{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.449 visninger | Oprettet:

chipning af audi 1.8T, driller nu.. {{forumTopicSubject}}

ja har fået chippet min a4 b5 turbo.det hele spiller sådan set ved normal kørsel, MEN...
når den skal op og lade max og især hvis man kører i højt gear ved lav hastighed kan den ikke helt finde ud af hvad trykket skal være og derfor svinger den op og ned i ladetryk. svinger ca0.3 bar op og ned.
med min chip skal den overboost med omkring 1-1.2bar og ellers gå ned på 0.8-0.9bar.
har kigget lidt på nettet og er nærmest blevet mere forvirret.
med alle de 1.8t maskiner der findes i dk må der bestemt være en herinde der kan komme med noget input.

har skiftet min N75 ventil til en anden og det er det samme.

på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  chipning af audi 1.8T, driller nu..
  • #1   18. nov 2010 prøv med luftmassmåler.. ellers kan din turbo være færdig

  • #2   18. nov 2010 kan være en ustabil turbo eller en vakumslange der er flækket eller få sat en tester på og se hvad den siger

  • #3   18. nov 2010 Prøv at checke din wastegate. Sidder den fast, eller er aktuatoren defekt, kan den godt opfører sig som du beskriver.

  • #5   18. nov 2010 har haft tester på.. ingen fejl. min turbo fejler heller intet, da vi i forbindelse med test af n75 ventil kunne konstatere at den kunne lade lige knap 2 bar. desuden er der intet når jeg kører med std chip.
    oplever heller ikke at den gør det i så stor udsving ved acc op igennem gearne, hvor der bliver sparket til den.

    desuden lavede vi en log i forbindelse med at vi havde tester på der kunne vi se at ladetrykket var fint og konstant, men at n75 ventilen åbner og lukker hele tiden. Men det er jo sådan set også den funktion.. desuden når den nu er skiftet til en anden kan det jo næppe være den.


  • #6   18. nov 2010 hvem har chippet den????

  • #7   18. nov 2010 det er en fra tyskland. men har også en anden chip som laver samme nummer..

  • #9   18. nov 2010 desuden var lambda infoen også fin.. lå omkring 1v. desuden kunne vi se på loggen at den ikke dykkede, så det er heller ikke pga manglende brændstof

  • #10   18. nov 2010 Thomas.. lyder lidt usansynligt at 2 forskellige chips fra forskellige steder skulle lave nøjagtigt det samme..

  • #12   18. nov 2010 Defekt N75 ventil. Og skift den til en kraftigere. Den bæ ventil de er født med laver spikes som en gal og så hopper bilen i nødprogram netop som du forklarer det. Så enten er den chippet forkert så den ikke kan køre med det tryk eller også er din N75 død.

  • #13   18. nov 2010 P.S din turbo kan ikke lade mere end ca 1,5 bar.

  • #14   18. nov 2010 jeg tror din turbo er flækket et eller andet sted der for laver den det nummer der

  • #15   18. nov 2010 har du standart blow off? er det en n75j ventil du har monteret?

  • #16   18. nov 2010 Som Benni aka Burn-E siger, jeg er også ret sikker på det er noget med din wastegate, gjorde min nemlig også på et tidspunkt.

  • #17   18. nov 2010 min turbo kan nu godt komme op på 2 bar. det gjorde den kort, men ellers 1.5 bar.
    det er ikke min blow off der er skyldt i det da den ikke lufter ud. desuden er det heller ikke den originale men en hks. n75 ventilen sidder std på og det er jo den der får input fra boksen om at regulere trykket fra boksen.
    desuden syntes jeg at have læst mig frem til at man ikke som sådan kan få en kraftigere n75, da dem der kaldes "race" bare justere på en lidt anden måde.. og da det desuden er en magnetventil der kun har til formår at åbne og lukke kan jeg ikke se hvordan man skulle kunne få en kraftigere. Udover det har jeg prøvet med en anden.
    min turbo er ikke flækket. chippen som sådan burde ikke fejle noget og især ikke når jeg har prøvet med 2 forskellige chip fra 2 forskellige producenter med samme resultat.

    ang wastegate kunne jeg også mistænke for måske hænger lidt så den ikke kan følge med.
    jer der har oplevet problemer med wastegaten, hvad gjorde i?


  • #18   18. nov 2010 Sten, man kan godt få en "kraftigere" N75. Dem har jeg leget meget med til at starte med. At du kan få turboen til at ramme 2 bar ja, men den holder sig ikke der oppe mere end et par sekunder så ligger den på 1,5 bar. Aktuatoren kan ikke holde wastgaten lukket med det tryk og derfor åbner den smiley

    Angående N75-ventilerne så er det en flere at vælge imellem. Nu ved jeg ikke hvad A4'erne kører med standard, men vil tro det er en C eller K ventil. Skift den til en J ventil så får du en ventil der ikke laver de samme spikes ved speeder slip (on/off hurtigt efter hinanden). Den vil dog stadigvæk gøre det dog knap så voldsomt. Ellers ville jeg skifte til en anden ladetryksstyring der kan holde trykket konstant. Så som det billige fra turbomotor/protune eller noget dyrere ala hks, turbosmart ect.

    Jeg er ret sikker på det er N75 ventilen er driller har selv haft et meget lignende problem dog ikke hvor den var chippet.


  • #19   18. nov 2010 angående wastgate, så skal armen motioneres. Men hvis du siger den kan regulere som sådan burde armen ikke sidde fast ellers skal det være dåsen der er defekt. Men der kan du bare pille en vakuumslange af ned til aktuatoren og smide noget trykluft i (prøv med 1 bar ca) og se om armen flytter sig.

  • #20   18. nov 2010 ok.. jeg kører gryden i værkstedet og kigger på det


    tak for hjælpen


  • #21   18. nov 2010 kom med en update når du har fundet fejlen, hvis du finder den smiley

  • #22   19. nov 2010 Min gjorde nøjagtigt det samme jeg skiftede Turbo til en ny upgrade, luftmængde skiftede tændspoler plus tændrør N75 ventil havde den på tester dagligt osv osv osv osv prøvede alt men kunne ikke finde fejlen.

    Mit sidste bud var en dyse der var noget med, ELLER defekt chip (Min var også chipet) men nåede aldrig og hente dem da der var en ung knægt der bankede ind i mig på vej op på værkstedet....

    Er egentligt rimeligt spændt på hvad det var hvis du finder fejlen smiley


  • #23   19. nov 2010 Skal lige siges jeg prøvede med Forskellige blow off og det ændrede heller ingen ting, andet ind med en en der luftede ud i det fri kunne man høre når den begyndte at te sig så piftede den afsted:P

  • #24   2. feb 2011 Fundet fejlen?
    Har du tjekket hvad dit grundladetryk stå på? på bilens pc.


Kommentér på:
chipning af audi 1.8T, driller nu..

Annonce