{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.431 visninger | Oprettet:

FORSIKRE SHOWBIL?? {{forumTopicSubject}}

Hvad fa'en gør man i dettte tilfælde?

Der er ikke mange der vil have ens gamle ombyggede opel når de først ser billeder af den.

Nogen vil måske undgå at vise billeder men det er nu rart at have styr på tingene synes jeg.

I tilfælde af de ikke ved hvordan den i virkeligheden ser ud dækker de måske heller ikke eller man ryger ud fra selskabet.

Hvad gør andre folk??

og kan man forlange at få en tilsvarende bil ved en evt. skade?

HVAD gør folk med stilstandsforsikringer???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  FORSIKRE SHOWBIL??
  • #1   30. nov 2010 man plejer nu bare at skulle oplyse og kunne dokumentere det der er lavet ved bilen så kan forsikringen ikke nægte at tage den. Det må de faktisk ikke, men de kan sætte en urimelig høj præmie.

• #2   30. nov 2010 Du skal jo forsikre ekstraudstyr udover selvebilenskasko. dvs. skørter, spoiler, sportssæder osv.

• #3   30. nov 2010 Du kan jo også forsikre den normalt med kasko og så få udvidet dækning på, altså udstyr etc. op til f.eks. 65.000 kr, nu ved jeg ikke hvad den har kostet dig at bygge men nemt er det ikke nej...

• #4   30. nov 2010 Du har da spurgt om det her mindst en gang før?
    Der sagde du at de nægtede at forsikre din bil, right?

men samme svar som sidste gang: ud over kaskoen skal du lave ekstra forsikring på ekstraudstyret: fælge/skørter/anlæg osv.
    men på sådan en showbil vil man jo ALDRIG få 100% igen hvad den har kostet at lave, det får man dem sku nok aldrig til at dække helt.

Hvad mener du med hvad folk gør med stilstandforsikringer???
    går ud fra de tegner dem og bruger dem så gerne her om vinteren eksempelvis når bilen ikke skal ud og køre alligevel..

• - INAKTIV -
    - INAKTIV - Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 50 Biler: 3 Svar: 2.252
    #5   30. nov 2010 Jeg har fået at vide ved min forsikring at mange stylingsdele vil de ikke dække... Der er visse ting de vil og det er som regel også originale stylingsdele fra bilproducenten selv, eller ting der er godkendelsespapire på. Men jeg fik at vide at købte jeg et skørtesæt så var det ikke dækket...

Men tag da en snak med forsikringen hvis du vil have alt dit gøjl dækket smiley

• #6   30. nov 2010 jeg har ekstra udstyrs forsikring på min bil. Og der siger mit forsikringsselskab at alt der er sæt i eller på efter 1 reg. dato som gør bilen mere "lækker" er dækket under min ekstra udstyrs forsikring. Det er alt fra Anlæg til alufælge. Kabine osv.

• #7   30. nov 2010 HVAD gør folk med stilstandsforsikringer???

Svar, Du kan tegne en "brand" forsikring som koster ca 400 om året, reg afgift slipper du ikke for nå bilen står i vinter hi (kun hvis du melder pladerne af, så skal du bare betale for nye plader til sommer nå den igen skal på vejene)
    "Brand" forsikring dækker IKKE tyveri, det du så kan gøre er at melde ansvar af på forsikringen, så sparer du lidt i forhold til "alm" forsikring og kan sove trygt om natten.. (pladerne skal dog af og låses inde i et skab)
    Er hvad mit forsikrings selskab har fortalt mig, forsikringsselskab GF

Mensel

• #8   30. nov 2010 jeg mener alka kun dækker ekstra udstyr op til 15.000 for f.eks, 15.000 kr fælge, 15.000 kr anlæg, 15.000 skørter osv. Udover det skal der tegnes udvidet forsikring

• #9   30. nov 2010 Hvorfor fanden opretter man en forumtråd og så ikke selv deltager i den???!!!

• #10   30. nov 2010 * Dennis *

Gjorde han heller ikke rigitigt sidste gang han oprettede det samme indlæg..

• #11   30. nov 2010 Jeg deltager fanme..

Jeg mangler endnu svar på hvorvidt de må afvise min bil for det har lærerstandensbrandforsikring lige gjort..

Jeg skal nu flytte alle mine forsikringer, generelt lyder det fra samtlige selskaber at de ikke vil kasko forsikre en ombygget bil pga. den er af større risiko for at blive laver hærværk på osv.

• #12   30. nov 2010 GF ville ikke tage den fordi de kun forsikrede ekstra udstyr op til 15-20 tusind sagde de.

Grunden til LB ikke vil have den er fordi de ikke tager biler som er svære for dem at genskabe.
    Desuden tager de ikke m5 eller andet med en stor motor grundet at der er større risiko ved disse biler, dette er deres politik for at kunne holde deres lave præmier.

• #13   30. nov 2010 Kenned, mit net gik ned sidst så troede ikke den tråd blev oprettet, forsøger lige at finde den, beklager jeg ikke havde set den.

Søren

• #14   30. nov 2010 og mht. at forsikre ekstra udstyr er det det jeg lige har gjort ved lærerstanden, bare med 40.000 ekstra udstyr men da de så den på billeder kom de desværre på andre tanker.

Men tak for jeres kompetente svar, det har givet mig lidt at arbejde videre med.

• #15   30. nov 2010 Det er desværre bare ikke så lige til som det lyder.

Har ringet rundt hele dagen til selskaber og nej hvis bare jeg får halvdelen igen på min showbil, ved et evt. uheld er jeg tilfreds.

• #16   30. nov 2010 prøv fdm. der har jeg. og de er fuldstændig ligeglade med om den er ombygget. Har en ven der har en Q7 forsikret hos dem, som har skørter osv. og der var intet da han sku forsikre den der.

• #17   30. nov 2010 Selvfølgelig må de afvise dig, det eneste de ikke må er at smide dig ud af selskabet så længe du betaler regningerne, at de så kan hæve præmien så meget at du ikke kan betale den er så en anden sag, men de må gerne afvise dig så længe du ikke er kundeved dem med den pågældene bil...

GF er smådyre og har et loft på 200 hk, ellers er der alm.brand mener jeg er modtagelige overfor showbiler bla. FDM som en anden skriver, og der er et til, kan ikke huske om det er TopDK eller Alka men mener et af dem også er modtagelige...

• #18   30. nov 2010 altså det var jeg så, men da de så så billeder af den afviste de den og tog kaskoen af den.

• #19   30. nov 2010 Det må de ikke, og den kan du køre i forsikringsankenævnet, men lige meget hvad så sker der bare det at de bliver pålagt at sætte kasko på din bil igen, og så hæver de din præmie til 100.000 kr. min bro var forsikret ved Runa, som i bund og grund er samme forsikringsselskab som lærerstandens, og det var gennem PTU han var kommet ind i Runa, da Runa opsagde samarbejdet med PTU steg min bror fra 3.500 kr om året til jeg mener det var 65.000 kr. om året... Han skiftede...

• #20   30. nov 2010 min er dækket hos GF med op til 50.000 kr i ekstraudstyr. Så det kan de nu godt

Kommentér på:
FORSIKRE SHOWBIL??

Annonce