{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min bil bruger extremt meget olie.
  • Martin
    Martin Hjælpe-administrator

Følgere: 17 Biler: 21 Svar: 1.062
    #1   20. nov 2010 Har du tjekket om den drypper olie?

• #2   20. nov 2010 Kører du meget i bakgear?

• #3   20. nov 2010 Hvor langt har den gået?
    - og er det den rigtige olie du har hældt på motoren?

• #4   20. nov 2010 den drypper overhovdet ikke., kan ihvertfald ikke se nogen olie pletter. og nej, bruger ikke bakgearet mere end alle andre smiley

• #5   20. nov 2010 den har gået 315000 km, og ja, bruger 10/40 som de anbefaler..

den ryger hvid når den er kold, som osse er normalt, ellers ikke, og den lygter lidt af olie og benzin når den køre

• #6   20. nov 2010 hehe 10/40 var sku også noget tynd noget og smide på sån en slidt motor

• #7   20. nov 2010 hvad vil du så anbefale at jeg skal bruge?

• #8   20. nov 2010 Tynd olie eller ej. 3,5liter på 14dage, det kan ikke engang noget 10w60 olie rette op på smiley

• Martin
    Martin Hjælpe-administrator

Følgere: 17 Biler: 21 Svar: 1.062
    #9   20. nov 2010 Skift din gamle slidte motor ud med en ny. Problem løst.

• #10   20. nov 2010 er der ingen der har nogen ide om hvad det kan skyldes??

• #11   20. nov 2010 15/40 eller forhør dig der hvor du køber din olie. og je mener ikke i thansen de aner ikke en skid om biler alligevel

• #12   20. nov 2010 okay. tror jeg vil køre ud til peugeot på torsdag og snakke med dem

• #13   20. nov 2010 nye ringe og renoveret top så virker den igen smiley har selv haft samme problem fordi hullerne i stemplerne bagved olieringene var stoppet så bliver olien bare forbrændt istedet for at løbe væk igen smiley

• #14   20. nov 2010 det er en peugeot havde du regnet med andet? smiley

ej spøg til side.. Med sådan et masivt olieforbrug nægter jeg næsten at tro den spiser det hele, eller ville din bil ryge kulsort røg og din bagkofanger ville man tydeligt kunne se det på..

Lyder osm om det pisser ud et et sted.. Har en kammerat der havde samme problem med han 306. og der var den uttæt ja stort set over dte hele+ hans stempelringe var færdige. Så det var i med en ny hest..

• #15   20. nov 2010 Nye stempel ringe og olie hætter og toppakning. Så kan den igen.

• #16   20. nov 2010 ja okay, jeg må bare kigge det hele igennem og se hvad der dukker op., men mange tak for hjælpen

• #17   20. nov 2010
    Kenned(civic vti sælges) B: jeg hældte en liter olie på hver gang jeg tankede smiley så den kan godt æde det uden den ryger sort. det er bare træls for dem der kører bagved

• #18   20. nov 2010 Kenned(civic vti sælges) B den drypper ikke olie, den holder parkeret på fliser og der er ingen spor af olie på dem

• #19   20. nov 2010 SYGT den kan æde så meget.. det er sku imponerende, men hey igen det er en peugeot så alt er vel relativt... smiley

Men hvis den holder på fliser og ingen sorte pletter så må den jo æde det..
    Du har ikke undret dig over du ikke rigtigt kunne se dem der kørte bagveds lygter fordi der er helt sort?? smiley

• #20   20. nov 2010 hehe nej smiley den ryger ikke sort

• #21   20. nov 2010 Folk er fandme skide kloge herinde. En 10-40 er helt perfekt til denne motor, har haft flere biler af de franske der har gået over 400000 og kørt på 5-40 eller 10-40
    Jeg ville starte med og se på hvilken olie det er du har fyldt på.
    Jeg har flere gange set at folk bruger t hansens billige olie, og den brugte øjeblikkelig store mængder olie.

På min zx diesel, kørte jeg i starten på en 10-40 billig olie, og da brugte den ca 3liter på 10000km. Skiftede herefter til en 5-40 kvalitets olie og pludselig brugte den ca 1 liter på 15000km...

• #22   20. nov 2010 iøvrigt er røgen blå hvis den brænder olie, ik sort.
    Hvis den røg sort var det benzin den tyggede for meget af.

• #23   20. nov 2010 Nicholai P

Har nu set flere franske spande der røg MEGET sort pga ekstremt olieforbrug. Derfor jeg antager denne også gør det, da 3,5 liter på 14 dage lyder helt ekstrem. Eller jeg ved self ikke om det er standard på franske biler?? smiley

• #24   20. nov 2010 Det jeg bider mærke i, er at den er begyndt på det lige efter olieskift. Derfor antager jeg at det højst sandsynligt er en for ringe olie der er kommet på.

Det er rigtigt nok at de gamle LFZ motorer mener jeg de hedder, de har tendens til at tygge olie, men det er ventilhætterne der blir hårde.
    Jeg er uddannet og har været ved citroen i en del år, og kan ikke mindes at jeg nogensinde har oplevet en motor "bund" der har været slidt, det er altid ventilhætterne.
    På den 1,8 8v motor der ligger i xantia, zx, belingo og mange peugeot'er, afhjalp vi gerne problemet ved at fylde en 15-40 ELF olie på. Det halverede som regel forbruget..

• #25   28. dec 2010 Kan du se, om der er kommet olie ovenud af røret til oliepinden? Hvis der er det, er det sikkert fordi der er kondens i dine ånderør. Det fryser nu til is og blokkerer dermed for olien, som ikke kan komme retur til bundkarret, hvorved den smider det ud ved oliepinden. Hvis der er lysebrundt slam (eller hvad man skal kalde det) på din oliepind, er det sikkert pga. kondensvand i systemet.
    Nu ved jeg ikke lige hvordan rørene sidder i forhold til 1,8 motoren, men på 1,8 går der 2 rør ud ved siden af hinanden lige under hullet til oliepåfyldningen - det er dem du skal rense. Under de 2 rør sidder der en større slange, som du også bør prøve om du kan rense (men den kan være blevet hård med tiden, så pas på den ikke knækker ved afmontering (hvis du kan få enden (under de 2 andre rør) af, kan du blæse røret igennem med en kompressor, som fjerner det værste skidt/kondens))).
    Efterfølgende ville jeg skifte olien igen, så man er sluppet af med det meste af fugten. Håber det hjælper (inden du begynder at skifte motoren som nogle foreslår... ;))

• #26   29. dec 2010 brian p.

jtak for dit gode råd. men det er desværre ikke det der er problemet, det kan jeg konstater med sikkerhed. for problemet var der osse før det begyndte at fryse

• #27   31. dec 2010 Hehe smiley - det var træls. Så må du have held og lykke med at finde fejlen... smiley Godt nytår

• #28   22. sep 2015 Hej Søren jeg har fået samme problem som du har i denne samtale og derfor skriver jeg til dig og jeg ved godt at vi nu har 2015 og ikke 2010 men kan du huske hvad der var galt siden din bil bruget så meget olie for jeg har en Seat Toledo 1,6 8v benzin fra 1999 der også bruger mega maget 10w40 olie den bruger ca 1 liter på 250/300 km hilsen Casper

• Winnie N
    Winnie N Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #29   28. apr 2019 jeg har en ford modero fra 2002. den bruger også helt vild meget olie, og drypper heller ikke, og oser heller ikke....
    har kørt 315000..... har fået nye topparkning , det hjalp ikke, så gode råd søges

• #30   6. sep 2019 Har en seat Ibiza 1.6 har kørt ca 1300km i den og har fyldt olie på 3 gange, den har kun kørt 174.xxx km. Den ryger ikke eller drypper ikke, hva kan problemet være?? har næsten brugt 5 l olie. På de 1300km. Og det er 5-40 Jeg bruger. Nogle der ved hva jeg kan gøre?

• #31   25. okt 2019 Jeg har Peugeot 208 fra 2013 den bruger 1 liter år. 5000 km.
    Ved ikke hvad der er galt

• Emil S
    Emil S Tilmeldt:
    jun 2019

Følger: 22 Følgere: 21 Svar: 6
    #32   30. okt 2019 Hej Søren

Det kan evt. være noget blow-by der gør sig gældende grundet slid af cyliderforingen.

Nogle gange kan en metalkeramiske olie behandling hjælpe. Har hørt om flere der har fået stoppet olieforbruget på den måde.

Du kan læse mere om det her: http://www.rvs-tec.dk/

• #33   30. okt 2019 Hvorfor bliver diverse TOTALT gamle tråde hævet frem af folk som vil reklamere for deres produkter?

Kan i idet mindste ikke gøre det i trådene fra i år bare? smiley

Kommentér på:
min bil bruger extremt meget olie.

Annonce