{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.527 visninger | Oprettet:

Forsikringssvindel???!! {{forumTopicSubject}}

Hey gutter, i må lige give mig noget støtte her!

Efter en større diskution på facebook er jeg nu blevet træt af at der sidder nogen børn og prøver at overbevise mig om at det er fuldtud lovligt at købe en supra og ligge og kører i den når den er forsikret i deres forældres navn.

Jeg mener det er lovligt at låne bilen når den står i sine forældres navn, f.eks op og købe æg eller kører mormor i lufthavnen osv.

Men det er ulovligt at ligge og kører rundt i den og så have den stående i deres navn for at forsikringen bliver billigere.

Og så har min lærer fortalt at hvis forsikringen på en eller anden måde finde ud af at man kører rundt i sine forældres bil regelmæssigt, så sender de en man fra forsikrings selvskabet ud for at tage billeder er en siddende i bilen i flere dage i træk for at have beviser på at man bruger bilen.

Har jeg ret eller har scooter ungerne ret i at det er lovligt at kører i sin bil der er forsikret i sine forældres navn ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikringssvindel???!!
  • #1   17. nov 2010 du har ret.

• #2   17. nov 2010 Jep du har ret.

• #3   17. nov 2010 tror det er lovligt hvis man står som bruger af den men er ikke sikker

• #4   17. nov 2010 Du har ret.. Man kan dog godt gøre det lovligt, ved at sige til forsikringen, at man selv er den primære bruger af bilen, men så er der ikke meget at spare..

• #5   17. nov 2010 Jeg ville også selv mene det er lovligt er låne den, men ikke bruge den hver dag. For så havde jeg da også selv gjordt det.

• #7   17. nov 2010 - Alexander -

Det glemte jeg lige at skrive os (:

Jeg ved godt man kan stå på som bruger af bilen, men så spare man næsten intet ved det, det har jeg os sagt til dem på facebook (:

• #8   17. nov 2010 Min Nissan var forsikret i min fars navn, da jeg boede der hjemme.

Så længe jeg boede der hjemme, mente min fars forsikringsmand det var lovligt nok at lade den forsikre i hans navn.

Men da jeg så flyttede gik den ikke mere.
    Jeg var hverken skrevet i forsikringspapirne eller noget.

• #9   17. nov 2010 Det kommer helt an på, hvor meget, man kører i den. Man må gerne køre liiiidt mere end bare hen til bageren efter rundstykker smiley

Det skal være noget mere åbenlyst, at man gør det for at spare penge på præmien.

• #10   17. nov 2010 Det er ikke lovligt, men mange gør det jo desværre. Derfor lille Benny på 18, køber en GTI-Turbo-Kompressor Golf, som sin første bil....

• #11   17. nov 2010 Ja den er svær den der...

Jo de kan godt køre rundt i deres forældres navn og hvis man bliver stoppet siger man selvf bare man har lånt den af sine forældre..
    det er svært for forsikringselvskaberne at bevise at der er tale om fusk.

Men rent lovmæssigt så må man ikke. der skal man så stå hos forsikringen som bruger af bilen og forældrene som ejer.
    Men så bliver forsikringen tit lige så dyr som hvis man havde den i ejet navn..

• #12   17. nov 2010 René M
    Sådan var det også, da jeg boede hjemme. Mine forældre fik at vide, jeg gerne måtte køre rundt i "deres" biler alt det, jeg ville - men at jeg ikke måtte tage den ene med mig, da jeg flyttede hjemmefra...

• #13   17. nov 2010 korrekt... det er svindel, hvis den er forsikret i et anden navn end brugerens..
    og som du siger så vil de prøve at dokumenterer det hvis de har en mistanke..

man kan også risikere at de slet ikke vil dække hvis uheldet er ude..

der er jo også et fast spørgsmål når man skal oprette en forsikring vil bilen blive nrugt af personer under 25 år eller har haft en skade... har en person under 25 år kørt bilen

• #14   17. nov 2010 Jep, men jeg har stadig ret i at bruger man bilen 5 dage om ugen hele dagen så skal man selv stå som bruger ellers er det svindel ik?

• #15   17. nov 2010 Kasper =SSJ= *
    Det kommer an på, hvad man har aftalt med forsikringsselskabet. Mine forældre aftalte, jeg gerne måtte køre til/fra skole i den hver dag, fx.

• #16   17. nov 2010 Mener bestem der har været en sag, hvor en ung gut har smadret sin bil, men fordi den har stået i forældrenes navn har han ikke fået en krone...

• #18   17. nov 2010 Bay

Jah okay, men i bund og grund så har jeg ret (:

• #19   17. nov 2010 Christian -
    Hvis du tænker på den unge gut i BMW'en, så fik han udbetalt noget af erstatningen. De udbetaler bare forholdsmæssigt, fx:

Mine forældre skal give 5.000, jeg skal give 10.000, dvs. det dobbelte. Så udbetaler forsikringen kun det halve, fordi man kun har betalt det halve i præmie.

• #20   17. nov 2010 Christian -
    det har der os mener det var en bmw han havde og han fik ikke en krone.

• #21   17. nov 2010 Skide godt link Christian (:

• #22   17. nov 2010 Bay ... Mener også der har været en anden sag, hvor den unge gut ikke fik nogen penge overhovedet.... men jeg kan også tage fejl

• #23   17. nov 2010 Du kan jo kvittere med en stemme smiley

• #24   17. nov 2010 Det vil være få sager, hvor der slet ikke udbetales noget, fx hvis forsikringsselskabet slet ikke ville have tegnet kaskoforsikring på den, hvis man selv stod som ejer. Altså en 18-årig med en Supra TT eller lignende. Så bliver det forholdsmæssige afslag "uendeligt stort", kan man sige.

• #25   17. nov 2010 Tit er det også rimeligt tydeligt hvem bilen tilhører. Hvor mange på 40+, kører måske rundt i en skamsænket spand, med anlæg for over 20000 kr....

• #26   17. nov 2010 Jeg har hørt noget med at det er lovligt så længe man er hjemmeboende?..

• #27   17. nov 2010 Kommer an på forsikringen og om personen står som bruger

Der hvor min fatter har forsikring da må han gerne låne bilen ud i perioder til et familie medlem uden at oplyse dette til forsikringen

De har så dog nogen krav til alder på personen samt hvor længe denne har haft kørekort samt en noget højer kasko hvis der sker noget

• #28   17. nov 2010 jeg ved at hvis jeg kører i mine forældres bil så er selvrisikoen 8000 hvis jeg laver en skade, da jeg er under 26 år.

• #29   17. nov 2010 mine forældre skulle melde mig ind i deres forsikring før jeg fik egen bil, for at jeg var dækket i deres forsikring...

• #30   17. nov 2010 Der er heller ej nogle regler ang. dette konkret så vidt jeg ved, man må vist blot bare ikke bruge bilen mere end den som står i forsikringen, så en 3-4 dage om ugen skulle vist ikke være noget problem af hvad jeg har set/hørt. Men kan selvfølgelig tage fejl.

• #31   17. nov 2010 Der er da ikke noget ulovligt i det...

Men det lever bare ikke op til forsikringsbetingelserne, og de vil kunne nægte at udbetale erstatning. Det hat ikke noget med ulovligt.. Det ville kunne blive ulovligt hvis man oplyser forkerte oplysninger til forsikringen i forbindelse med ulykker osv. så er det svindel, og faktisk først der bliver det ulovligt.

Men ulovligt.. tjaaa har nu ikke hørt om at nogen regering har vedtaget regler om det smiley eller må i meget gerne komme op med dem.

• #32   17. nov 2010 Du har helt ret..! Hvis man har bilen i sine forældres navn, er man vel i bund og grund DUM!

Få nu betalt de penge SELV! For nu bygget din egen forsikring op.

Jeg betalte SELV 25.000kr for min Corrado det år jeg havde den.

Så host nu op, ellers køb jer en bil som du reelt set har råd til!

Så selv om du kan kører i en stor og dyr bil, så betaler du hverken forsikring i eget navn + at moooaaarr betaler nok også for din benzin og værkstedsregninger... BVADR!!!!

// Simon.

• #33   17. nov 2010 Simon V
    Skal jeg være ærlig, så synes jeg da, du er endnu mere dum, hvis du har betalt 25.000 kr. om året i forsikring for en bil! Hehe.

• #34   17. nov 2010 Som 18 årig var dét det BILLIGSTE sted jeg kunne få den forsikret!

Så længe pengene er der, så synes jeg det er fortjent.

Lidt respektløst af dig at sige at jeg er dum, nu hvor jeg har brugt mine surtoptjente penge på en bil jeg holdte af.

Sådan er jeg opdraget! Du må yde for at nyde! (Derfor jeg har fået en Swift som er dejlig billig nu :))

Men det må du jo om Bay smiley

• #35   17. nov 2010 Bare fordi det er det billigste, finder jeg det fortsat dumt at betale så meget for en forsikring. Du ville jo kunne forsikre andre biler langt billigere. Derfor er det ikke rationelt.

Jeg synes, det er lige så respektløst af dig at sige, andre herinde er dumme, fordi man låner forældrenes biler i stedet for at køre i sine egne.

• #36   17. nov 2010 Bay: Er det ikke at gøre sine børn en bjørnetjeneste? Hvad lærer man af det?

• #37   17. nov 2010 Eller lad os vende den om, hvis man har råd til at låne til en bil, har man også råd til at forsikre den!

• #38   17. nov 2010 Jeg kan ikke se, hvorfor det skulle være en bjørnetjeneste, nej. Det er jo ikke fordi man nødvendigvis <i>skal</i> lære noget af det.

Jeg synes da desuden, det er et fornuftigt signal at sende til sine børn, at det er klogere at vælge en bilforsikring til 6.000 end en forsikring til 25.000, hvis de dækker mere eller mindre det samme.

• #39   17. nov 2010 Ellers må man starte med en billigere bil, hvis man ikke har råd til den "dyere" ?

• #40   17. nov 2010 Det er en anden mulighed, ja. Jeg kan bare ikke se, hvorfor den skulle være bedre end at låne sine forældres bil.

• #41   17. nov 2010 Vi er tydeligvis opdraget forskelligt og det er da også meget fint at vi alle ikke er ens smiley

Kom lige til at kigge dine biler i din profil, din Golf.. Er billederne ikke taget i Hvide Sande?

• #42   17. nov 2010 Jeg tror såmænd ikke, vi nødvendigvis er opdraget så forskelligt igen. Jeg tror bare, du skal udvide dit sind lidt; hvad er der i vejen med at vente med at købe sin egen bil et par år, hvis man ikke har råd? smiley

Jo, de er taget i Hvide Sande. Det er efterhånden nogle år siden. Men jeg kommer derfra oprindeligt - og bor i Herning nu ...

• #43   17. nov 2010 Haha..! Jeg bor også i Herning smiley

Jamen det er vel en smagssag ang. om man kører i sine forældres bil eller sin egen. Synes bare at det er rart at man selv har ydet for at man kan stå 100% på egne ben smiley

• #44   18. nov 2010 Name ist verboten
    Jeg kan ikke følge dig. Jeg tjente mange flere penge, da jeg var 21, end da jeg var 18 og på SU. Desuden kostede min første forsikring af min Golf kun 9.000, så det har ikke gjort den store forskel.

Kommentér på:
Forsikringssvindel???!!

Annonce