1.177 visninger
|
Oprettet:
Spraymaling af bilen {{forumTopicSubject}}
Jeg har nogle steder på bilen hvor fætter Rust har været og dem kunne jeg godt tænke mig at ordne, men er ikke meget for bagefter at skulle give kassen for at få en automaler til at male det, så jeg havde tænkt mig at prøve om jeg kunne gøre det selv.
Jeg synes dog tit det er svært at få et ordentlig resultat med spraymaling, da det altid bliver noget klumpet og mat noget, selv hvis jeg gør det med tynde lag.
Er der nogen der har kunnet få et ordentlig resultat med spraymaling og evt. noget klarlak bagefter og vil dele deres viden om hvordan de har gjort?
dec 2002
Følger: 22 Følgere: 24 Biler: 8 Emner: 216 Svar: 2.054
hvis du skal have et pænt resultat kræver det en god bund at arbejde på, så du skal have slebet det godt og grundigt!!! Dernæst skal du købe noget godt maling (grunder,lak, klarlak) og husk I SAMME MÆRKE, ellers kan det nemt gå hen og boble..... Når du maler skal du altid huske at det første lag ikke skal dække 100% derved undgår du løbere..... Vent ca. 10 minutter mellem hvert lag, og når du sprøjter skal du sørge for at den får alle steder (du kan se på fladen hvor du har sprøjtet ordenligt, for der hvor man ikke har ramt ordenligt vil der være en form for mathed)..... Når du så skal i gang med klarlakken venter du 20 minutter ca. efter det sidste lag lak, og så sprøjter du på samme vis indtil du mener overfladen er pæn nok..... Når du sprøjter klarlakken på vil det efterlade er mælkehvidt skær, men dette forsvinder i løbet af ingen tid......... Efter klarlakken er sprøjet på er du færdig...... Sørg altid for at der er 20 grader der hvor du maler, det kan godt være derfor dine resultater er blevet dårlige???
Håber det kan hjælpe.........
MVH René Andersen
jan 2003
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 23
Jeg vil prøve om jeg kan gøre det pænt.
Spraymaling af bilen