2.563 visninger
|
Oprettet:
erstatning ved indbrud / hærværk {{forumTopicSubject}}
Hej BG
er der nogen er har været udsat for noget lignende: http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=71563 som kan forklare hvad man gør for at få erstatning, jeg har ikke kasko, men politiet har fanget manden og han skal for retten, politiet mener jeg skal lave skaderne på bilen for egen regning og så søge erstatning for det beløb det kostede efter den er lavet, men det har jeg ikke penge til og det synes jeg virkeligt ikke kan passe, er der ikke andre muligheder?
hvad har i gjort?
maj 2006
Følger: 16 Følgere: 28 Biler: 5 Emner: 12 Svar: 1.160
/K
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.892
Vi havde en del brok med en nabo som var dranker og en nat jeg var ude og køre taxa gik han amok på min sierra.. Han kom dog til skade ved det og efterlod blodspor på bilen hvilket politiet kunne tage dna fra som han blev dømt ud fra .. Jeg måtte også selv betale også fremlægge beløbet for retten
sep 2005
Følger: 53 Følgere: 58 Biler: 23 Emner: 645 Svar: 8.840
nov 2007
Følger: 41 Følgere: 41 Biler: 5 Emner: 127 Svar: 1.704
jan 2005
Følger: 40 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 717
Så alt i alt tvivler jeg på han nogensinde betaler:o(
jan 2005
Følger: 40 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 717
nov 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 74 Svar: 373
Føler sku med dig, jeg oplevede også en morgen at et fjols havde knaldet ruden ind på min gamle bil.
sep 2005
håber fandme ikke jeg står med en bil der bare skal køre til ophug! ville jeg godt nok være ked af, har lige købt den!
sep 2005
sep 2005
jul 2008
Følger: 13 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 52 Svar: 1.350
sep 2005
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.951
-Ja du skal selv lave skaden, eller i det mindste have en Taksator-rapport der siger hvad det vil koste at lave. Den skal du så have fremlagt i retten, hvorefter han nok bliver dømt til at betale den. MEN!-Her kommer det latterlige så. Han kan slippe med meget få penge om måneden indtil det er færdig-betalt. Alt efter hans indtægt(som sikkert er meget lav).
Jeg kender dog til en der netop fik sådan en ordníng hvor han så fremviste sin "Vundne" erstatning på sin bil, og banken gav ham et lån med en meget lav rente så han kunne lave bilen med det samme. Dermed dækkede de månedlige indbetalinger fra gerningsmanden så det lån, men min ven måtte selv æde renterne.
Hertil skal det igen siges at personer der laver lort som dette, nok ikke er mand nok til at opretholde en betalings-aftale som de bliver tilbudt. Hvilket igen bliver til noget rod...:(
DK SUCKS!
jun 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 837
Manden kommer i retten og bliver konfronteret med han har smadret ruder og diverse til en pris af feks. 25000kr i alt.. Hvis han så nægter at det er ham der har gjort det skal skadeslidte selv anlægge et civilt søgsmål, og prøve at få pengene ind. Det koster tid og penge for den der ejer bilen, og selvom den anklagede bliver dømt til at betale skaderne, er det ik 99% af tilfældene ikke muligt at få pengene ind da personen ikke har kongens mønt.. Erklærer tiltalte sig skyldig i hærværket får han en giro kort på 25000kr med posten, og hvis det ikke bliver betalt er der ikke nogen der gør mere ved den sag, da det er en privatperson han skylder pengene og ikke staten.. Det er kun sagsomkostninger, bøder og anden gæld til det offentlige der bliver indkrævet ved afdragsordnings tvang, hvis personen der skylder penge altså har fast arbejde, er han på kontanthjælp eller pensionist kan de ikke røre ham..
nov 2007
Følger: 35 Følgere: 43 Biler: 5 Emner: 68 Svar: 3.100
arh nu forgår det sku ikke liiiige helt sådan!!.. selv om han siger han er uskyldig så skal han betale hvis retten finder ham skyldig. han kan så anke erstatningsstørrelsen, men det sker nu sjældent, han kan bestride erstatningen, hvor efter retten tager stilling til at den er vel nok dokumenteret! men at sige at man er uskyldig og slippe for regningen, selv om man er dømt skyldig, den passer sku ikke!
ricko
find en forhandler som har autotakst og bed ham lave en opgørelse ¨på bilen, fremsend den til politiet sammen med et brev hvor du forklare at det er hvad du søger i erstatning, så tager de det forhåbentlig med i sagen, og ellers så hvis du bliver indkaldt som vidne gør du dem opmærksom på at du har er erstatningskrav at stille mod sagsøgte, så tager de den nok med der.
ellers er der kun den tunge vej igennem en civil retssag.
desværre kan personen vælge ikke at betale og derfor skal du køre sagen igennem fogederetten, og her kan tingene tage tid, da du ikke rigtig har nogen måde at få pengene på, andet end hvis han har noget du kan taget pant/udlæg i, eller hvis han ønsker at betale.
du er velkommen til at kontakte mig. sender dig lige mit nummer.
sep 2005
sep 2005
sep 2005
nov 2007
Følger: 35 Følgere: 43 Biler: 5 Emner: 68 Svar: 3.100
har du snakket med politiet ang. et erstatningskrav?
erstatning ved indbrud / hærværk