{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
626 visninger | Oprettet:

Intercooler {{forumTopicSubject}}

Dette er bare et spørgsmål, det skal ikke diskuteres og sådan.

Jeg har en ganske almindelig colt, 1.6 16v, ingen turbo ingen kompressor..

syntes bare at en intercooler ville passe lige i skabet til den front jeg har på, kan sådan en monteres uden jeg har turbo eller kompressor..

det er 110% for udseendets skyld.. ikke noget med om jeg får flere heste osv.. fuck det..

men ja, er det muligt at sætte på en suge motor..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Intercooler
  • #1   15. nov 2010 monteres på bilen, ja sagtens.. dog underligt.. ??
    monteres på motoren. . nej.. det går ikke..

• #2   15. nov 2010 det er da bare at sætte den på, du skal bare ikke sætte den på, så du suger luften igennem den

• #3   15. nov 2010 I Thansen kan du få sådan nogle chrom bogstaver, hvorfor ikke skrive 2.8 T på bagklappen, nu du er igang ?

• #4   15. nov 2010 så bare lave en "montering der ikek går nogensteder hen..? eller lade et rør gå op til luftfilteret så den suger derfra..?

ville bare helst have den sat til, men ja, det går jo nok, det er som sagt mest for udseendet..

• #5   15. nov 2010 hvad er det lige du vil sætte den på for..? Fake ting holder ikke.

Du skal måske også have en fake BOV når nu du er igang..

• #6   15. nov 2010 nej du skal ikke sætte en slange op til luft filteret

• #7   15. nov 2010 cookie monster, du kan da vist ikke læse.. for udseendets skyld.. svært at forstå..? åbenbart..

emil j, der var du jo heldig.. men nej hvorfor skulle jeg dog det..?

det var jo netop fjolser som jer to der skulle pisse ud af indlægget.. spørger stille og roligt og straks skal i brække jer udover emnet..

• #8   15. nov 2010 ralle, iorden..

• #9   15. nov 2010 Emil, du har måske skrevet a8 på din a3'er..? siden du køre med de fælge..? men dem har du vel også på for udseendets skyld..

• #10   15. nov 2010 Du skal passe på med at montere en intercooler, da Skat evt kunne mistænke bilen for at midste sin identitet, og dermed udløse ny afgift.

Der behøver ikke være tilsluttet noget som helst, styling kan være nok.

Men giv fstyr.dk eller Skat.dk et kald inden du påbegynder projektet.

• #11   15. nov 2010 Claus-m, kan de betragte det som identitets ændrig bare ved en intercooler og to silikoneslanger der ikke føre nogen steder hen..? voldsomt.. ja så må jeg nok lige spørge af, smider dem nok en mail, så jeg har et skriftligt svar..

Olsen, præcis.. og dette er bare spørgsmål, er bare nysgerrig.. forstår ikke hvorfor de absolut VIL diskutere, de kunne havde brugt de sekunder af deres liv på noget helt andet..

• #12   15. nov 2010 mener astina eller carlab havde en Fake intercoller som fungede som luftfilter...

• #13   15. nov 2010 men den var ikke så stor. men en med sådan en og så en oliekøler fra en toyota 4A-FE motor (som selffølgelig skal bruges til din motort) ioppe i fronten.. ville ikke se helt dumt ud...

• #14   23. nov 2010 Hej Peter

Trafikstyrelsen har modtaget din henvendelse vedrørende montering af intercooler i din bil.

Du oplyser at du ønsker at montere en intercooler i fronten af bilen for udseendets skyld. Samtidigt oplyser du, at intercooleren ikke har nogen funktion udover det æstetiske.

Jf. gældende bestemmelser i Vejledning om syn af køretøjer, afsnit 9, punkt 9.01.001 (1) gælder bl.a.: ”Udragende, spidse eller skarpe dele eller roterende dele, som kan være til fare for andre trafikanter, skal være afskærmet i det omfang, køretøjets konstruktion tillader det.”

Derudover gælder det jf. Justitsministeriets bekendtgørelse nr. 154 af 20. april 1977, § 1 og § 4 (4), at:

§1 ”Ethvert køretøj skal være indrettet og holdes i en sådan stand, at det kan benyttes uden fare og ulempe for andre samt vejene.

§ 4 (4) ”En bil skal være således indrettet, at ....bilens udragende dele ikke frembyder unødig fare for andre trafikanter.”

Vejledning om syn af køretøjer kan du finde ved at benytte linket: http://www.fstyr.dk/koretojer/Regler%20om%20koeretoejer/~/media/Files/Syn/Vejledning_om_syn/vejled_syn_01042010.ashx

Justitsministeriets bekendtgørelse kan du finde ved at benytte linket: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=49848

Med venlig hilsen

Jesper Jukic

Ingeniør

Trafikstyrelsen, Bilteknik

Danish Transport Authority

Gammel Mønt 4

DK-1117 København K

Kommentér på:
Intercooler

Annonce