{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  4x4 vs forhjulstræk???
  • #1   17. nov 2010 vanvittig stor forskel!
    især ved bakker hvor biler uden 4x4 har en tendens til at lave hjulspind og trille baglænds. kan kun anbefales at købe/bruge quattro.

• EMIL G
    EMIL G Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 2 Emner: 13 Svar: 1.061
    #2   17. nov 2010 Anskaf dig en baghjulstrækker sgu det eneste rigtige til alle slags vejr

• #3   17. nov 2010 EMIL G, jeg er dybt uenig ud fra et sikkerhedsmæssigt synspunkt..

Har du prøvet at køre en RWD en vinter, det er ikke så nemt som en FWD.. det er sjovere.. ja..

• EMIL G
    EMIL G Tilmeldt:
    maj 2009

#4   17. nov 2010 Kører selv i en 735 året rundt og det gør damen også. det et spørgsmål om teknik og ordentlige dæk

• #5   17. nov 2010 EMIL G, jo men det ændrer ikke på at FWD er det absolut sikreste (ud over 4WD) for den almene billist

• EMIL G
    EMIL G Tilmeldt:
    maj 2009

#6   17. nov 2010 Nej nej det klart men tit kan det også være en fordel at køre med baghjulstræk samt det er 100 gange sjovere

• #7   17. nov 2010 HVis valget står mellem RWD, FWD eller 4WD så ville jeg også vælge 4WD, men står valget mellem Fwd og RWD, så vælger jeg personligt til hver en tid en RWD, den er i mine øjne den mest sikre glatføre bil hvis den kun må trække på 2 hjul... Og JA jeg har både haft RWD og FWD, også om vinteren...

• #8   17. nov 2010 FWD har per automatik oftes bedst greb i sne, da motoren, og derved en stor den af bilens vægt, er placeret her.

• #9   17. nov 2010 ... det ændre dog ikke på at AWD, 4motion, Quattro og andre 4x4 systemer altid har bedst greb. Samtidigt er de også sjove i sneen.

• #10   17. nov 2010 Lykkegaard .> Er som sådan enig med dig, men da jeg kørte Sierra f.eks. der sad jeg ALDRIG fast, mens kolleger samt andre billister typisk sad fast i deres forhjulstrukne biler... Men kørestilen kan gøre MEGET... Alt for mange kører med hovedet under armen, specielt om vinteren...

• EMIL G
    EMIL G Tilmeldt:
    maj 2009

#11   17. nov 2010 Lykkegaard .

Ja i teorien men rent praktisk fungere det langt fra altid

• #12   17. nov 2010 Emil G> Enig...

• #13   17. nov 2010 Jeg synes i skal se lidt på ADAC og FDM tests der viser at det bedste greb er en FWD fremfor en RWD..

Jeg har selv kørt begge typer.

• #14   17. nov 2010 Mr. Nobody

Jeg sad ikke fast en eneste gang i min FWD golf sidste vinter. Det var til trods for elendige dæk og jeg bor på landet hvor sjældent blev ryddet sne. Så ja det kommer mest an på chaufføren. Jeg himlede mig ofte over hvor elendige for var, og stadig er, til at tilpasse sig sneføre.

Emil
    Undtagelser bekræfter reglen. Som hovedregl mener jeg ikke det kan anfægtes smiley

• #15   17. nov 2010 Lykkegaard .> Helt enig... Desuden er jeg varm fortaler for lovkrav om vinterdæk, men det er en helt anden snak vi ikke skal ind på her i tråden... Men ja i det store hele drejer det sig mest om personen bag rattet når der sker ting og sager i glatføre, men er dog undtagelsen der bekræfter reglen... Det ved vi jo...

Kommentér på:
4x4 vs forhjulstræk???

Annonce