{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  honda civic vti? første bil?
  • #1   16. nov 2010 spørg din forsikring... de siger højst sandsynligt nej.

  • #2   16. nov 2010 hvorfor det? har da set nogle stykker som lige et blevet 18 med sådan en civic vti eller crx vti

  • #3   16. nov 2010 Den er svær at forsikre når det er første bil og når man er ung. Start med en 1,5 eller 1,6 ESi

  • #4   16. nov 2010 Jo, men hvis du vil have den forsikret lovligt og optjene anciennitet, kommer du til at betale for det. Bare fordi der er andre der har den forsikret, er ikke ensbetydende med at det ikke bliver dyrt for dig smiley
    Hvis du har råd til at betale forsikringen, så siger jeg go for it. Du skal bare være opmærksom på at det er en rigtig hurtig bil når man lige har fået pappet og totalt mangler rutinen. Hvis det er VTEC du er så glad for, så laver de også en 1,5 motor med lidt færre heste, der burde være til at forsikre. Og den kører iøvrigt også udemærket.


  • #5   16. nov 2010 Har haft sådan en 1,5 Vtec (økovtec) kører omkring 15 km/l ved blandet kørsel. Samtidig med den er ganske kvik.

  • #6   16. nov 2010 pis..
    kan i forklare nærmere om hvorfor den er det? og om der er noget man kan gøre? kunne satme godt tænke mig sådan en nu her når jeg fylder 18. smiley

    kan godt selv regne ud det er fordi den har 160hk og der står vtec på motoren. men ellers..

    har os kigget en del på 1,5'eren og 1,6eren uden vtec. men helst 1,6 med vtec.


  • #7   16. nov 2010 vidste ikke engang den var i 1,5 vti. troede kun det var esi.
    der ser man bare. jeg ikke har kigget ordenligt rundt omkring.

    hvad ville det koste om året for mig ca? i sådan en civic 1,6 vti.

    og hvad hvis det er en 1,5'er vti


  • #8   16. nov 2010 og i lsi selvfølgelig. mente bar jeg ikke troede de var i 1,5 vti.

  • #9   16. nov 2010 Ganske simpelt: Hurtig sporty bil som en Civic VTI tiltrækker mange unge fartglade fyre, der godt kan lide at køre stærkt. De smadrer så bilerne, fordi de ikke kan tøjle så mange kræfter. Derfor gider forsikringsselskaberne ikke forsikre dem medmindre det koster en halv arm. Men vi skal jo alle starte et sted, du skal nok komme til at få noget sjovt når du har råd til at forsikre det.
    Jeg startede også med hhv. en 112 hk og en 90 hk bil...

    Kig efter noget som dette:
    http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Honda-Civic-1,5i-LS-3d_ID683880.htm
    http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Honda-Civic-1,5i-LS-3d_ID674680.htm
    http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Honda-Civic-1,5i-LS-3d_ID675691.htm


  • #10   16. nov 2010 Du kan jo prøve at gå ind på www.tryg.dk eller www.topdanmark.dk og prøv at taste dine oplysninger ind i deres beregningsprogram. Så kan du se hvad de tager for at forsikre den. Der findes sikkert også selskaber der kan gøre det lidt billigere, men det er bare for at give dig et perspektiv.

  • #11   16. nov 2010 nu kan det godt være jeg spørger lidt dumt.
    men de biler du lige har linket er det en vti? der står kun 1,5i ls.
    er det så også en vtec eller? for kan virkelig godt lide den vtec lyd der hehe.
    det er jo ligesom at have 2 biler i en. under 5500rpm en dejlig billig bil at køre i. og over 5500rpm en sports bil smiley eller kommer jo helt an på hvordan man indstiller vtec'en til at slå til og fra.

    men hvad tror du ca det ville koste alt i alt hvis jeg købte sådan en civic 1,6 vti? lad os sige jeg giver 40.000 for den. hvad ville det så koste oven i for forsikringen der første år? og næste år? samme pris?

    og hvad hvis det er en 1,5 vti?


  • #12   16. nov 2010 Du skal vist også lige have styr på dine begreber:
    VTI er Hondas betegnelse for en GTI.
    V-TEC er en betegnelse for en motorteknologi, som kan forekomme i flere typer motorer.
    LSi er (så vidt jeg er informeret) en udstyrsversion
    ESi er (så vidt jeg er informeret) en udstyrsversion


  • #13   16. nov 2010 prøvede at trykke på topdanmark da jeg ikke selv har særlige gode erfaringer med tryg.

    men skal lige høre. er det bil standard? eller bil uden bonus tab man skal tage?
    altså alle kan jo komme til at bakke ind i mig eller køre ind i mig feks. selvom de så er 40. det skal vel ikke gå udover jeg laver skader?
    det samme kan selvfølgelig ske for mig. men dog vil jeg gøre alt for at undgå jeg laver skader ihvertfald.


  • #14   16. nov 2010 Forsikring er forskellig fra person til person, alt afhængig af hvor du bor. Men skal du have kasko på den, kan du godt regne med mindst 30000.


    Jeg har lige regnet på trygs hjemmeside, og de siger at en 18årig førstegangskøber der bor i mit postnummer skal betale følgende:
    78.159 kr. årligt


  • #15   16. nov 2010 ja jeg er ny hvad der angår biler. men jeg er lærenem smiley
    har altid rodet med scooter. og biler. så ved da noget om det. bare ikke alle de begreber og udtryk der er omkring mærkerne. det har jeg ikke helt styr på endnu. som du os kan se. hehe

    så en esi og lsi motorer kan os godt være vtec? eller? hvordan finder man lige ud af sådan noget?

    ved bare hvis den hedder vti så er motoren en vtec.


  • #16   16. nov 2010 Alle vil gerne undgå at lave skader naturligvis. Det er derfor der hedder uheld smiley Men det sker, og det er man desværre ikke altid herre over (udover hvis man selvfølgelig kører som død og helvede)

    Du skal starte med det billigste du kan få, for selv dét bliver dyrt nok i forvejen. Derfor ikke noget med 'uden bonustab'
    Jeg forventer du kender forskellen mellem ansvar og kasko?

    Hvis du ikke er skyld i at din bil bliver skadet, fordi der er nogle der kører ind i dig, er det jo den andens forsikring der gælder, ikke din.


  • #17   16. nov 2010 "kommer jo helt an på hvordan man indstiller vtec'en til at slå til og fra. "
    NEJ! du kan ikke selv flytte på vtecpuinktet, medmindre du har virkelig styr på hvad du laver.
    Vtec kommer i mange afskygninger, det er et variablet ventil system. Esi har blandt kun vtec på indsugningsventilerne, lsi er lavet sådan at i lave omdr køre motoren med 12 ventiler, høje omdr 16 ventiler.



  • #18   16. nov 2010 Men ring til diverse forsikngselskaber først, og snak med dem...det er langt det nemmeste, istedet for at du får en masse gæt herinde smiley

  • #19   16. nov 2010 du skal ikke købe en vtec di holler ikke .. køb en honda crx 1,6 esi model ed9

  • #20   16. nov 2010 Ikke nødvendigvis. Tror man bliver nødt til at læse sig frem til de forskellige motorer.
    Men har du prøvet at køre en bil med V-tec siden du har denne begejstring for det?

    Det hedder jo ikke Esi eller LSi motorer... Det er bilernes modeller (såvidt jeg er informeret, det kan være jeg tager fejl)

    Du kan jo prøve at kigge lidt rundt på både den engelske og danske wikipedia, så kan du lære lidt om det. Ellers findes der sikkert et hondaforum som helt sikkert kan udpensle det for dig.


  • #21   16. nov 2010 okay det var os det jeg tænkte. at så havde det ikke noget med mit at gøre. hvis han eller hun har skylden.

    og ja kasko dækker skader på bilen feks hvis jeg har dyrt anlæg i og det bliver stjålet osv. eller i uheld hvor jeg har skylden? kan det passe?

    men vil ikke have kasko på den. tror jeg heller ikke der er særlig mange unge som lige er blevet 18 der har? eller er jeg helt ved siden af?


  • #22   16. nov 2010 Rasmus C, en CRX ED9 hedder ikke ESI, det er kun del sol, du kan få i den udgave, og jo...de holder, hvis man bare ved hvad men laver.


  • #23   16. nov 2010 De fleste på 18, har ikke råd til kasko, jeg havde ihvetfald ikke dengang smiley

  • #24   16. nov 2010 Dan P hmm har en ven som har en crx der står esi på hans Registreringsattest og det er en honda crx ed9

  • #25   16. nov 2010 Så er det en fejl fra SKAT side, fordi en esi kom først frem i 92 med del sol udgaven af CRX. Hvor gammel er hans CRX?

  • #26   16. nov 2010 den er fra 1991 smiley

  • #27   16. nov 2010 Start med en mindre model og optjen noget anciennitet først. Så kan du købe dig en VTI...

    Som ny bilist er en VTI også lidt for frisk tror jeg, kommer selvfølgelig an på hvordan du køre, men de fleste drenge på 18 som vil ha´ en VTI har jo ikke i sinde at køre mormor kørsel... En VTI opfordre nærmest til at træde hårdere på pedalen, så lidt erfaring bag rattet er ikke dumt.. smiley


  • #28   16. nov 2010 Hvis det er en 91´er så kan det ikke være en esi, det er den "for gammel" til at være smiley


  • #29   16. nov 2010 det kan jeg ikke sie... men det står der på Registreringsattest

  • #30   16. nov 2010 rasmus.
    ja har prøvet at køre i sådan en honda civic 1,6 vti 160hk. og den lyder bar for godt. især når den går i vtec. og så rykker den os da.
    og har os set adskillige film med vtec motorer.


  • #31   16. nov 2010 Christian B ja ja di køre osse fint nok men di holler bare ikke vis di får tesk får maget

  • #32   16. nov 2010 det er du så den eneste der siger rasmus c.

    altså sådan kan man sige om alle biler. alle biler kan dræbes hvis man ikke passer på dem.
    har dog kun hørt gode ting om honda civic's motor. men dog at der er tit rust i bagskærmene og undervogen og sideskørterne. men det er jo så det. det er jo også en gammel bil fra 92 og så op efter


  • #33   16. nov 2010 anders kan godt følge dig. men en vtec er næsten ligesom 2 biler. lave rpm fin kørsel og billig i benzin. smækker men klampen i bund og skal ud og skyde den af. så blir den jo så dyr i benzin. og så rykker den også.
    så man kan jo begge dele.
    men jo kan kun give dig ret det opfordre os unge til at give den fuld æde hele tiden. men det vil jeg ikke gøre. nu har jeg selv kørt meget tunet på scooter rundt i byen og til hverdags brug. og der gav jeg ikke fuld gas hele tiden. men fulgte med trafikken og den skulle da os have nogle tæsk. som alle biler os skal have engang imellem.


  • #34   16. nov 2010 rasmus C

    Du snakker som du har forstand. Stop nu inden du roder dig ud hvor du ikke kan bunde..

    Selvfølgelig kan en vtecmotor holde.. Hvis ellers man overholder service og køre dem ordenligt varme inden man skyder til dem så holder de sku megfet langt.. kender folk der både har haft dem der har gået 250000-300000 km uden de store problemer..
    Så alt dit fis med de ikke kan holde giver jeg ikke en skid for..

    Christian B

    Kan godt følge dig i du vil ud og have en RIGTIG vtec altså en vti.
    Som du selv skriver er det som at have 2 biler. under 5500 omdr har man en stille 1,6 der er nogenlunde økonomisk med et godt træk.
    Og over 5500 omdr bryder helvede løs og man har en maskiner der skriger og trækker vildt til næsten 9000 omdr på en 1,6

    Dit store problem bliver nok forsikringen som flere andre skriver.
    Den bliver sku nok meget dyr med mindre du kan forsikre den i dine foældres navn eller noget i den stil..
    Da jeg startede med at forsikre min startede jeg med at give 10000 kr med kasko for min og det var med en alder på 23 og 3 års skadefri kørsel..

    HVis du seriøst går og leder efter sådan en, har jeg en rigtig fin en til salg med få km og det rigtige udstyr. kig evt forbi min profil hvis du skulle være seriøs..


  • #35   16. nov 2010 og her er kort hvordan vtec (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control) virker..

    http://www.youtube.com/watch?v=AcT_ZyY3F0k

    http://en.wikipedia.org/wiki/VTEC





  • #36   16. nov 2010 ring til de forskellige selskaber, og snak med dem. du kan ikk rigtig regne med de priser du får, når du taster dit info ind på selskabernes hjemmeside.

    alka.dk
    tryg.dk
    topdanmark.dk
    gf.dk
    osv.

    held og lykke med din søgning smiley


  • #37   16. nov 2010 ja kunne rigtig godt tænke mig sådan en 1,6 vti ( rigtig vtec )
    da jeg bar var ude og prøve en kammerats. jeg blev jo helt ny forelsket af rykket den gir når der slår i vtec og lyden :i

    ja kan høre det med forsikringen :S det er ikke så godt. for har virkelig kun har hørt gode ting om sådan en civic. udover det med rust i bagskærmene. og undervogn og sådan lidt. men det er jo så det. det er jo os en bil fra 92 og så op efter. men lidt rust kan nemt laves. det er værre med motoren.
    10.000 med kasko er da billigt nok. gid jeg kunne give det som 18årig smiley

    hvad tror du ca jeg skal give som 18årig? det kan da ikke passe det er 80.000? smiley
    jeg bor i kolding området 6000. ikke en så stor by som mange andre.


  • #38   16. nov 2010 tror du skal give et sted mellem 20000-30000 kr i kasko og vil gætte på en 10000-15000 kr med ansvar!!!!

    Det er dyrt at være ung og gerne vil have en fin bil.


  • #39   16. nov 2010 ja det må du sku nok sige!!!! smiley

    behøver ikke at have kasko på lige når jeg er 18. har ikke noget værdifuldt i bilen. behøver ikke anlæg. jeg har motorens smukke lyd hehe. smiley

    hvad vil det koste om året uden kasko tror du?


  • #40   16. nov 2010 Det vel også mere hvis du smadre bilen eller den bliver stjålet det er surt ikke at have kasko...
    jeg vil gætte på at du kan finde en ansavr til omkring en 10-15000 kr som jeg skrev tidligere. Måske du kan være heldig og finde den lidt billigere men tror ikke det bliver meget så..


  • #41   16. nov 2010 så du tror godt jeg kan få en civic 1,6 vti vtec og så give omkring 15000 om året?

    hvis jeg køre galt og det er min skyld dækker ansvar så ikke? den dækker hvertfald hvis det er modpartens skyld.

    og ja det ville satme være nederen hvis min elskede civic jeg nu engang får blev stjålet smiley


  • #42   16. nov 2010 ansvar dækker kun skader du forvolder på modparten.

    skader på din egen bil dækkes IKKE - medmindre det er modparten der har 100% skyld, så dækker modpartens ansvar.
    Der dækkes heller ikke ved brand, tyveri, hærværk, indbrud osv osv.

    Men prøv nu at kigge lidt rundt på de forskellige beregnere på nettet eller ring til div. selskaber. Det er den eneste måde at få en nogenlunde korrekt pris på - alt andet er gætværk.

    Og husk så lige, at der kommer vægtafgift/ejerafgift, vedligehold/service benzin og 1000 andre ting oveni, så det er ikke bare lige at skrabe sammen til bil og forsikring som mange unge nye kommende bilejere tilsyneladende ofte tror.


  • #43   16. nov 2010 ja ved godt det også er vægtafgift. men en lille civic vejer jo kun 1ton 1,1ton?
    og der er jo kun bilens pris. og så vægtafgift. og så forsikringen for det første år. og så skal man jo betale benzin for at køre i bilen. og måske evt dele der skal skiftes eller laves på bilen. og hvis man gerne vil have en lille bananmanifold og udstødningssystem på osv. men det er jo kun hvis der er penge til det.

    og jeg håber da ikke på jeg laver nogle skader eller er skyld i en ulykke. men det kan ske for selv den bedste. om man så har haft kørekort i mange år uden skader. så kan det selv ske.

    men tror bare ikke så mange unge på 18år har råd til kasko medmindre det er en lille lille bil som er rigtig billig i forsikring. men så den os kedelig og køre i og sådan.


  • #44   16. nov 2010 Køb dig nu bare en 1,5 114 hk vtec (økovtec) Eller en 1,6 ESi med 125 hk.
    Så køb dig en VTi, når du har kørt skadesfri i et par år


  • #45   16. nov 2010 nikolai w
    har faktisk undersøgt det. og det kommer til at koste omkring 20.000 om året i ansvar smiley hvilket jeg ikke synes er specielt dyrt. det er lige knap 2000 man skal ligge af i budget hver måned. og så har man os til vægtafgift.
    og ja det kan godt være vtec'en er dyrer i benzin. men så må man jo også kunne sige til sig selv. jeg vil køre økonomisk og holde den under 5500rpm.


  • #46   16. nov 2010 hvis der ikke er penge til benzin så man kan skyde den af i vtec'en

  • #47   16. nov 2010 1,5i LS = EK3 D15Z6 SOHC VTEC (økonomisk vtec) 114 hk
    1,6 ESi = EG5, EH9 D16Z6 SOHC VTEC 125 hk
    1,6 VTi EG6, EG9, EK4 B16A2 DOHC VTEC 160 hk

    De har alle VTEC, men kun VTi'en med double overhead camshaft


  • #48   16. nov 2010 præcis.
    osse kaldet '' rigtig vtec ''
    vti'en med 160hk std lyder af noget mere vtec end de andre. med det gør jo ikke de andre dårlige overhovedet.

    har os kigget en del på 1,6 esi'eren. da den er noget billigere at forsikre.


  • #49   16. nov 2010 Jeg har både haft EK3'eren og har nu ESi'eren. De er skam stadig kvikke. Standard går ESi'eren 0-100 på 8,7 sek

  • #50   16. nov 2010 og dog. tryg's beregner siger det samme for en 1,6 esi'er som med en 1,6 vti begge 3dørs hatch

  • #51   16. nov 2010 Ring rundt i stedet for...

  • #52   16. nov 2010 kan jeg ikke gøre nu ? smiley

  • #53   16. nov 2010 Vent til imorgen?

  • #54   16. nov 2010 ja gør jeg også smiley

    men hvad koster sådan en 1,6 esi'er ca i forsikring årligt for en som lige er fyldt 18? hvad vil du tro?


  • #55   16. nov 2010 Over 10.000 i hvertfald. Men kommer også an på dine forældre. Ofte kan du få rabat eller fordele hvis du vælger samme selskab. Jeg giver 8.000 for min ESi i GF. Men du kan ikke blive medlem af GF, medmindre dine forældre har forsikring i GF.

  • #56   16. nov 2010 mener mine forældre har topdanmark. mene jeg kan vel godt blive kunde hos gf når jeg er 18 og myndig?

  • #57   16. nov 2010 Nej, du skal være 21. Ring til topdanmark imorgen så

  • #58   16. nov 2010 når okay. vidste så ikke man skulle være 21.
    jep det prøver jeg.

    ellers andre ting i kan fortælle om sådan en civic 1,6 esi'er eller vti'er vtec?

    gode / dårlige ting?


  • #59   16. nov 2010 De kan bruge lidt olie. Bare få skiftet pakninger hvis forbruget er for stort.
    Kig efter rust
    De kører pisse fedt


  • #60   20. jan 2011 Man skal da ikk være 21 for at oprette forsikring hos GF? Ringede til dem idag for at høre hvad forsikring på en 1.6 Esi ville koste, der var ingen problemer? Hun gav mig en pris på 11.000

  • #61   20. jan 2011 Jo det skal man smiley
    Jeg giver 8000


  • #62   21. jan 2011 Står der ingen steder? Hvordan kan de så være at en kammerat lige har oprettet forsikring? Han er 22 og jeg er 18?

  • #63   21. jan 2011 Det har jeg fået at vide af GF. Man kan godt blive oprettet hvis ens forældre har GF

Kommentér på:
honda civic vti? første bil?

Annonce