28. dec 2006 Følger: 126 Følgere: 227 Biler: 18 Emner: 54 Svar: 1.161
Erstatning af FDM pga skade? {{forumTopicSubject}}
Heej derude!
Jeg har været så uheldig at have fået en ældre sur herre fra FDM vejhjælp til at bugsere min bil (Kadett GSI'ern) til mit autoværksted....
Problemet var så bare at han hev i motoren og det har så skyldt at mit topstykke nu er flækket og min kære motor nu bruger vand og olie....
Og det skal siges at jeg spurgte ham om han var sikker på at det var en god ide, og spurgte flere gange og han svarede bare at det skete der intet med.......
Jeg har fået at vide der er ingen hjælp at hente/erstatning for dem jeg har spurgt, men derfor vil jeg vide om der er andre derude der har været lidt mere heldige med at få erstatning fra FDM/Falck og diverse autohjælp?
God søndag derude !
Og gerne seriøse svar tak!
okt 2007
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18
jan 2006
Følger: 37 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 54 Svar: 3.031
lyder sku mærkeligt, eller er det bare mig?
Men til dit spørgsmål, så skal du nok lige gennemlæse dine betingelser.
Har du dit på rene, er det vel at ringe og snakke med dem.
Hjælper det ikke, man man vel så køre en sag på dem..
men igen hvordan kan han hive i motoren i det han skulle flytte din bil, den fatter jeg altså ikke??
dec 2006
Følger: 126 Følgere: 227 Biler: 18 Emner: 54 Svar: 1.161
Men takker lige foreløbigt for jeres svar!
Håber self for et svar da jeg ville være ked af at skulle betale for en ny motor pga andre har ødelagt den/reparerer den nuværende motor
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
Jeg foreslår du skriver et brev til FDM og spørger hvordan du er stillet. Du behøves ikke at nævne navne eller firmaer.
De har deres eget forbrugerpanel der svarer på spørgsmål om alt vedrørende biler.
dec 2006
Jeg har gjort sådan så den sidder fast med to skruer foran og nogle i siden ved forskærmen så den er lige til at tage af lynhurtigt i tilfælde af ja - autohjælp/bugsering....
Jeg sagde til den ældre herre at jeg nemt kunne tage den af lynhurtigt, men det gad han ikke vente på og sagde at han bare kunne tage fat i et øje bag/øverst på motorblokken, og som der står længere oppe spurgte jeg ham flere gange om han var sikker på om den kunne holde til det, og det sagde han ja til flere gange.....
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
Derfor syntes jeg du bør skrive et brev til FDM og forklare dem din situation.
jan 2006
Følger: 37 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 54 Svar: 3.031
Det lyder helt hen i vejret hvis det er sådan han har gjort. Der er jo de første 20 steder han kunne have trukket i ellers.
Den der lyder som en sag i mine øjne du burde have gode chancer for at vinde.
For det lyder satme som en gang amatøragtigt arbejde der er blevet udført..
dec 2006
Men fatter heller ikke helt hvorfor han ikke gad og vente det sølle minut for at jeg kunne tage den front af, og er som sagt rigtigt ked af at skulle til at betale for et nyt topstykke eller i værste tilfælde en ny motor....
Og lige pt er jeg lidt øv over at jeg ikke filmede det eller tog billeder af det!
Og ja, det er seriøst amatør arbejde han udførte den nat!
Og lidt senere hvor gearkassen røg og (igen) skulle bugseres af FDM, sagde jeg det ham den ældre mand havde gjort til ham der hentede mig, og han så helt underlig ud i hovedet over at hans kollega havde gjort sådan noget - det er så også forståeligt nok....
dec 2006
Godt nok får jeg en god løn taget i betragtning af min alder, men min økonomi holder sq ikke hvis mit topstykke skal renoveres/ny motor...
Og håber det bedste selvom jeg har hørt anderledes....
Og takker for jer der har svaret!
dec 2006
Men læser lige mine betingelser igennem i morgen, så tager jeg den derfra
Og takker endnu engang
dec 2006
Takker, den havde jeg ikke lige tænkt over, den får jeg helt klart brug for i værste tilfælde, hehe, nice one!
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 161 Svar: 6.465
jeg har engang for mange år siden haft en skade ved et hjulskifte på en peugeot boxer med alukasse og lift.
DAH kom ud med en donkraft og jeg fortalte ham at der var meget læs på bilen og han sagde fint nok og gik igang med at skifte forhjul på bilen, det første han gjorde var at sætte donkraften på panelet ved førerhuset hvor til jeg siger at der er et løftepunkt lidt længere inde - til dette er svaret det kan sagens bære her på panelet - ja det kunne den så i ca 12 sekunder indtil den maste panelet sammen, han flyttede donkraften og skiftede hjul, bagefter tog han en stor rørtang og vred lidt i panelet og inden jeg havde nået at spørge ind til hvad han havde tænkt sig med mit panel var han kørt.
Jeg ringede til DAH vagtcentral og forklarede dem forløbet, efter en halv time ringede hans chef for at aftale en tid hvor de kunne fixe skaden samt stille låne bil tilrådighed - der blev byttet bil på min firma adresse og vi snakker helt tilbage i 1998.
så det er bare at kontakte dem evt allerede i aften :o)
dec 2006
http://bilgalleri.dk/uploads_large_wm/2000737.jpg?29-11-2010%2000:51:32
Der sidder sølle fire skruer som er hurtige at tage af, tager mindre end et minut at skrue af så man kan komme ind til krogen inde under fronten....
dec 2006
Men bilen stod ca 25 meter inde på Gøteborgvej ikke så langt fra Mariendals Mølle og den store vej (Hobrovej) mellem Skalborg/Aalborg/Nørresundby, s¨jeg stod helt ude ved Hobrovej og ventede til jeg kunne se ham så han vidste hvor han skulle dreje ind af
Men lyder ikke som en sjov oplevelse du havde dengang....
feb 2004
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 58 Svar: 879
FDM vejhjælp køres af Dansk Autohjælp, og du kan kontakte abonnementskontoret på tlf.: 70 10 80 92.
Dansk Autohjælp har naturligvis en forsikring, der dækker transportskader uanset om disse er opstået som følge af dumheder eller uheld, og jeg tror ikke det bliver et problem, at få dækket din skade, hvis det kan sandsynliggøres at det var det nævnte træk, der forårsagede skaden.
Eftersom du er kunde hos FDM vejhjælp, er du også medlem af FDM.
Prøv at kontakte en af deres jurister på telefon: 70 13 30 40
eller her: http://www.fdm.dk/kontakt-juridisk-raadgivning
Du skal logge ind med medlemsnummer og kodeord.
Var set topstykket, han trak i ??? ellers bliver det nok være svært at argumentere for at det var det nævnte træk, der forårsagede skaden!
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
Erstatning af FDM pga skade?