Styretøj stinker på min Vento {{forumTopicSubject}}
Hej inde på BG
Ja som overskriften siger, ja så stinker mit styrtøj på min vento, eller det er ihvertfald min konklusion.
Lidt læsning til de interesserede:
Jeg købte min vogn med gevind på i sin tid, men den var alt for lav kunne slet ikke køre ind for at tanke og styr tøjet var mega stramt.
Ville så skrue bilen lidt op her til vinter og blev nødtil at afmontere alle støddæmpere da der var fuld af lort på gevindet, fik så skilt støddæmperne fra bilen rensede gevindet med en stålbørste, målte efter med et skyde lærrede og fik skruet bilen op 3,5cm i for og 4cm i bag. Fik samtidig skiftet tårnlejer i for men de bagerste fejlede ingen ting.
Kunne så se da jeg havde hævet bilen at nogle af skruerne var løse ved trækakslen så fik også dem strammet efter. Monterede så efterfølgende nogle sommerdæk med noget mere mønster på en dem jeg havde på, da jeg ikke har fået mine vinterdæk tilbage endnu.
Nu idag har jeg været ude og køre og styrtøjet er blevet 80% lettere, så det går jeg ud fra er en god ting. Men bilen er godt nok blevet svær at styrre, det er som om at bilen selv styrre der hen hvor den har lyst til til tider. Der har godt nok ikke lagt så meget sne/is på vejene i dag, men det is/sne der ligger der er nok til at få bilen i slinger når jeg køre hen over det, eller når jeg skal dreje skal jeg også lige være obs på ikke at køre noget forhastet. Det er godt nok ubehageligt og må køre temmelig forsigtigt, når jeg er ude.
Har læst lidt her inde på forummet at det måske kunne være bøsningerne i styrekuglerne der skal skiftes, men tænker om det er min operation med hævning og nye tårnlejer, eller om det kan være trækakslen der kunne have gjort det, hvis den ikke er hævet 100% lige meget i begge sider eller hvad ved jeg.
Men lad mig høre hvad i har af bud og løsninger til mit ret så træls problem.
mvh Johnny
feb 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 4 Svar: 68
jul 2010
Følger: 40 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 954
Men trækakslerne skal man altid lige gå efter på vento
sep 2005
Følger: 24 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 210 Svar: 2.245
da jeg skiftede min, der fik jeg lavet en 4hjulsudmåling på den, det hjalp gevaldig
det er jo ikke beregnet til at du skal pille det af og på hele tiden
du kunne evt lave en sok og trække den udover gevindet, så det bliver holdt fri for skidt og ragelse
lidt alla det her
http://www.rcgalleri.dk/uploads_large_wm/153942.jpg
jun 2007
Følger: 5 Følgere: 7 Biler: 4 Emner: 22 Svar: 126
Har tapet alt gevindet til med isolations tape nu så det bare kan rykkes af næstegang den måske skal sænkes så der ikke kan samles skidt der længere.
Men lyder nu til at i alle er temmelig enig i at bilen skal spores så det må jeg jo få gjort imorgen. Er det en større operation eller er det lige til??
sep 2005
Følger: 24 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 210 Svar: 2.245
men gør lige dig selv en tjeneste at få kigget alle bøsninger igennem, inden du får en mekker til at spore den, for så skal du igennem det hele igen når du måske har skiftet bøsninger styr og bærekugler
de paddehatte der sidder i bærearmene har det med at blive stive, og knække
jeg skiftede selv bærekugler styrkugler og bærearmsbøsninger, samt bøsninger på krængningsstabilisator på min, det tog en 4-5 timer, men lidt ølpauser
jun 2007
Men er der ikke en regl med at hvis men hæver bilen og tagerfat i fordækket og kan trække det ind og ud så er det bærearmene der skal kigges på og ligeledes hvis man kan rokke bildækket sidevejs så er det styrekuglerne???
jun 2007
Men takker for de hurtige svar, det er sgu kanon.
Styretøj stinker på min Vento