{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.984 visninger | Oprettet:

golf 2 motor projekt sb eller jr {{forumTopicSubject}}

haløj folkens jeg har pt en jr motor med k24 turbo i min golf og skal til og
igang med et motor projekt og jeg ved ik om jeg skal renovere min gamle jr og
sætte en k14 turbo med vand køling på eller om jeg bare skal købe en sb motor
med orginal k14 turbo med vandkøling og så renovere den.
jeg vil os have dysserne fra en 1v lige med hvad for en jeg vælger og vis jeg vælger jr så skal den osse have en pumpe fra en sb så hvad ville være det bedste valg købe en sb og renovere den eller renovere min gamle jr og sætte de komponenter på jeg gerne vil have ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af TV 280 kr.
  • Rep. Af asko opvaskemaskine 799 kr.
  • Elektriker - Udskiftning af 2 udendørslamper og opsætning af 1 pendel 1.500 kr.
  • Egeføj 2.800 kr.
  • VVS-installatører. Tømme vand ud af opvaskemaskine 668 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  golf 2 motor projekt sb eller jr
  • #3   31. dec 2010 Når du tager selve motoren med topstykke og lige glemmer alle de ting der er monteret på den, så er der absolut ingen forskel på en SB, JR, 1V.. alle turbo diesel 1.6 er 100% ens.

Forskellen er turboerne, pumperne og dyserne.

Jeg forstår heller ikke hvad du vil med 1V dyser, det er den samme dyse som sidder i de andre, og den kører samme tryk.

Jeg har feks en 1V motor i min G1 og jeg kører med den originale KKK14 turbo med mine 1V dyser, og en pumpe fra en SB og en intercooler, 2½"forrør og 2" udst, den kører ret godt.

• #4   31. dec 2010 fordi 1v dysser er 2 trinds dysser

og nej glemmer bedstemt ik de andre ting der monteret på sb motoren har bare en gear kasse jeg nævnte heller ik noget om jeg ik vil have de ting med som nu var på motoren

• #5   31. dec 2010 Tror du vrøvler lidt nu.. det var ikke fordi du helt skulle glemme det der ellers sidder på en SB motor, det var fordi du lige skulle se bort fra det og koncentrere dig om den rå motor med topstykke, som er ens uanset motornummer.

Hvis du har en SB turbo med vandkøl er det klart sjovest at bruge den.

Hvordan fungere det 2 trins system du taler om der på 1V dyserne

• #6   31. dec 2010 Når jeg kigger på ETKA så har dyserne til 1V og de andre samme reservedels nummer, og samme dyse spidser..
    Så der er vidst ikke den store forskel på dem

• #7   31. dec 2010 Rasmus F det kan da godt være du har rat havde bare læst mig til der skulle være noget specielt ved de dysser fra en 1v : D ja og det med den rå motor ved jeg godt

• #8   18. okt 2011 bort set fra at jr og sb motoren har undersmøring af stemplerne

Kommentér på:
golf 2 motor projekt sb eller jr

Annonce