{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.040 visninger | Oprettet:

Gearkassen i BMW 330d Steptr. E91 {{forumTopicSubject}}

Jeg har lidt kig på en 2006'er BMW 330d E91 steptr.
Men syntes at kunne læse at der kan være problemer med gearkasse på denne model....er det rigtigt?? Eller skal jeg ikke være bekymret for at den kan holde??
Har også læst at det skulle være ordnet i E91 LCI, men den bliver lige dyr nok. Og nu er det lige en 2006'er jeg har forelsket mig i. Men så igen, hvis der bliver døj med gearkassen, så kan det jo hurtigt blive et rigtig dyrt bekendskab.
Er der ellers noget jeg skal være særlig opmærksom på?? Bilen har gået godt 50000 km, så den er jo ikke ligefrem slidt op.
Håber på lidt godt input på om det er en bil der er værd at gå efter....den er jo lidt fin.
God dag til jer alle.
Mvh. Thomas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gearkassen i BMW 330d Steptr. E91
  • #1   11. jan 2011 Hvis du servicerer din gearkasse med olieskift for hver 100.000 km (koster omkring 2.000 kr), så skal den nok holde til mange kilometer.

• #2   11. jan 2011 *Mandal* Vil det sige at du ikke mener at der er/var et problem med gearkassen i de årgange?? Og hvis jeg ikke chip tuner den, servicere efter forskrifterne og ellers behandler den ordentligt (lader den blive drift varm før sjov kørsel), så burde jeg være home free??

• #3   11. jan 2011 Mr. X : Jeg syntes bare at læse mig til at den fik en overhaling i 2007-08
    Men jeg ved det ikke....derfor jeg er nød til at spørge he he.
    349,2 HK og 680 NM.....så kan din da godt trække sig selv he he.

• #4   11. jan 2011 Jeg ville tage en prøvetur indenom et aut. værksted - for tjek af km. standen

Almindeligvis betaler man ikke for e, treliters diesel, for at køre 10.000/årligt?

Men er den korrekt anført, så lyder det som en kanon bil

/Jan

• #5   11. jan 2011 Jan B : der bør være en komplet service bog, der kan fortælle om km stand passer.
    Den skulle have kørt nede ved BMW selv i Tyskland. Der med ikke sagt at den er kørt pænt, men måske det forklare de få km. Plus så har den vist stået ved forhandleren i langtid.

• #6   11. jan 2011 Thomas:Jeg er enig - men der kan vistnok være forskel på hvor præcise servicebøger er.

Selv købre jeg en 545 med 5600 km på uret der var tre år gammel.

Min forhandler kunne ved tjekket fortælle mig, at den havde været præmie i en (vistnok) tennisturnering, og var vundet af Federer - efter 3 år i hans garage røg den på auktion.

Der var laver service hvert år direkte ved BMW, og udskriften sagde "sonderkunde" smiley

Så om ikke andet for sjovs skyld, så spørg din lokale BMW pusher.

Kommentér på:
Gearkassen i BMW 330d Steptr. E91

Annonce