{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.529 visninger | Oprettet:

Politiets 3 fod målning? {{forumTopicSubject}}

Skal lige til at atsrate med sige at dette ikke er en tude tråd, men en seriøs tråd om info omkring lasermålning med 3 fod..

Jeg blev på farø broen skudt til 133 km/t og man må maks køre 90 km/t.. Jeg sagde til betjenten jeg ikke kørte de målte, men han sagde jeg bare skulle skrive under og så tage den i retten så det gjorte jeg og skal nu i retten..

Spørgsmålet:

Jeg kender en betjent som siger de SKAL være 2 betjente ved den laser for at kunne bevise den målning de laver passer til min bil og ikke en andens bil da den ikke tager billeder, men blot viser et tal..

Jeg nægter jo den fart de målte mig til og da jeg kørte for betjenten som målte kørte jeg 95 km/t og motorcykel betjentet kørte bagved mig med 95 km/t til for havde sat farten ned igen efter en overhalling af en lastbil. Så han kørte bag mig med 95 km/t og så blinkked han mig ind efter broen så de eneste som har målt mig her er den ENE mand med laser standeren.

Nogen der kender til regler om laser på 3 fod jeg kan læse om???

Jeg har ikke noget imod at betale og få klip men er overbevist om den ikke har målt rigitgit for min Gps målte kun 113 km/t da jeg så manden og kigged på min gps. sååå

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Politiets 3 fod målning?
  • #1   20. nov 2010 Jamen sagde til betjenten at jeg ikke kørte så hurtigt som de målte. Jeg fik det svar at jeg bare kunne gå i retten med det når papiret kommer fra politiet.. Så min underskreft var ikke gyldig i en ret sag, men nok til at kunne udstede bøden..

• #2   20. nov 2010 For det første kan betjenten skyde dig længe inden du ser ham. Laseren virker på op til 400meter. Laseren som han kigger i forstørre således at det virker lidt som en kikkert.

Ang om de skal være to, så kan jeg informere om at de sagtens kan måle alene, De laver en masse test inden de "skyder" folk, disse test bliver nøje skrevet ind i en form for log bog, således at dommeren kan se at apparatet virker som det skal.

• #3   20. nov 2010 Thomas N:

Jamen tror nu nok på deres måling, men nu er det sådan han først ser mig 200 m væk da jeg lige kommer fri af lastbilen..

Jamen kan de bevise at de målte km/t er på min bil?? Jeg vil jo forlange et bevis på det målte er på min bil og ikke en andens bil.. Betjenten siger sikkert at han står inde for det målte og jeg står inde ofr jeg kun kørte 113 km/t er det så påstand imod påstand?

Uanset hvad tager jeg den i retten for har sendt et brev om jeg nægter at betale før jeg har været i retten..

• #4   20. nov 2010 De kan godt måle alene. Så forleden en motorcykelbetjent stå og måle alene på en landevej.

Den der med påstand mod påstand holder ikke. Politiets påstand vil altid vægte mere end den civiles påstand, desværre.

Tror ikke der er meget at gøre, men knæk og bræk med det smiley

• #5   20. nov 2010 De har jo været 2!? ham på MC'en og ham der måler.

Og ja du underskriver papiret og erkender du har kørt for stærkt. Den bliver svær at vinde. Det med en overhaling kan man desværre heller ikke bruge i denne sammenhænge da en lastbil må køre 90 og du overhaler denne hvilket vil sige du har kørt mere end 90.

Angående lasermålingerne så skyder de aldrig over 200m fra. Og den endelige måling tage melle 100 og 200 meter fra. De skal lave minimum 2 målinger på dig.

• #6   20. nov 2010 De har en lille rød prik i deres laser. LIgesom man har i nogle kikkertsigter på geværer. Så han kan IKKE tage fejl af dig og en anden.

Men hvis du tror på deres måling, hvad er problematikken så?

• #7   20. nov 2010 FUPtuning

De måler kun 1 gang og jeg er blevet taget på 264 meter..

Og det nemmeste for dig er at betale der er ingen vej uden om.

HazzarD

• #8   20. nov 2010 HazzarD !: Korrekt, det er nok at skyde en gang, og deres grænse er 400 meter.

• #9   20. nov 2010 HazzarD ! - de har pligt til at måle dig 2 gange for at se om din fart er entydig. De oplyser ikke om du er målt to gange, men generelt er det den sidste måling de holder fast i. Og som Thomas skriver virker de på op til 400 m inden for den præcission som den danske lovgivning fastsætter. Men generelt laves målingerne på 100-200m

• #10   20. nov 2010 Det er noget andet ved f.eks en luftmåling eller skyggemåling. Men lasermåling laves altid 2 gange.

• #12   20. nov 2010 Henning, haha ja okay man kan godt høre jeg ikke kører lastvogn til dagligt smiley du har ret jeg beklager. Så kan den med overhaling godt bruges i denne sammenænge.

• #14   20. nov 2010 Tommy hold fast i du var ved en overhaling da målingen bliver foretaget og at du kun var oppe og køre 113 km/t ved denne overhaling. Efterfølgende sætter du farten ned til 95 km/t hvilket også bør kunne bekræftes af MC-betjenten. Jeg vil tro det er eneste måde du kan slippe med skindet på næsen

• #15   21. nov 2010 Han har jo nok taget en måling af dig under din overhaling af lastbilen. Og tvivler stærkt på at udstyret måler forkert, men du kan da bede om at få at vide hvornår udstyret sidst er blevet kalibreret.. Tvivler dog på at det nytter noget.

• #16   21. nov 2010

Jeg er selv uddannet på Lasermåler LTI2020 som politiet også benytter, Og vi har aldrig skulle lave mere end 1 måling pr bil, før det fører til bøde.

Der måles kun på 1 bil. og op til 400 meter. Så der er ikke tvivl om det er dig han har lavet målingen på.

Du må ikke sætte hastigheden op til mere end den højst tilladte fart under overhaling,

Laser LTI 2020 logger ikke målingerne, så det er kun sidst målte hastighed der står på displayet.(fart & afstand)

Vi var 2 når vi lavede fartmålinger. En der stopper, og en der måler. (ligesom de har gjort ved din måling)

• #17   22. nov 2010 Cookie monster .:

Jamen han kan jo godt påstå det er min bil han har målt, men hvoprdan vil han bevise den målning er på min bil og ikke en andens??

Det er sådan han først ser mig lige i det jeg kommer ud foran lastbilen som er 200 m væk fra ham og i det han skyder min fart ser jeg ham og bremser hårdt op fra 113 km/t til 85 km/t på maks 5 meter da jeg næsten blokker bremsen jeg sætter så farten op igen til 95 km/t og køre ind foran lastbilen og forbi ham of da den anden betjent kommer om bag ved mig har jeg kørt 95 km/t længe eller ½ km og så kommer han og følger mig om på den anden side af broen og stopper mig der..

Da jeg så han målte mig kigged jeg på min Gps og speedo meter og de sagde 113 gps og lige under 120 på speedo så hvis han måler mig til 133 km/t må der være en fejl et sted..

Men tak for jeres svar smiley

• #18   27. mar 2012 Tommy P

Hva så Tommy, hvordan gik det og var du så i retten eller hvad skete der... ?

Jeg går stærkt ud fra du fik bøden og betalte, ellers havde vi nok hørt om sejrs dansen på roser og den lyserøde sky i denne tråd hvis det forholdte sig anderledes smiley hehe...

Men den laser det danske politi bruger er stærkt forældet og den som jeg sider med i et af mine fotoalbums, kan både logge sted, tid, fart ,afstand og er meget mere nøjagtig end den gamle de bruger i dag.
    smiley

Kommentér på:
Politiets 3 fod målning?

Annonce