{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
808 visninger | Oprettet:

Depositum ved importering {{forumTopicSubject}}

Hej gutter og gutinder..

jeg har fået en Volvo V 40 fra tyskland og har fået synet og toldsynet den, og parpirene er sendt til Århus vedr. registrerings afgift.
men kan der går åbentbart nogle måneder før jeg får svar og derved kan få plader på dyret, nogen der har kendskab til om man kan betale noget depositum, eller fremskynde processen, mit job afhænger lidt af jeg kan få plader på den snart..
skat er ikke til nogen hjælp hvis man ringer, de stiller om ind til man bliver smidt af linien.

håber nogen kan hjælpe mig

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Depositum ved importering
  • #1   8. dec 2010 Da jeg skulle have vurderet og betalt min supra fri, sagde jeg at det var en haste sag, to dage senere var der plader på.

• #2   8. dec 2010 Det tager maks 10 dage at få afgiften at vide. Men SKAT er nogen hundehoveder og de fortæller ting som hverken har hale eller hoved.

Men du kan godt betale et depositum nu (som svarer til den forventede afgift) og det bliver så afregnet senere. Bare kør op til dit skattecenter med kontanter eller dankort og få plader til den.

• #3   8. dec 2010 Ved ikke om det er blevet lavet om siden jeg gjorde det sidst, men for ca. 1 år siden, efter jeg havde været til toldsyn, kørte jeg til Esbjerg skattecenter, hvor de papir der skulle udfyldes blev udfyldt og derefter mailet til Odense skattecenter, hvor der sad en og vurderet afgiften.

Så alt i alt 2 det Max 2 timer og så havde jeg betalt afgift og fået plader på

Men som sagt ved ikke om man stadig kan gøre det på denne måde?

• #5   8. dec 2010 Dvs, jeg skal til århus hvis jeg vil betale depositum ? er bosat i Holstebro !

• #6   8. dec 2010 okay, det lyder som om det går noget hurtigere end Skat, selv siger der kommer til at gå, jeg prøver og afvente en uges tid, og se hvad der sker. i skal alle ha tak for de hurtige svar smiley

GOD JUL smiley

• #7   8. dec 2010 Du skal henvende dig på en af hovedskattecentrene (for motorkøretøjer), det er så i Aalborg, Århus, Odense eller Tåstrup, ellers er det korrekt, så kan der nemt gå 4-8 uger, da det skal sendes frem og tilbage med brevpost.

Da vi fik en bil indregistreret sidst (med afgiftbetaling mv.) der gjorde vi det i Århus, og det tog cirka 1½ time, da den blev behandlet med det samme. Og en V40 er så almindelig at det burde være det samme. Men du må en tur til Århus, de har længe åbent i morgen.

• #8   8. dec 2010 Men hvis du har indleveret papirerne, så er der nok ikke noget at gøre.

• #9   8. dec 2010 Papirerne er kopieret og sendt, så har stadig de originale, så må prøve og drible til Århus, og høre om de har noget fornuftigt at sige smiley

• #10   9. dec 2010 Det er rigtigt at de har været meget bagud hen over sommeren, ca 2 måneders behandlingstid i Odense, selvom man kom derind med alle papirer desværre.

• #11   9. dec 2010 Sidst jeg gjorde det for en lille måned siden nægtede de at behandle den med det samme. Men det tog nu kun 5 arbejdsdage alligevel. Svaret kommer med mail så hvis bare du har sendt det direkte til århus skal det nok gå.

• #12   10. dec 2010 Skat vil ikke længere give Depositum, kørte til Århus og spurgte dem der, men det nægtede de, men damen ved skranken sys det var syndt for mig jeg var kørt 120 km for ingen ting. så hun fik min ansøgning behandlet med det samme, så fik betalt og plader på samme dag smiley

• #13   12. dec 2010 Michael D >> Sådan skal det jo bare være smiley

Kommentér på:
Depositum ved importering

Annonce