{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.572 visninger | Oprettet:

Aircondition om vinteren? {{forumTopicSubject}}

Hey dér

Nu er det jo ved at blive vinter og ganske køligt, og derfor er jeg også begyndt at høre nogle sige man ikke skal bruge sit A/C anlæg vinteren over?

Dog læser jeg også at man skal, da det smører alle delene, affugter vinduer og alt muligt andet.

Hvad er jeres mening? Det da ikke til det når man høre så mange forskellige meninger?

Min bil er en Peugeot 207 fra 2010. Så det er selvfølgelig også et ret så nyt A/C system. Hvis det har noget at sige?

Venlige hilsner

Rune H. - en første gang skriver her på BG.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aircondition om vinteren?
  • #2   12. nov 2010 det vil være en meget god ide at bruge det engang imellem vinteren over.
    En helt anden ting er at det hjælper med at tørre luften hvis der er fugtigt. Så hvis ruderne dugger hjælper ac med til at de hurtigere bliver afdugget. Så et ac anlæg kan sagtens bruges om vinteren.

• Snoopy
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.637
    #4   12. nov 2010 altså da jeg tøffede i taxa'er var der A/C på hele året stort set.

især om vinteren, skulle satme ikke ind i en kold vogn smiley

men bruger det man det meget, altså med for meget varme når det er superkoldt, så bliver du snot forkølet smiley

• #5   12. nov 2010 I godt nok hurtige på tasterne smiley

Claus-m. det var netop den video jeg så og derfor jeg begyndte at undersøge det, da jeg ville finde ud af hvorfor nogle ikke bruger ac om vinteren. Derefter fandt jeg ud af flere mente man ikke skulle bruge det.

Hvorfor, har jeg stadig ikke fundet ud af?

Tak for det, så får mit også lov til at kører vinteren over. Jeg syntes da også kun det gør godt på en kold morgen.

• #7   12. nov 2010 Snoopy & Szkobel D
    - ah ja, det ser selvfølgelig sandt.. Det havde jeg ikke engang tænkt på. smiley Godt hint!

• #8   12. nov 2010 mit det står på 20,5 grader om sommeren og 22 grader om vinteren... og min skale starter på 18 pg slutter på 31 mener jeg... men igen så kan man ikke helt regne med tallene der står... det er meget forskelligt fra bil til bil... men jeg har klima og det køre non stop.. smiley

• #9   12. nov 2010 mit klima kører året rundt,undtagen en varm sommerdag når taget er pillet af.

• #10   12. nov 2010 Hvis du ikke bruger dit ac anlæg i hvert fald en gang i mellem tørre alle o-ring(pakninger) ud i hele dit system og så bliver det self utæt hvilket betyder det kommer minimum til at koste 2000 at få det lavet igen. det behøves ikke være tændt hele tiden men en gang i mellem når du feks skal på lang tur kan du lige starte det.

• #11   12. nov 2010 det skal bruges når du har behov men helst med jævne mellemrum i vinterperioden....jeg tænder selv mit eget ca. 1 gang ugentligt om vinteren for at sikre smøring og cirkulation samt tryk i alle delene

/A

• #12   12. nov 2010 Det ville godt nok være skidt at få o-ring osv. ødelagt af den simple grund.

Jeg er straks mere tryg ved at kører med det tændt - for tændt forbliver det! smiley

Har dog ingen anelse om hvad mit står på. Det er ikke et stort klima anlæg, men bare alm. ac.

• #13   12. nov 2010 Anders T,
    Men har man ikke brug for det hele vinteren? Mener, det varmer, det fjerner fugt og duk fra ruder osv? Det er nok der min tvivl er, da jeg mener man har brug for det - ja nærmest hele tiden?

• #14   12. nov 2010 Jeg har mit tændt konstant, det er meget hurtigere at få fugt mv ud af bilen, og du slipper for at sidde og regulere det hele tiden.

Men udover at få systemet ødelagt fysisk, så opstår der også meget nemt andre skader. En kollega brugte det ikke om vinteren og der groede svamp og andre bakterier i systemet, fordi der ingen cirkulation var, men masser af fugt. Det fik de ikke udbedret mens de havde bilen.

• #15   12. nov 2010 altså da jeg tøffede i taxa'er var der A/C på hele året stort set.

især om vinteren, skulle satme ikke ind i en kold vogn smiley

??????HUUH ????

• #16   12. nov 2010 man kan så også spørge, hvorfor overhoved slukke for det. Hold fingerne for dig selv og lad det køre..

• #17   12. nov 2010 rune>> rigtig mange ac og acc systemer har en termoføler monteret som gør at den ikke køler men kun puster luft under en bestemt temperatur...jeg bruger IKKE ac om vinteren udover den ene-2 gange ugentligt

/A

• #18   12. nov 2010 Rune.
    pas på med at lytte til Saab folk, de mener selv de ved alt...
    lad dig ac anlæg køre hele tiden så der aldrig nogen problemer.

• #19   12. nov 2010 a/c? hvad er det! ? sådan bruger man da ikke det tager jo heste! og brændstof ! ej! klima/aircon er godt til og tage dug og fugt! men ellers er der ingen ide i og bruge det om vinteren da aircon udelukket køler! plejer og bruge det om morgen i et par min også slukke for det!

• #20   12. nov 2010 Jeg har en bedre forståelse på det nu end før, og det var jo også meningen. Det med svamp osv havde jeg overhovedet ikke tænkt på.

Mange tak for alle jeres svar. Jeg vil nok bare fortsætte med at bruge min a/c som jeg hele tiden har gjort. Det lyder som om det er den rette måde.

• #21   13. nov 2010 Snoopy Aircondition giver kun KOLD luft, så hvis det brugte det for ikke at komme ind i en kold vogn, må det sku havde været mega koldt uden for, siden det føltes rart.

heh

mvh

Kommentér på:
Aircondition om vinteren?

Annonce