har været derinde og kigge, men der står intet om biler oppe i 3 tons. så det hjælper mig ikke så meget...

• #3   3. nov 2010 Der står noget om biler fra 2001 kg. og opefter.. .. ..

• #4   3. nov 2010 for så koster den ikke 15000 kr om året i privatbenyttelsesafgift

• #5   3. nov 2010 Hej Peter,

Det er fordi jeg betaler 15000kr i misundelsesafgift lige nu, og jeg ville gerne veje den 30 kg ned, så jeg kunne komme ned og betale de mere normale 5000kr

Hej Dichael,
    Ja der står at biler over 2000 tons betaler kun 50% afgift eller noget, det har jeg også læst mig til på nettet. Men jeg vil mere vide om der er nogle regler der er imellem 3000 kg og 3001. alt under det kan jeg ikke bruge til noget. så sådan som jeg kan se det, så skal jeg betale det samme i afgift om den vejer 3000kg eller 3001kg, ret mig hvis jeg tager fejl. Men kan du ikke svare det, så lad være med at svare, på ting du ikke ved noget om, og link til ting, hvor der intet står noget om det jeg sprøger om.

• #6   3. nov 2010 prøv at give synshallen et kald, det kan være de kan hjælpe dig.

• #7   3. nov 2010 Du skal betale reg. afgift hvis den nedvejes.

Der er kun betalt 30 % nu, så der skal betales optil de 90 %

• #8   3. nov 2010 Hej Rasmus,

Det ville du til dels have ret i, men der er dog visse ting.

1. den er fra midt 2008, så der er betalt 50% afgift.
    2. Jeg skal ikke betale 95% i afgift, jeg skal ikke ned under 2000kg.

som jeg læser det, så er afgiften på alle biler over 2000kg 50%, og da jeg går fra 3030kg til 3000kg, så burde den jo være den samme... jeg kan ikke se noget andet end det...

Hej Cookie Monster, Jeg har snakket med synshallen, og de havde ikke gjort det før, men han så ingen problemer i det. da det jo var det samme, efter hvad han kunne huske. Men han foreslog mig at kontakte Skat, for så god var han heller ikke til de regler... for han kunne godt se at jeg ville ikke under 2000kg og alle biler over det skulle jo gerne have 50% afgift...

• #9   3. nov 2010 Sorry % erne

Det er lidt længe siden jeg har betalt afgifter på biler.

Men biler over 3025 er belagt med fast stk. afgift. mener den er 56000,-

Men bliver i tvivl om årgangen og om den er omlagt.

• Frank L
    Frank L Tilmeldt:
    jun 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #10   27. jun 2018 hej Rasmus.
    hvad endte det med ? fik du vejet bilen ned ? jeg står nemlig med sammen problem nu. En traffic der totalt vejer 3025kg smiley

• Jack P
    Jack P Tilmeldt:
    jul 2020

Følger: 1 Svar: 1
    #11   30. jul 2020 Hvad endte jeres nedvejninger fra 3025 kg til 3000kg med?
    Jeg har netop (27. Juli) gjort det samme med en mercedes sprinter fra 2017 225.000km.
    I samme ombæring fik jeg papegøjeplader på da den skal benyttes halvt privat.
    Jeg ringede til min lokale synshal (det var ikke dem der nedvejde den) og han sagde at når jeg nedvejede til 3000kg kom der ingen registreringsafgift, det var kun når man nedvejde til 2000kg at det opstod. Men efter at have googlet en hel del om det er jeg da blevet helt itvivl.

Kommentér på:
Nedvejning 3000kg

Annonce