5.851 visninger
|
Oprettet:
Startkabler??? {{forumTopicSubject}}
Skal have gang i min gamle polo! Men er der nogen med det kan være farligt at bruge min passat til det? Nogen med det kan brænde " computeren" af eller sådan noget!?
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 134
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
Plus på plus og minus på minus på begge biler - så dur det.
Du sætter startkablerne på og lader passaten stå ved 2500 rpm i 3-4 minutter, og først da prøver du at starte poloen. Det er altid en god ide lige at lade lidt før man prøver.
okt 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 947
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.882
Men forbind plus til plus, men minus fra modpartens batteri skal du sætte på motoren på Poloén. Der er et løfteøje oppe på topstykket, du kan sætte kablet på.
Derved undgår du gnister ovre på batteriet.
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 200 Svar: 7.877
okt 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 947
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.882
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 49 Svar: 776
Der kommer overhovedet ikke nok strøm igennem...
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.882
Det kommer da bestemt an på hvad modpart trækker i ampere.
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 200 Svar: 7.877
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.882
A hvad?
dec 2008
Følger: 85 Følgere: 84 Biler: 1 Emner: 51 Svar: 2.188
Du sætter plus på din Passat, så til Polo'ens plus.
Så sætter du minus fra Passat'en til Polo'ens løfteøje på motoren.
Derved undgår du gnister ved Polo'ens batteri.
Du lader den lade strøm på Polo'ens batteri i 5-10 min...
Prøver at starte, men lad være med at malke den helt..
Og hvis den ikke starter, så lad den lade igen.
Nå/hvis den er startet, så lad kablerne være lidt på begge biler, og tag først stelen af på løfteøjet og så på minus på Passat'en...
Så slipper du for problemer....
okt 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 947
dec 2008
Følger: 85 Følgere: 84 Biler: 1 Emner: 51 Svar: 2.188
Håber du kan bruge det til noget...
Husk ordentlig forbindelse i klemmerne...
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 49 Svar: 776
Samt da jeg skulle starte 206 til corolla fra 93 kunne de 16 mm2 ikke klare den. Med 25 mm2 sprang den igang.
Og det er da også for nederen at bruge penge på nogle startkabler som du kun kan bruge på nogle biler.
Køb nogle 25mm2 og vær sikker.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 49 Svar: 776
HAHAHAHAHAHA
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 200 Svar: 7.877
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 200 Svar: 7.877
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 243 Svar: 2.149
du har 12 volt på passaten
du har 12 volt på poloen
hvis man der imod bruger en af de der booster ladere, så kan det gå galt da de kan gi op mod 17-18 volt
har set en helt ny mejetærsker få brændt ledningsnet og computer på den måde..
48000 for at spare en halv time med laderen
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 243 Svar: 2.149
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 200 Svar: 7.877
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 49 Svar: 776
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 200 Svar: 7.877
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 243 Svar: 2.149
den med 220 har jeg selv brugt,... ganske effektivt faktisk men batteriet r dødt bagefter..
den eneste måde man kan ødelægge elektronikken er med en booster, som du faktisk ikke engang må anvende ppå en gammel golf, der er osse elektornik der er så følsom..
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.882
Men en lader med kraftig boost-system, kan give problemer.
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.882
20mm2 = 135amp (350amp. kortvarigt)
25mm2 = 170amp (450amp. kortvarigt)
35mm2 = 240amp (600amp. kortvarigt)
50mm2 = 300amp (900amp. kortvarigt)
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 243 Svar: 2.149
nu snakkede jeg mejetærskere og traktorer osv.
der har en transportabel booster ingen magt, men de store modeller de kan riste alt computer og elektronik
som du skriver, så skulle et 16mm2 kunne trække selv starten rundt på den omtalte mercedes
det kan selve kobberet sikkert også, det er "næbbene" og tilsutning på batteri og karroseri der ikke er god nok
på nogle gamle irrede smadderkasser har jeg nogle gange drejet den til tænding og så sat det direkte på starteren, evt. lige ladet lidt på batteri først så der er strøm til evt. elektronik der skal virke.
virker dog bedst på gamle diesel spande der kun skal ha strøm til stop ventilen
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.882
Den jeg har giver op til 2400 ampere, så det rækker til de mellemste.
Køber man kvalitetskabler, er næbbene overdimesionerede i forhold til kablet, så der burde ikke være problemer der.
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 243 Svar: 2.149
ny traktor = INGEN booster for det er jo ikke ampere der slår elektronikken ihjel
men derimod fordi de ofte leverer for mange volt, har målt op imod 17-20 volt på nogle af dem..
så dør elektronikken, og det er der jo meget af
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.882
En kvalitetsbooster leverer det den er lavet til og ikke andet.
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 243 Svar: 2.149
jeg ved det ikke
der kan jo også ha været andre ting der har spillet ind på de maskiner der er gået til ved sdåan et nr.
jeg ved bare min timeløn IKKE rækker til jeg ikke akn vente en halv time på en lader har banket noget strøm på ift at skifte ledningsnet
Startkabler???