{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.764 visninger | Oprettet:

låse der fryser til {{forumTopicSubject}}

hej min dejlige fiat syntes det er sjovt at fryse til i låsene. men de er blivet smurt rigti godt af hts olie. men det virker bare som om det ikke er selve låsen der er frosset for kan godt dreje nøglen meget lidt til begge sidder men kan bare ikke rigti få dem til at låse eller låse op.
og har ser sidst prøvet at varme nøglen op uden held. og ja har altid kunde få den op efter meget lirken i sær her i morges hvor jeg brugte 15 min på at låse den op. håbet nogen har et råd eller to

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  låse der fryser til
  • #2   27. nov 2010 nu er det sådan det fedt/olie jeg har brugt ikke kan fryse. og som sagt virker det ikke som om selve låse delen ikke er frosset da jeg godt kan dreje nøjlen i låsen bare ikke nok

• #3   27. nov 2010 Thomas - enig. Mine biler fik i mandags, og der har ikke været problemer...

• #4   27. nov 2010 er heller ikke bleg for at prøve det. men normalt når låse fryser kan man jo slet ikke rokke med nøglen som jeg kan,?

• #6   27. nov 2010 okay bliver prøvet i morgen smiley

• #7   27. nov 2010 Det er selve mekanismen inde i døren og i falsen du skal smøre rigtig godt... det er et klassik problem på de kære italienere, de er stort set kun designet til at køre i høj solskin og min 20graders varme smiley

• #8   27. nov 2010 brug billig låseolie.... det andet indeholder vand, så derfor fryser det

• #9   27. nov 2010 det kan jo også være selve låsen anordningen, der holder døren lukket,

det har jeg prøvet på min 2 omega´er. hvor jeg har fjernbetjent c-lås,
    døren kan sagtens låses op, og åbnes.

men så vil de sku ikke lukke igen, og man kan ikke køremed en åben dør, har prøvet det.
    i den ene bil, måtte jeg bruge en strop for og holde døren lukket.

så af med beklædningen og smøre alt hvad det har med lås og det halløj i døren.
    så virker det igen

• #10   27. nov 2010 kim s: lyder ikke helt forkert også mest min ide og mest det jeg lete efter om der var nogen der viste nået om sådan nået.
    Thomas (Rds) A: det der med olie kan frys den olie vi bruger på mit værksted fryser sku ikke før ved -20 c. og har ikke hørt om olie/fedt der indeholder vand. men det også lige meget alfa er at det olie jeg har brugt bruger vi rigti meget og har ikke af problemer med frysning af det.
    Gm- Gangster aka opel-driver: det sku nemmer at rygge håndtaget af smiley kan afligevel ikke komme til nået som helst gellem døren da der kun er meget små huller i den. bag beklædningen.

• #11   27. nov 2010 og kan sagtens låse og åbne inde fra selvom den er frosset fast. låste nemlige 3 af mine døre her tidliger i dag fordi jeg ikke gad stå ogbruge så lang tid igen. men skulle jo lige prøve om jeg kunde med nøglen og det kunde jeg ikke men kunde godt rygge op i tappen eller hvad man nu vil kalde den

• #12   27. nov 2010 ok jamen så er det et helt andet problem du har og har intet at gøre med at din dørlås er frossen... kan du åbne låse fra den ene af fordørene?? altså med nøglen, hvis du kan så kan det jo pludselig være mange ting... central lås skal virke fra begge døre... eller er relæet eller en af motorerne i fordørene brændt af... men den med at du kun kan vrikke med nøglen tyder lidt på at det er selve låsen der er ødelagt inden i døren, jeg har nemlig selv samme problem med førerdøren på min 145.

• #13   27. nov 2010 det er begge låse og hvis jeg har vært ude og køre lidt virker det fint smiley så er sikker på det er fordi de fryser et eller andet sted. og hvis det var min c lås ville jeg jo kunde låse dørene op enkel vis. og det virker fint den låser alle døre op når jeg enlig kan deje nøglen. det jeg mente med det jeg skrev var bare det ikke var sleve dør låsen der var frosset for så ville jeg jo heller ikke kunde låse op inde fra. .

• #14   28. nov 2010 Jamen så vil jeg mene du skal ind i døren og smøre den, for det kan godt tyde på det er der problemet det ligger.... som sagt er det ik ukendt at låse fryser på en italiener smiley husk også at håndbremse kablerne er som fuglebade de samler vand af h til så de fryser som regel os smiley

• #15   28. nov 2010 okay tja og det hjælper nok slet ikke at håndtagene på sådan nogle som min døjer af h til med at mørne om sommeren. men har forsøgt i højre side og såden lige udmibart var problemet det mekaiske i låsen den har vært fald ikke være frøsset til smiley
    men det med håndbremsekablerne har jeg ikke haft problemer med overhovedet vært fald ikke i nu og bruger den altid.

• #16   28. nov 2010 det skal nok komme smiley har heldigvis heller ik døjet med detpå 145 endnu men venter egentlig bare på det sker, men jeg bruger så heller ik håndbremsen medmindre det er ABSOLUT NØDVENDIGT ... selvfølgelig bliver den lige motioneret i ny og næ og smurt op 1 gang om året

• #17   28. nov 2010 ja hehe jeg holder nu på at man skal bruge den for ser tit de ruster fast hvis man ikke bruger dem. men ja det hjælper jo heller ikke nået hvis de fryser til.men har så også smurt mine rigti godt den gang den skulle synes så må jeg jo bare krysse fingere. men det er så store test dag af låsne i morgen smiley

• #18   28. nov 2010 hehe bliver da spændene at høre... ang håndbremsen hvis du motionerer den i ny og næ og smører dem op en gang om året så burde du ik få problemer

• #19   28. nov 2010 nej hehe ja skrive lige her inde i morgen

• #20   30. nov 2010 sådan det var det inderste der frøs til for nu har den venstere stort set ikke virket efter den har holdt lidt hvor den højre bare har virket så det må jeg kun være fejlen

• #21   30. nov 2010 ja så har du fundet fejlen, så det bare igang med at smøre smiley

• #22   1. dec 2010 når det er bag lå¨sen den er frosset fast ?`men har jo løst problemet smiley

Kommentér på:
låse der fryser til

Annonce