{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.562 visninger | Oprettet:

Sælgere herinde...Motor skiftet {{forumTopicSubject}}

Er det bare mig, eller er der foretaget utroligt mange motorskift af bilerne herinde..

Synes det typisk at der står i an annonce - Bil kørt 350.000. Motor 170.000..Men dog ingen papirer på dette.

Jamen, det er jo en helt ligegyldig oplysning så? Kan sælger ikke dokumentere i form af papirer eller kvittering for motorskiftet, så forstår jeg ikke denne oplysning..Ja, sælger prøver at få bilen til at fremstå i bedre / nyere stand end den er..Fair nok..

Men sig det nu som det er...Hvis du ikke har fået det gjort og har noget på skrift fra operationen, eller bilag fra en mekaniker...Måske bare en kvittering fra at du har købt motoren ved en hugger...Et eller andet..Men ikke: Jamen, det fortalte tidligere ejer mig...

Just my two cents...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sælgere herinde...Motor skiftet
  • #1   1. dec 2010 Det er helt korrekt smiley
    det også interessant at se at 80% af alle e36 og e30´ere herinde f.eks...
    Biler som i mange tilfælde er over tyve år gamle, ja de har KUN kørt 210.000 eller 195.000 km
    Faktum er jo at flere af dem har kørt det dobbelte eller 3 dobbelte...
    Men man må også gerne bruge sin sunde fornuft hehe.
    Jeg vil også mene at selvom folk proklamerer motorskift, skal man som udgangspunkt gå ud fra motoren IKKE er blevet skiftet... for det er jo det reelle tilfælde meget ofte. desværre

• #2   1. dec 2010 Kan kun give dig ret,,, normalt kan man jo i det mindste få en kvittering ved en hugger med km. tal.. men ikke engang det kan man regne med jo med mindre huggeren har er servicebog på netop den bil han tager motor ud af...

Det er lidt ligesom dem der selv skifter tandrem hjemme i garagen,, det er lidt en ok oplysning, men garanti er det jo ikke ved en perlegrusmekanikker...

Men mon ikke bare det er et simpelt salgstrick for de uvidende købere....?

• #4   1. dec 2010 haha..

• #5   1. dec 2010 Dark, ja du har helt ret...Jeg solgte engang tidligere på året min BMW 530i...( Kæft en klap hat....Politiet kender dig nu....Knold..). Men speedometeret stod på 247.000. Motoren havde været skiftet, da den var ombygget fra en 525i...Nej, jeg havde ikke en kvittering på dette. Kendte heller ikke til den anden motors kilometerstand..Så sagde dette til køber..Kunne kun oplyse at speedometeret stod på 247.000

Heidi, jo det er det nemlig..

• #6   1. dec 2010 Ja man skal passe meget på, det kunne nogle gange hænge samme med at den er kørt så hårdt at motoren er stået af.
    Men det lyder i nogles øjne "pænere" at sige at motoren ikke har gået så meget som bilen.

Folk er Km skræmte.
    Mange tror at når bilen har rundet 200.000 så er den førdig,
    Så er det nemmere at sælge sin 20 år gammel bil med lavere kmtal, ulovligt ja men desværre nemmere smiley

Personligt har jeg en octavia 1.8T som nu har rundet 330.000km med fuld service, når jeg skal af med den har den stadig gået 3xx.xxxkm, så må en evt køber prøve den og lytte i stedet for at kigge på kmtælleren smiley

• #7   1. dec 2010 hvad gør man så med biler der kun kan vise km til 99,999

Min bil har jo fx den originale motor endnu smiley

• #8   1. dec 2010 Rubberduck så oplyser man det hvis man ikke kan finde ud af hvor meget den har gået smiley

• #9   1. dec 2010 Syntes egentligt det er underligt at folk ikke gemmer deres synsraporter med kilometertal på som evt. dokumentation,,,det virker som om mange undlader at gemme deres dokkumentation,,, og ikke mindst er er opdateret servicebog jo ultimativ sammen med gamle regninger fra diverse køb / service osv...

Der går nok længe inden den slagt dokumentation bliver brugt lidt mere bredt....

Har da været ude for nogle enkle (ældre mennesker) der har gemt hver eneste kvittreing og regning på ALT de har fået lavet,,, selv evt. forsikringsskade der er udført...
    Sådan en bil er guld værd for det er også behandlet godt, for eller gad folk jo ikke føre regnskab på så en nøjagtig måde,, så de findes da,,, men mange undlader at gemme tingene,,, for det er faktisk meget få biler jeg har købt hvor der er mere en seneste synsraport med, så der er jo nok en grund til at folk undlader det...

Men tit kan man jo se det på bilens stand, hvordan motor trækker, og mange andre må detaljer.....

Så man kan jo hvis man vil... ;-))

• Tommy B
    Tommy B Hjælpe-administrator

Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.550
    #10   1. dec 2010 Det med at gemme synsrapporter osv., kan du ikke bedømme en bil ud fra. Personligt passer jeg f.eks. enormt meget på min, men synsrapporter ryger direkte i skraldespanden, da jeg ikke har noget at bruge det til. Jeg kunne lige så godt få en high-five af synsmanden, og så spare lidt papir smiley

• #11   1. dec 2010 egentlig er det sgi fuldstændigt ligegyldigt hva betydning har det på en bil der evt har 12-15 år på bagen hvis bare motor går ok

• #12   1. dec 2010 Når jeg kigger på bil i den alder så er det godt nok primært rust jeg er mest bekymret for, selvfølgelig skal motoren gå godt, men ryger den i svinget, så kan jeg selv skifte den... så den slags med km på motoren går jeg ikke så højt op i... gider bare ikke og stå med en bund rådden bil

• #13   1. dec 2010 Grunden til at jeg har gemt synsrapport og udfylder servicebogen er så folk kan se kmstanden, samt hvad der er lavet og hvornår smiley
    I min står der feks, koblingen er skiftet ved 288.000km og tandrem/vandpumpe ved 328.000km.
    Jeg håber på at det gør den lidt nemmere at sælge videre på trods af km.

Kommentér på:
Sælgere herinde...Motor skiftet

Annonce