{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.620 visninger | Oprettet:

Ny bil..Gået i stå på vej hjem.. Fedt. {{forumTopicSubject}}

Nåh.. ja.. Ok.. man finder en god bil.. Nysynet for under en måned siden. Alt er tip top. Man får af vide at synsmanden fortæller at benzinpumpen skal skiftes..... på et tidspunkt.. og man lige skal være obs på den.

Fint. Intet problem. Den er jeg med på.
Jeg kører derfra.. den kører som en drøm.. har jo kørt den før da jeg testede den.. men kun lige et par km i blandet bykørsel og landevejskørsel (80-90km/t)

anywho.. Efter 15km begynder den at hakke i det.. Jeg kører videre men den går så død.. og kan ikke starte.

Frustreret ringer jeg til sælger og forklarer at jeg er jævnt utilfreds med at jeg ikke engang kan køre den hjem inden den dør og hører hvad hans løsning på problemet er..

Faktum er at det er jo en skide god bil men informationen omkring at den ikke kan klare at køre 40km er direkte misvisende... Jeg bliver nødt til at ringe til dansk autohjælp og han har selvfølgelig ikke det med i sin forsikring.

Hvad gør jeg..... jeg har på igen måde tænkt mig at betale for det.. Foreslår jeg at vi slår halvskade af regningen til mekanikeren og autohjælp?.. Af ren goodwill fordi at det på sin vis er at lyve op i mit ansigt at pumpen skal skiftes på et TIDSPUNKT og man bare lige skal være obs på den....?....

Jeg kender heldigvis en god mekaniker som kan lave den...så hvad er det mest optimale.. at slå halv skade på regningen?... At sælger betaler autohjælpen.. eller..

Kunne godt bruge lidt input..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny bil..Gået i stå på vej hjem.. Fedt.
  • #1   13. jan 2011 ring til dennis og svend-alternativ og bed dem besøge dem...

ej, tag hjem til ham og sig at du vil have dine penge igen

• #2   13. jan 2011 Har har jo sagt den er slidt, det er da umuligt og sige om den holder 5km, eller 500.

I mine øjne er det dit eget problem

• #3   13. jan 2011 Blah B: Du skal da ikke have en krone, sælgeren kan da på ingen måde vide hvornår en slidt benzinpumpe går. Jeg var sgu blevet gal hvis jeg var sælger. Du har ingen ret til at klage overhovedet. Og du har iøvrigt ingen rettigheder på det punkt rent juridisk

• #4   13. jan 2011 Jamen han kan jo ikke vide hvornår den vælger at stå af, så det er som sådan ikke hans skyld, og han har jo oplyst dig om det. Hvis sælger tager en halv skade har han da været flink efter min mening.

• #6   13. jan 2011 købt som prøvet og beset ... men sælger sagde det med benzin pumpen, så det er jo nok den.. sorry, men that's life og risikoen ved at købe privat, man kan ikke få i pose og sæk

• #7   13. jan 2011 Sagen er at det er et rigtig godt køb .. Det er en rigtig god bil og intet i vejen med den.. udover lige det med benzinpumpen.. Som jeg blev gjort opmærksom på..

Sagen er bare at han kan måske ikke kende standen på den?.. måske har han fortiet det.. for hvad godt ville der komme ud af det hvis han vidste at jeg ville stå der 30min senere og ville have penge tilbage.

• #8   13. jan 2011 Ingen kan jo fortælle hvor længe den holder, så en chance man tager, og du må så bare acceptere du var uheldig. Du går måske ind i netto og vil have et glas rødbeder byttet hvis du taber posen og glasset går i stykker?

• #9   13. jan 2011 Hvad sagde sælger iøvrigt til dig, da du snakkede med ham?, hvis han siger nej, hvilket han er i sin gode ret til, kan du ikke gøre en skid, hvis ikke du vil lege kriminel for noget du reelt ikke har krav på.

• #10   13. jan 2011 Det er da dit problem og ikke hans. Du kunne jo bare ha tjekket den ordenligt.

• #11   13. jan 2011 Du skriver du har gjort en god handel, så hvad piver du over...

Hvorfor tror du at du kan gå tilbage og få penge tilbage, var det ikke privat handel ?

• #12   13. jan 2011 Jeg hører hvad i siger.. Men ... Der er bare lige det at han jo udemærket godt ved at den er gal.. Istedet for burde han måske sige at jeg skulle køre den DIREKTE til mekanikeren end at sige... jojo... du skal bare skifte den på et tidspunkt..

• #13   13. jan 2011 du kan ikke gøre noget ved det .. rigtig surt men det er for egen regning ..

• #14   13. jan 2011 Det havde jo ikke hjulpet noget, du var ikke nået hen..

• #15   13. jan 2011 Det er en privat handel ja..

Sælger er villig til at finde en løsning da han godt kan se at det ikke var pænt gjort.. da han godt vidste at den var gal..

Og ja det var en god handel.. men ikke hvis man lige smider 5000 oven i for uforudseete regninger som sælger udemærket godt vidste.

• #16   13. jan 2011 Som jeg læser det har han faktisk oplyst dig om pumpen ikke har det for godt og hvis det er tilfældet bilen er købt privat så kan han hvis han vil faktisk være ligeglad. Det er dig der skal bevise han vidste at den ikke ville kunne køre ret langt før den ville stå af.

Det bedste vil være at i deler samtlige udgifter hvis i kan blive enige om det så der ikke bliver en fandens masse ballade, men du skal lade ham komme med et udspil dvs kontakt ham og høre hvordan i klare det økonomisk og hvis han stiller sig helt på bagben jaaaa så har du bevisbyrden i et evt civilt søgsmål. (regner med du har købt bilen som prøvet og beset)

Hvis det der imod er forhandler og der er garanti på bilen står vedkommende for alle udgifter. Det med at de "sælger for kunde" holder ikke i retten alligevel da bilen forlader deres grund ved et salg og fdm har flere sager liggende de har vundet ved netop dette.

• #17   13. jan 2011 Det er sgu dit egen problem, hvad fanden blider du dig ind og ringe til sælger, du er sgu for dum.

• #18   13. jan 2011 Haha, at du tuder over det? Hvordan sku sælger ku sige andet end hvad han har fået at vide fra synsmanden?

Det er udelukkende dit problem, og du skal ikke ha en krone fra sælger.

Sælger kan da heller ikk fotælle dig at din pære springer efter 100 km?

• #19   13. jan 2011 Blab - du var jo alligevel ikk kommet hele vejen til mekanikeren.. Hvad er forskellen? Du har jo fået at vide den var gal.

Må man spørge hvilken bil det er og hvad den har kostet?

• #20   13. jan 2011 Den er købt som beset, så sælger må sådan set sige hvad han har lyst til, det er <b>dit</> problem at tjekke bilen igennem. Og jeg havde da sagt det samme hvis en benzinpumpe har lydt skidt længe, så ville jeg da heller ikke gå ud fra at den står helt af umiddelbart efter.

• #21   13. jan 2011 Nu må du spænde hjelmen!
    Han er ærlig og gør dig opmærksom på fejlen.

• #22   13. jan 2011 Jeg får jo at vide at den skal skiftes ud i fremtiden.. ikke 10km videre ude af landevejen..

Desuden fik jeg ud af ham at han selv har været nødt til at tømme pumpen da han selv var ude for det samme..

Fik jeg sjovt nok af vide da jeg snakkede med ham imens jeg ventede på autohjælpen..Så han var godt klar over det..

• #23   13. jan 2011 Han kan jo ikke vide hvornår den går i stykker, og han har fortalt dig den er slidt,, så det er lidt din egen dumhed du ikke selv sørger for at få den hentet på f.eks trailer så du ikke lander i den situation du står i.

• #24   13. jan 2011 Jamen, som der er skrevet mange gange, han kan UMULIGT vide hvor langt den kan holde.

Og du havde GARANTERT kørt indtil den stod af aligevel, og så havde du stået i samme situation..

• #25   13. jan 2011 Hvordan pokker skulle han vide hvornår benzinpumpen står af ? Du er blevet gjort opmærksom på at der er en fejl, hvilket jeg mener er rigtig flot af sælger, de fleste havde valgt at fortie dette.

• #26   13. jan 2011 Blah B Sælger kan da på ingen måde stå med ansvaret her, han oplyste at den skulle skiftes... At du så vælger at køre den hjem, i stedet for at være på den sikker side, og transportere den på en trailer, ja det er så ikke sælgers problem.
    Han oplyste fejlen, og ingen ved hvornår den vil gå, heller ej sælger!

• #27   13. jan 2011 Læs det sidste jeg skriver.. Efter jeg snakkede med ham i telefonen fik jeg ud af ham at han selv har stået i min situation.. men det har jeg først fået af vide da jeg ventede på autohjælpen

• #28   13. jan 2011 Fatter ikke at sælger overhovedet vil snakke med dig, folk der på den måde ringer på en bil de har købt som beset, og brokker sig, ville få at vide at de kunne rende og hoppe

• #29   13. jan 2011 Du kan aldrig sige hvor længe den holder sådan en pumpe og han HAR oplyst dig om det. Du har HELE bevisbyrden og sælger kan faktisk være lige glad. Du skal påvise han vidste den var rivende gal med bilen også hvis der er andre fejl.

At han er large nu og er villig til oghjælpe tror jeg du skal tage dig til takke med og bare få sagen ordnet i al fordragelighed.

• #30   13. jan 2011 for fanden
    luk da røven din klaphat
    sælger har intet gjort forkert, han siger pumpen er slidt. det er DIG, DIG DIG DIG
    der vælger at tag chanchen og kører, istedetfor at tag den på en trailer.

hvis det var mig der var sælger havde jeg sku sagt bad luck for dig, du VIDSTE det, sælger har sagt det og har således IKKE handlet i ond tro.

da du langede penge over bordet accepterede du jo bilen med alle fejl og mangler

• #31   13. jan 2011 for fanden
    luk da røven din klaphat
    sælger har intet gjort forkert, han siger pumpen er slidt. det er DIG, DIG DIG DIG

hvis det var mig der var sælger havde jeg sku sagt bad luck for dig, du VIDSTE det, sælger har sagt det og har således IKKE handlet i ond tro.

da du langede penge over bordet accepterede du jo bilen med alle fejl og mangler

• #32   13. jan 2011 for fanden
    luk da røven din klaphat

• #33   13. jan 2011 Læs det sidste jeg skriver.. Efter jeg snakkede med ham i telefonen fik jeg ud af ham at han selv har stået i min situation.. men det har jeg først fået af vide da jeg ventede på autohjælpen

• #34   13. jan 2011 Alex det er tilladt at holde en sober tone.. jeg kalder ikke dig for en klaphat så jeg ser ingen grund til at du hidser dig op.

• #35   13. jan 2011 Blah B: Det er da sagen uvedkommende at den er gået i udu før, du får at vide at pumpen ikke er god, og så har han på ingen måde løjet.

• #36   13. jan 2011 Jeg synes ikke han kunne have sagt anderledes. Benzin-pumpen på min vogn har sunget på sidste vers de sidste 6 mdr - det ville jeg da også oplyse til en køber hvis den skulle sælges. Men om den står af 100 meter henne ad gaden, eller 10.000 km senere er jo ret beset umuligt at sige. Det er jo op til dig at vurdere den information du får, eller at spørge nærmere ind.

• #37   13. jan 2011 Ja og du er samtidigt i forvejen gjort opmærksom på at pumpen er ved at dø.. Der er ikke meget der ændre på det fact.

• #38   13. jan 2011 Hehe at han siger det til dig ændre ingenting. For selvom han så om 3 timer ikke vil betale skal du stadig kunne bevise han har sagt det, og da man ikke må optage samtaler uden det på forhånd er oplyst at man gør det så er det ord mod ord. Skulle man i visse tilfælde have optaget det så vil det blive afvist som bevis i en sag.

• #39   13. jan 2011 Jeg har svært ved at acceptere at han selv har stået i situationen hvor den går død ..til han siger at den skal skiftes ud i fremtiden.

Så siger man.. jeg har været ude for den går død.. du skal sgu nok hellere få skidtet skiftet med det samme.. ELLER... jeg gør det.. og så kan du betale for reservedelen og stikke en bajer i omkostninger.. whatever..

Men når sælger selv har stået i min situation men fortier det.. Den er svær at acceptere.

• #40   13. jan 2011 som sælger udemærket godt vidste.

Og dig selv.

Vil sige hvis han giver noget er han flink, hvis ikke er det vel bare normalt. Er det en bil til 10k eller 100k ?

• #41   13. jan 2011 Martin det er en bil til 35...

Sagen er jo bare at man fortier da ikke noget når man ved at den ikke kan klare en tur på 40km.. Det holder jo igensteder..

Så siger man det som det er at den skal hentes eller laves med det samme.

• #42   13. jan 2011 Hvis du var punkteret på vej hjem, skulle sælger så betale for et nyt dæk? eller skulle i bare slå halv skade???

• #43   13. jan 2011 Kan godt være du har svært ved og acceptere det men det bliver du desværre nød til. Det er dig der står med "lorten" så og sige og der er ikke så meget andet og gøre end og håbe på han holder ord og betaler lidt kr til hjælp, så det ikke har været helt forgæves.

• #44   13. jan 2011 go griner WAHAHAHAHAHAHA

• #45   13. jan 2011 Den kan da have kørt 200km uden problemer efterfølgende.

Min transporter var også helt uden servostyring en morgen, men det kom efter en 3-400m og selv om servopumpen er slidt, har det virket igen nu de sidste 2000km, det ville jeg da heller ikke sige at man skulle skifte omgående, men at det skulle ordnes før eller siden.

• #46   13. jan 2011 Anders.. men du ville vel sige det til en evt køber hvis din servopumpe ikke virkede?

• #47   13. jan 2011 jamen hvordan sku han dog kunne vide den ikke kunne klare 40 km??
    det kan være han har ku køre 10000 km med den lyd/defekt

• #48   13. jan 2011 jamen hvordan sku han dog kunne vide den ikke kunne klare 40 km??
    det kan være han har ku køre 10000 km med den lyd/defekt

• #49   13. jan 2011 Blah B: Ja, jeg ville sige at den var slidt, ligesom at sælger har fortalt dig at benzinpumpen ikke var god.

• #50   13. jan 2011 Du havde jo fået og vide den ikke duede

• #51   13. jan 2011 Læs nu hvad jeg skriver.. han har selv været ude for præcis det samme..

Men nævner intet om det..

• #52   13. jan 2011 K-Finn... nej det er jo præcis det.. sælger siger at den skal skiftes ud i fremtiden... IKKE at han har stået i selvsamme problem at den gik død..

• #53   13. jan 2011 finn, drop det. han lærer det jo aldrig.

• #54   13. jan 2011 det er jo pisse lige meget at han har været ude for det samme.
    DU har købt bilen og sådan er det. DU kan på ingen måde forvente at han skal give dig noget.
    Selvom han har været ude for det samme selv, så er det jo ikke mere end at den åbenbart har kunnet køre igen. For du har jo prøvekørt den og været på vej hjem. Så det er vel meget præcist at han siger at den ikke er for god og den snart skal skiftes

• #55   13. jan 2011 Dennis > jeg kan høre at du og åbenbart mange andre heller ikke ville have skrubler med at fortie ting for en evt køber..

Sørgeligt at tænke på.

• #56   13. jan 2011 Tankede du inden den gik i stykker?

• #57   13. jan 2011 Det er da på ingen måde ligemeget.. Man siger da at ... ok mester.. bilen gik død da jeg kørte i den sidst.. jeg blev nødt til at hive pumpen op og tømme den for at den virkede igen.

Istedet for.--- bilen kører perfekt.. bare skift pumpen på et tidspunkt..

• #58   13. jan 2011 jannik - Nej.. Sælger havde smidt lidt på.

• #59   13. jan 2011 Jeg er 30.. har et par længerevarende uddannelser bag mig... og jeg er ærlig når jeg køber og sælger.. Jeg stoler på folk (desværre nogle gange).. Jeg er desuden god mod dyr og jeg slår heller ikke min kæreste..

• #60   13. jan 2011 Hvad er det manden fortier??? Har han ikke fortalt dig pumpen var defekt??? Du lyder mest som et forkælet barn der altid har fået sin vilje og nu verden viser tænder så hyler man.

• #61   13. jan 2011 hvis jeg var sælger,og du havde ringet til mig og bedt om penge, så var jeg satme blevet tosset.

• #62   13. jan 2011 Claus.. At han selv har stået i situationen for ganske kort tid siden?

• #63   13. jan 2011 Har selv lige hentet en brugt bil i dag, og før jeg kører nogen steder snakker man lige om der er noget galt, så har han en chance for at forklare at den går lidt ujævn eller noget. Jeg kørte en (som jeg plejer) en god tur, på mellem 10 - 20km, så ser man om den bliver varm, og holder ind til siden, åbner ned til motor og kigger alt efter, om det nu ser ud som det burde.

Medbringer en slutseddel og har altid sådan en med, så er der ikke noget at tage fejl af. når der er handlet.

Efter det papir er underskrevet, så er den min om den så står af på hjemvejen er det min egen fejl da jeg selv har skrevet under på slutseddel.

En benzinpumpe, tja, skal jeg være ærlig så tror jeg at jeg havde ladet den stå hos ham og taget ud til en ophugger og købt en brugt en, og så fået hentet bilen dagen efter på en autotrailer, og så brugt den tid det nu tager at montere den nye pumpe. Så ved jeg at det ikke er noget galt med den længere.

• #64   13. jan 2011 Det er sgu svært at være klog på en der ikke siger sandheden.. smiley

• #65   13. jan 2011 som sagt det er jo ikke sælgerens skyld . altså når man køber en brugt bil privat er chancen jo for at det går i stykker ..

Så må du jo købe bliver fremover ved forhandler smiley

• #66   13. jan 2011 Ah Thomas.. tak for et gennemtænkt svar. Og tak til de få andre også.

Det er også hvad jeg har gjort.. dog ikke lige 20km.. Har kigget alt igennem..Så godt jeg nu lige kunne uden at være mekaniker.. Bilen er synet for 14 dage siden ca.. uden anmærkninger.

Jeg får kun det at vide at synsmanden har sagt at den skulle skiftes på et tidspunkt.

Sælger siger intet om de problemer han selv har stået i for ganske kort tid siden med pumpen.

• #67   13. jan 2011 du da helt væk mand... prøv nu lige at komme ind i kampen. manden har da i det mindste sagt hvad han vidste om bilen. ligesom jeg altid fortæller hvad JEG ved af defekter om bilen. det sgu da DIT ansvar så at vurdere om DU vil køre den hjem eller hvad fuck du gør... DIT VALG DIT ANSVAR.

man køber bil ved forhandler hvis man vil have garanti. og køber privat hvis man SELV tager ansvar og hvad der ellers måtte komme... der er ikke noget MEN, SÅDAN ER DET BARE...
    VÆRSGO- her er en tudekiks O

• #68   13. jan 2011 om så motoren slå en baglænds saltomotale og spyttede grøn saftevand ud af topstykket ville du ikke få en krone..
    og med god grund? du har som sagt både set og prøvet den, så du har fået hvad du har betalt for. næste gang må du købe ved forhandler hvis du vil have garanti smiley

• #69   13. jan 2011 Dennis.. Du sælger dine rulleskøjter.. 2 dage inden falder hjulet af.. Du sætter det på igen..

hvad gør du..

1. Siger.. Hjulet faldt sgu af igår da jeg var ude og køre en tur..Det skal du nok skifte på et tidspunkt.
    2. Joojo..de kører fint..

• #70   13. jan 2011 ^ og forresten kunne du bare have kørt den hen til det nærmeste værksted og spurgt om de ville tjekke den igennem . INDEN du købte den. har jeg anbefalet alle dem der har købt bil af mig - så det op til dem om de vil eller ej.

• #71   13. jan 2011 Rasmus det er også en god ting at fortælle.. helt enig.

• #72   13. jan 2011 Et tydeligt eksempel på at folk tror de kører en ny bil til 35000 kr.
    Sælger har oplyst at pumpen var dårlig, om den holder 1 meter eller 100.000 km er ligegyldigt. Du har accepteret handlen, færdig.
    Vil du have garanti, ja så må du betale 10.000 - 15.000 kr mere for samme bil hos en forhandler. Da pumpen er en sliddel, tror jeg ikke engang du ville få lavet bilen hos forhandleren.
    Noget undrer mig dog i denne sammenhæng her. Hvad sagde du da han fortalte at pumpen var dårlig ?

• #73   13. jan 2011 4x4 - Han fortalte at den skulle skiftes på et tidspunkt.

Jeg sagde.. ok det er jeg glad for du siger.. så længe den kan holde turen hjem.. Jeg skal nemlig bruge den som en pendlerbil så det skal jeg nok finde en løsning på..

Her ville jeg ha været SVÆRT tilfreds hvis han havde sagt..
    1. Den gik død på mig i sidste uge..
    2. Pendlerbil.. ok du skal nok lave pumpen asap da den gik død på mig i sidste uge.

• #74   13. jan 2011 Blah B: men det er dig som køber der skal tage initiativ til at få tjekket bilen, da det jo er dig der skal af med penge, samt står med hele risikoen.
    så herfra: det var fandeme noget lort makker.. du må huske at få tjekket din bil næste gang smiley

• #76   13. jan 2011 Rasmus.. når sælger vidste at den går død efter MEGET meget kort tid.. så er det ikke helt iorden i min bog..

Anywho.. jeg bliver hentet lige om lidt.

Tak til alle jer der kom med saglig kritik.. Ved godt det er købers lod at checke alt og ikke stole på folk..men som sagt. .det er svært altid at vide hvornår folk lyver en op i ansigtet.

• #77   13. jan 2011 1 selvf. hvad ellers skal man sige? HVIS MAN VED FEJLEN ER DER!!! manden eller synsmanden eller hvem fuck der har sagt noget, har sgu da ikke ejet bilen fra ny, han kan da umuligt sige hvad den har gjort før eller gør om 5 år.... ALTSÅ

• #78   13. jan 2011 Præcis dennis.. Men sagen er her at sælger sagde.. jajja den kører fint..

Kan du følge mig?

• #80   13. jan 2011 Kan i alle ha en dejlig aften.

• #81   13. jan 2011 "Dennis.. Du sælger dine rulleskøjter.. 2 dage inden falder hjulet af.. Du sætter det på igen..

hvad gør du..

1. Siger.. Hjulet faldt sgu af igår da jeg var ude og køre en tur..Det skal du nok skifte på et tidspunkt.
    2. Joojo..de kører fint.. "

HA HA HA..............

• #82   13. jan 2011 Ja, man kan undre sig over at du bliver ved, når ikke en eneste herinde er enig med dig.

• #83   13. jan 2011 Der er kun noget og gøre hvis han skriver på slutseddelen at der intet er ivejen med bilen, og at han hæfter ved evt. fejl i en hvis periode.

Da det er privat handel, kan du ikke stille nogle krav op imod sælger.

Har selv kørt en sag for lang tid siden privat, fordi han direkte havde skrevet på slutsedlen at bremser var ok, efter mit eget krav. Efter 14 dage skulle bremserne så skiftes alligevel fordi de var helt slidt ned, og sælger vil ikke betale noget, da han siger at det var blevet oplyst fra det serviceværksted at bremserne var fine.
    Men der er stadig ikke nogle penge at hente, fordi jeg jo selvfølgelig havde kørt i bilen 14 dage, og der ikke var skrevet noget tidsrum på slutsedlen.
    Så hvis sælger siger nej så drop det.....det kan ikke betale sig og køre en sag, da det hurtigt kan trække ud.

• #84   13. jan 2011 JA dem kørte vel også fint??? biler er ustabile. kan godt være den har sat ud for ham selv før. men der er sgu så mange ting der kommer og går.... og når man handler privat tager man selv den risiko. stop med det tuderi.

HOLD DIN KÆFT, hvem såe det???

• #85   13. jan 2011 For dælen da en seddel jeg skal have lavet på min bil så.
    Når den skal sælges skal jeg huske at oplyse, at den kørte tør i 2005 så man skal nok beregne at den kan være lidt ustabil. I 2006 lavede den bøvl med centrallåsen, så det skal man lige huske at være efter fremover. I 2007 var den til syn og der sagde synsmanden at mine bremseskiver var lidt slidte. De er godt nok skiftet nu, men noget kunne jo tyde på at man skal tjekke dem ofte, for det er jo ikke normalt på biler. I 2008 røg sikringen til benzinpumpen, så om den skal have en ny sikring eller pumpen er defekt er usagt, det kan jo også være at man skulle skifte hele ledningsnettet. Desuden punkterede jeg i 2009, så den skal nok have nye dæk. I 2010 fik den så et nyt tændingsmodul, men da der kun er 2 års reklamationsret på sådan et, så er det en god ting at tjekke det inden reklamationsretten udløber

• #86   13. jan 2011 Privat handel. Der er intet at komme efter.

Desuden var han så venlig at være ærlig over for dig og sige den skulle ordnes.. Det er dit eget problem. Utroligt at du vælger at droppe emnet bare fordi ingen er enige med dig. Måske er du forkert på den?

• #88   13. jan 2011 4x4 turbo. PRÆCIS. det er det manden vil have. og alligevel er det ikke nok at du har gjort opmærksom på det!!!! :S

NOOB

• #89   13. jan 2011 Har du ikke selv svar'et ?

"Man får af vide at synsmanden fortæller at benzinpumpen skal skiftes..... på et tidspunkt.. og man lige skal være obs på den.

Fint. Intet problem. Den er jeg med på."

Du fik info, det var du indforstået med.... hva er formålet med denne tråd? Oo

• #90   13. jan 2011 Det er HELT sort det her. Hvorfor spørge om noget hvis du alligevel ikk vil ha svaret?

Enten er du utrolig dum, og ellers har du bar svært ved at acceptere du har taget en chance, og det missede.

Håber sku for dig det er den sidste..

• #92   13. jan 2011 Hjemme igen..

Tror det er glippet for folk at jeg er enig med jer.. men ikke tilfreds med at manden har undladet af fortælle en væsentlig detalje..

Men fair nok smiley

• #93   13. jan 2011 hvilken detalje er det han har undladt? er det ikke benzinpumpen der er stået af? Var det ikke det han fortalte dig kunne ske?

• #94   13. jan 2011 Hvilken væsentlig detalje? han har da sagt det.

• #95   13. jan 2011 At han selv gik i stå da han var ude og køre sidst smiley

Det er en Seat.

• #97   13. jan 2011 Jeg kan sagtens forstå din fustration over at stå midt på vejen og ens nyerhvervede bil ik kan køre længere. Men det er lidt søgt at han har undladt en lille detalje, det ændrer jo ikke på at du var advaret om den ik havde det så godt.

Det kunne jo osse være den køre fint hele vejen hjem men når du så skulle på arbejde så ville den ik starte. Den må du tage på dine brede skuldre og komme videre. smiley

• #98   13. jan 2011 Kan godt nok ikke se problemet, når sælgeren har sagt man skulle være opmærksom på den, men det jo ingen der kunne vide hvor længe den holdt?.
    Så det sku dit eget problem.

• #99   13. jan 2011 Man må alligevel gi dig, at du kan svare så pænt igen, på ellers ret så heftige beskyldninger/navne. smiley
    Om ikke andet så ville de fleste af den der farer over dig, nok have været pænt træt af at stå i samme situation, men resultatet er det samme.
    Men jeg synes ikke som tidligere nævnt, at sælger kunne have informeret dig anderledes. For ex på min, da skulle pumpen bare lige have et lille dask, så kørte den fint igen, og har gjort det lige siden, det ændrer dog ikke ved, at den jo har været og formentlig stadig er defekt.

• #100   14. jan 2011 Han fortæller dig jo pumpen skal skiftes FORDI han ved det. Hvis han ikke havde sagt noget havde det også bare været synd. Du har ingen sag overhovedet, slug den og kom videre i livet.

• #101   16. jan 2011 Hans > præcis... når man peger fingre skal man huske at 4 af dem peger tilbage på én selv. Når det så er sagt og man er velvidende om det.. Så tror jeg vist ikke der kan koges mere suppe på den lille hændelse.

Personligt kan jeg godt lide at der bliver brygget ting sammen som ikke er gældende for historien.. men hvis det passer ind i svineriet så er det vel fint.

Nu er det noget tid siden jeg har været herinde men kan se at tingene ikke har ændret sig såååh meget igen.

Men håber da alle har haft en god weekend.

Kommentér på:
Ny bil..Gået i stå på vej hjem.. Fedt.

Annonce