{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
986 visninger | Oprettet:

Skal snart have ny bil, men hvilken? {{forumTopicSubject}}

Jeg køre lige nu i en opel corsa B fra 93. Jeg har gået og kigget lidt efter en ny bil, men ved ikke hvad jeg skal vælge? Den skal være driftsikker, og ikke for dyr at køre i. Jeg har kigget lidt å nogle biler, her i blandt :

Saxo , 106 , 306 , ? Men er myten om at disse franske biler nu også rigtig ? Det med at de ikke holder til noget og hele tiden går i stykker ? I må godt komme med andre bud på en god bil.. Den skal ikke være dyr i forsikring ! Her med vil jeg maks give 11000kr om året, " Ligger på 9900kr nu "


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal snart have ny bil, men hvilken?
  • #1   5. dec 2010 Polo 6n Helst fra 97 og op efter smiley

  • #2   5. dec 2010 En Honda civic fra 96+ måske?

    Evt en Corolla ?


  • #3   5. dec 2010 Kan du fortælle lidt om hvorfor jeg skulle vælge denne bil ? smiley

  • #4   5. dec 2010 Corolla er nok den mest driftsikre og billigste bil du kan finde og få til alt for billige penge..

    Jeg holder mig stadig fast i at fransk kun er i sengen det foregår smiley

    En 6N vil jeg ikke mene er driftsikre..den er jo uhyggelig glad for gearkasser smiley


  • #5   5. dec 2010 vælg en Kia soul, der giver man 2995 .- om året i forsikring smiley

  • #6   5. dec 2010 Hvad din forsikring kommer til at koste dig, kan jeg ikke sige, men prøv at kom med et ca prisniveau, som du vil købe bil for. Så må det være op til dig at undersøge med forsikringen hvad de skal koste.
    Hvis du er til driftsikkerhed, bør du nok kigge efter noget japansk hvis du vil have noget af nyere dato.


  • #7   5. dec 2010 Den må maks koste 11000kr i forsikring ca.

    Soulmann nu har jeg ikke lige omkring 200,000kr smiley

    Bilen må maks koste 15000kr + / - 1000kr


  • #8   5. dec 2010 Så havde jeg fundet mig en Corolla E10 1.3 16v

  • #9   5. dec 2010 Fordi Civic'en og Corollaen er driftsikrer biler.


    Evt køb en ny corsa b, de kan også holde til tæsk.


  • #10   5. dec 2010 Polo 6N, er en okay bil. mange siger de er glade for at æde gearkasser. det passer dog også at nogle gearkasser ryger, men det gør de vel på alle biler ?
    jeg startede selv med en 6N 1.6 liters. den er aldrig blevet kørt pænt mens jeg har haft den, og jeg har bare tæsket den, 4 gearkasse ophæng har jeg ædelagt på den. gearkassen siger stadig ikke en lyd forkert og virker helt som den skal. kørte også 1 år hvor den manglede halvdelen af gearolien. så altså, nogle virker vidst meget godt.
    blev træt af at tæske den / blev klogere. så da jeg syntes jeg var færdig med at tæske biler, købte jeg noget andet. og gav Polo'en til min mor. den har hun så kørt 40-50.000 km i nu, og bilen har gået lidt over 200.000km i alt nu. og den kører bare endnu.

    ellers ville jeg tage en Corolla E10 eller hvad de hedder. super pålidelig vogn, som kører helt fint.


  • #11   5. dec 2010 Selve myten omkring franske biler er tildels rigtig idet det er meget svært og få en som ikke bruger en smule olie og kølervæske, så det kræver at man er opmærksom på og tjekke det jævnligt.
    Men hvis du skal have en driftsikker bil så skal du have din en corolla elller en avensis fra omkring 98, men de koster lidt penge hvis man skal have en som ikke har fået tæsk hele livet.
    Mens der er mange psa biler der ude og de er billige, men de skal ses til i ny og næ


  • #12   5. dec 2010 Hva dælen er PSA biler ? :S

  • #13   5. dec 2010 en corolla E9 GSI eller E10 sport. 2 flotte biler med komfort. og driftsikkerhed´en er i top på en 4A-FE motor. ellers så kan en Carina også være et godt bud... billig iindkøb og jeg giver 5000 om året som 21årig hos GF. stor rummelig bil med komfort og ok km/l.



Kommentér på:
Skal snart have ny bil, men hvilken?

Annonce