{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.977 visninger | Oprettet:

For mange gram ved afbalancering på ny {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt et sæt alufælge med dæk hos Bigwheels. Deres afbalcering er ikke tilfredstillende da der efter min mening er monteret for mange gram og herved kan der være fejl på fælgene. de siger fælgene og dæk er iorden men jeg mener dog selv efter egen erfaring da jeg er i lære som mekaniker at dette er for meget. har spurgt lærerne på min skole også og de mener de skal have dem igen. de har udbedret den ene fælg ved en ny afbalancering men jeg er ikke tilfreds. de mener varen er som den skal være. og det mener jeg ikke. hvad gør jeg..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  For mange gram ved afbalancering på ny
  • #1   20. dec 2005 hvor mange Gram har de sat på??

• #2   20. dec 2005 de har sat 85 g på der ud mod egerne dette har de udbedret til 45 og de andre sidder der 60 på. det menr jeg sq ikk der ska være på spinter nye hjul.

• #3   20. dec 2005 jeps mine infront.

• #4   20. dec 2005 det har jo også meget med dækkene at gøre

• #5   20. dec 2005 Klaus det kommer an på hvilken fælg, hvilke dæk og hvilken str....

Har du købt en billig fælg og billige dæk er det tit der skal mange gram på!!! Desuden er afbalancering en serviceydelse og der er derfor ikke garanti på det, dvs de kan bare klaske nogle klodser på tilfældigt uden at bruge apperat.. Ikke at jeg siger de gør det men det kan de gøre.

Det eneste du har en change med her er at:
    Riv dækket af fælgen og tag fælgen alene i et apperat, hopper og danser fælgen så er det deres lort som er defekt... Gør den ikke det, så er det an på hvor dyr en fælg du har købt hvor mange gram fælgen alene er "skæv"... Har set de der billige oxygin fælge have 10-15gram uden de fejlede noget.... Men alt med måde, det kan også være en fejlstøbning i fælgen der gør den er tungere på et punkt...

Det bedste du kan gøre at gøre det selv hvis du har mulighed for det eller tage ud til et dæk/fælg firma og få dem til at afbalancere fælgene fordi de skal give garanti, da det er det du betaler dem for at lave.

• #6   20. dec 2005 jah men tænker sq mere på hva jeg kan sige til bigwheels for evt at få mine penge tilbage. for er fandme ikk tilfreds men de mener 60 gram intet har at sige bar de er i balance. har slet ikk kørt på mine hjul.

• #8   20. dec 2005 har købt dem på tilbud. men hvis de ikke er på tilbud koster fælgen 1500 kr pr stk.

• #9   20. dec 2005 fejlen kan også udbedres ved at løsne dækket og så dreje det en halv omgang og så fylde luft i og så sætte det op i afbalancerings apperatet igen ...

• #11   20. dec 2005 jah er selv i lære som mekaniker. men sys fandme ikke det kan være rigtigt at jeg skal stå og risikere at lave ridser i fælgene for så er de da sikker på at kan afvise noget.

• #12   20. dec 2005 Du kan nok ikke bare for dine penge tilbage sådan uden lige... Du kan brokke dig hvis det viser sig at de har solgt dig nogle skæve eller fejlstøbte fælge..... Hvilket du kun kan bevise ved at tage til et hjulcenter og betale dig fra en afbalancering.

Hvilke dæk sidder der på???

Ikke for at håne eller noget, for syntes også selv de fælge du har købt er fede. De er bare rimelig billige.... Tager du AEZ eller OZ eller lign i samme str er det en lidt anden pris.... Er disse med "mærkedæk" så bliver man forbavset over hvor lidt gram der skal på!!

• #13   20. dec 2005 Da jeg arbejdede hos en fælg importør, blev der altid sagt at når et dæk & fælg skulle afbalanceres var op til 50 g. acceptabelt.. Men ikke over..
    Gik den over de 50 g. skulle dækket drejes en halv omgang på fælgen. (hjælper det fleste gange) Men ikke det virkede, skulle vi prøve med et helt andet dæk..
    Så 85 g. er klart for meget i mine øjne, hvorimod 45 er ok.. Og 60 g. til nøds kan accepteres..
    Altså du får ikke en fælg med 0 g. på, uanset hvor dyr fælg & dæk du køber...
    Hvis bilen ikke hopper og danser når fælgene er på, ville jeg ikke gøre mere ved det..

• #14   20. dec 2005 michael. når der sidder 60 g på 3 af dem.

• #15   20. dec 2005 jeg har hjulpet til på et dækcenter og det er faktisk ikke særlig mange gram... det værste vi var uden for var at vi måtte bytte en fælg 4 gange før vi fik en der var under 100gram ellers lå de på omkring 120-150gram, men jeg ville gøre som de fleste andre siger riv dækket af og prøv i afbalanceringsmaskinen...

• #16   20. dec 2005 er det chrom fælgene du skriver om, for når afbalanceringen sidder indvendig i fælgen er 60gram ikke noget at snakke om, da der skal flere gram til at få balance i fælgen,
    på mine brazil fælge er der sat 120 gram udvendig på 2 af hjulene

• #17   20. dec 2005 Altså hvis de 60 g. betyder at dækkene hopper og føles skæve når de sidder på bilen, så vil jeg be dem afbalancere dem forfra..
    Men 60 g. er ikke meget..
    Mange fælge ryger 30 g. og op efter på idag..

• #18   20. dec 2005 Hvorfor prøver du ikke lige at montere dem på bilen først og ser om den ryster i rattet med dem monteret. Ellers fede fælge...

Kommentér på:
For mange gram ved afbalancering på ny

Annonce