Værksteds regning oO {{forumTopicSubject}}
Hej BG.
Jeg har for en måneds tid siden haft min Audi a4 på værksted (ikke et Audi værksted) hvor jeg skulle have tjekket min vandpumpe som var blevet skiftet der et par måneder i forvejen fordi vamemåleren viste at kølersystemet blev for varmt.
Det viste sig så at der var nogle belægninger i varmeapperatet som de skyllede ud, og derefter virkede alt som det skulle.
Problemet er så at jeg lige har fået en regning på 2200 kr, hvor på der står at de har brugt næsten 4 timer på at skylle varmeapperatet.
Er det bare mig eller lyder det ikke en anelse mystisk, at det kan tage så lang tid og være så dyrt at skylle et par slanger med vand? oO
jun 2006
Følger: 7 Følgere: 10 Biler: 1 Svar: 1.754
maj 2006
Følger: 41 Følgere: 38 Biler: 6 Emner: 140 Svar: 4.200
jun 2007
Følger: 9 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 153
regningen lyder meget rimelig
okt 2006
Følger: 86 Følgere: 82 Biler: 3 Emner: 125 Svar: 2.537
nov 2008
Følger: 66 Følgere: 64 Biler: 2 Emner: 145 Svar: 911
jun 2003
Følger: 11 Følgere: 74 Biler: 20 Emner: 159 Svar: 1.733
okt 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3
Jeg skrev mit indlæg her på siden for at hører folks tekniske fagligeviden tilråds, men det eneste jeg fik var afvide er at jeg er en idiot som da for pokker kan sige mig selv at det skal koste 2200 kr, for at få min bil til at fungere, tiltrods for at jeg for det første ikke blev spurgt om hvorvidt at jeg ville have kølersystemt skyllet, og for det andet så kunne jeg jo evt. havde fået en kammerat til at gøre det for mig, hvis jeg havde vidst hvad problemt var inden at værkstedet begyndte på at løse det.
(Det skal siges at min kammerat er ansat ved VW, og at han mener at sådan en opgave max vil tage 2 timer inkl. fejl finding).
Men tak for et relevant svar - Where Am I?! - Men har ladet mig fortælle at man kan mærke på de 2 slanger der går ind i kabinen, og hvis den der går ud af kabinen er kold, så er det højst sandsynligt varmeapperatet.
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 161 Svar: 6.465
så det er bare at fortælle dem at du ikke vil betale regningen da du ikke er blevet informeret om at det ikke var under garantireppen.
hvis du er flink kan du evt. dække kølervæske samt andet reservedele der har forbedret din bil.
jeg var selv igennem samme problem med min transit der har fået skiftet EGR 5 gange på under 2 år, da fabriksgarantien var udløbet blev der samme type problemer med den som der plejede at komme når det var tid til EGR, kørte til ford og skulle have lavet noget andet samtidig og fortalte at den opførte sig som om der var noget galt med EGR, værkføreren sagde "fint den fixer vi på garantien som vi plejer".
Da jeg skulle hente bilen om eftermiddagen var det lige pludslig ikke EGR der var problemet men et andet ventil som først skulle bestilles hjem samt en rep på ca 6.000 kr så jeg sagde pænt nej tak da det så måtte vente til bedre tider, her er det så at den kære værkfører fortæller mig at hvis jeg ikke ringer til ham inden for et par dage og booker tid til udskiftning af det andet ventil vil der komme en regning på omkring 1.000 kr for at knalde testeren på. Til dette var mit svar <i>Eftersom at du IKKE har oplyst at det ville koste hvis fejlen ikke lå i EGR, ja så har jeg ikke til hensigt at betale da du selv var 110% sikker på at det var EGR der var problemet</i>
Denne problemstilling var han ikke helt enig med mig i, indtil jeg begyndte at forklare ham lidt om købeloven samt foreslog at vi tog kontakt til ford hovedkontor. Resultat han fik ikke betaling for den tester der havde været på.
maj 2006
Følger: 41 Følgere: 38 Biler: 6 Emner: 140 Svar: 4.200
Værksteds regning oO