{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.647 visninger | Oprettet:

Seat - Diesel eller Benzin? {{forumTopicSubject}}

Go aften bilgalleri!

Håber der er nogen herinde der kan hjælpe med lidt svar.

Går og kigger ret seriøst på Seat Leon 1M, Altså den "gamle" model. Altså istedet for min corolla.
Den skal derfor have mere udstyr, og gerne flere hk.

Kigger meget på 1,8 20v turbo modellen, Top sport.
Den har jo alt i udstyr, klima, fartpilot, elruder, elspejle osv.. osv... 180hk, 6 gear og kører sikkert helt fint? eller hvad?

Så er der Diesel modellen, 1,9 TDI 110hk. Har set dem chippet til 150hk. Så er den nok heller ikke helt langsom længere.

Eneste grund jeg overvejer Diesel er at den kører længere literen! Ellers er jeg bestemt ikke tl Diesel. Har kørt diesel biler og er ikke imponeret endnu.

Men hvordan kører de 2? i forhold til hinanden og kan det svare sig med Diesel? jeg kører nok mest småture 10-20km og så måske længere ture en gang imellem. måske 10.000km årligt (har firmabil til hverdag)

Hvad siger i Seat ejere? eller andre der har kørt de motorer? det er vel samme motor som i andre VAG modeller? Hvordan kører de? skal jeg vælge 1,8 20VT? er den sjovere?

Mvh. Peder

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Seat - Diesel eller Benzin?
  • #1   3. dec 2010 det kan slet ik betale sig med diesel så lidt som du kører smiley

ta benzineren, den er sikkert sjov.

• #2   3. dec 2010 Det var bare fristende, med lidt lavere indkøbspris på TDI'en, lavere brændstof pris og længere på literen.

Men nej, jeg kører jo ikke ret langt...

Har ikke kunne finde noget info på hvad sådan en 1,8 turbo kører på literen? eller er det sådan en bil hvor man skal være ligeglad, og acceptere at den sluger en del for at yde?

• #3   3. dec 2010 den skal da nok gå mellem 10-12 ved blandet kørsel, kører man pænt er der lidt at hente i alle biler sys jeg.

ja, men vægt afgiften er os noget højere.

• #4   3. dec 2010 ja vægtafgiften er højere på diesel, men forsikringen er også billigere end den er på 20VT top sport'en

Har du kørt en af bilerne?

• #5   3. dec 2010 Du skal jo også lige tænke over de 1000,- i straf for ikke at have monteret DPF

• #6   3. dec 2010 tdi'en køre pisse godt, og tror os nok du skal blive imponeret,
    men 1,8 t er sikkert os sjov men dielsel trækker mega jævnt

• #7   3. dec 2010 benzin helt klart har prøvet diesel med og uden chip langt sjover benzin feks. min der er til salg hehe

• James F
    James F Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Emner: 43 Svar: 258
    #8   3. dec 2010 Nu har jeg så en præcis den model du søger og vil sige at benzin er nok langt bedre efter de kørsels behov du har hvis du ikk kører langt osv . Også er de ikk helt nogle benzin slugere ..:-) min er til salg hvis du har interesse for skal bruge en større bil nu hvor der snart kommer et nyt medlem i familien smiley

• #10   3. dec 2010 Køre selv i en Leon fra 02 110 TDI.. Jeg kan kun tale godt om den.. Når den køres pænt, går den 21-22 km/l..

Men hvis du kører mest småture, så sku du nok vælge benz..

• #11   3. dec 2010 Jeg har selv en 110 TDi . Og jeg køre ca det samme som dig om året, 10-14xxxkm . det kostede mig en turbo rens fordi den blev sodet til, men fik af vide af seat .. (nævner ikke navne eller sted) at hvis du bare 1-2 gange om ugen tager den op på motorvejen og brager den igennem samt at hver 2-3måned når du fylder den helt op me diesel lige hælder sådan en bell-ad rens i brændstoffet, har det ingen betydning hvor langt du køre om dagen

• #12   3. dec 2010 Ja ville nok også vælge en 1.8 20vt, ;o)

• #13   3. dec 2010 Ok, tak for svarene. Rart at høre fra nogen der netop har erfaringer med den bil og de 2 typer motorer.

Tror da også jeg vælger 20VT motoren så! smiley
    Lyder mest fornuftigt efter mit kørselsbehov.

Har den nogen svagheder man skal kigge særligt efter sådan en Leon fra. f.eks. 2003-2004 ? 1,8 20v turbo altså...

Kommentér på:
Seat - Diesel eller Benzin?

Annonce