Advukat kan han hjælp i en sag? ulykke {{forumTopicSubject}}
Hej , jeg har lavet en tråd lignene den her igår men mit spørgsmål er idag om det kan lade sig gøre at få en advukat i sagen ?? og om det vil kunne hjælpe mig videre i sagen ??
sagen er den at en har kørt ind i mig bagfra i december hvor der var meget glat , han kunne ikk bremse ,
problemet er den at hans forsikring siger at de vil give mig halv halv /50/50 , da han har sagt til sit forsikring at jeg har bremset op med vilje ,,
men jeg er sikker i min sag at det hans skyld
1 han holdte ikke nok afstand til mig ellers ville han ikk ramme mig
2 jeg bremsede op for at ikk ramme foran kørende
3 jeg er 90 % sikker på at han kørte for stærkt men har ikk beviser på det ..
4 manden prøvede at overhæle mig fordi han ikk kunne bremse , men det lykkedes ikk for ham
mit forsikring er ansvar , har dog ikk omreg bilen da uheldet skete 2 dage efter jeg købte bilen , men der er ansvar på den ..
sagen har kørt 1 måned nu , for 2 uger siden sagde de jeg skulle sende en email adresse til dem , med min forklaring hva der er sket ,,
så her igår jeg ringede til dem , og hans forsikring siger at de vil giver mig halv halv , men de har ikk behandlet min forklaring ?? og så vil det vise sig at de slet ikk kan finde min forklaring ??
jeg tænkte what the fuck ??
jeg prøver at forklar min sag , så siger de at de slet ikk vil diskutere det med mig ?? så de ber mig at sende en email igen idag med min forklaring ..
så siger de at jeg skal ringe til gamle ejers forsikring som er alm brand.
alm brand var dog flinke at snakke med de sagde til mig at de ville sende mig nogle papirer jeg skal udfylde og skrive min forklaring på .
manden der ramte ind i mig prøvede at lokke mig til at lave halv halv der uheldet skete , da han mente at han gled ikk med vilje , men det gad jeg jo ikk ..
bagefter sagde han selv at det var hans skyld osv..
ved ikkk helt skal jeg tage en advukat i sagen eller skal jeg vente til sagen er slut og hvis jeg ikk vinder og tager der advukat eller vil det være for sent ??
dec 2006
Følger: 76 Følgere: 101 Biler: 27 Emner: 99 Svar: 1.487
Men en ting er sikkert ud fra hvad du forklarer der er sket er det hans skyld. Og det er hans forsikringsselskab der skal bevise at du bremsede op med vilje, det er ikke dig der skal bevise at du ikke gjorde det med vilje.
nov 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 2.125
Men hvis de beder om en forklaring så skal du skam også sende den....
Det er meget normalt at lave på en skadesanmeldelse...
Du kan kun få hal eller hel skyld hvis du er i gang med ar ændre færdselsretningen....
Men tidligere ejer vil jo skulle betale halv halv da det jo er ham der har forsikringen, og ikke dig.....
Jeg tror du roder lidt rundt i det,,, for du kan aldrig få skylden uanset hvor langt eller tæt han kører bagved dig, og hvad grunden er til at han påkører dig er ligegyldigt,,, han har ikke kørt efter forholdene og heller ikke holdt den fornødne afstand....
Du må vise forsikringen at du er sikker i din sag, men har du så heller ikke fået din skade taxeret endnu....???
okt 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 38 Svar: 126
hvis du overhovedet er det mindste i tvivl, hvorfor ringede I så ikke
efter politiet? hvis I ikke er enige om skylden lige efter uheldet er sket, så ring ALTID til politien ..
men ja, er næsten sikker på at du ville få medhold hvis det kom til en retssag
umuligt at vide, det derfor der er noget der hedder SIKKERHEDSAFSTAND... ( er der mange der kunne lære lidt af )
dec 2006
Så må dit og hans forsikring blive enige indbyrdes og hvis ikke det kan lade sig at gøre at han får skylden, ja så må det jo i retten.
maj 2009
Følger: 2 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 27
nov 2008
Det er lidt noget vrøvl du fik skrevet der... man bremser jo ALTID op med vilje,,,
Det er mere om det er gjodt bevidst for at skabe en ulykke,,, og den bliver gu svær at bevise for nogen som helst...
maj 2009
dec 2006
jan 2005
Følger: 24 Følgere: 55 Biler: 25 Emner: 299 Svar: 3.869
maj 2009
dec 2006
maj 2009
nov 2008
Om du så lå og kørte 10 km. i timen, og du mener at du kører efter forholdene, så er der ingen grund til at spørge om det ikke er normalt,, det er dig der er føren at dit køretøj, hverkken modparten eller en forsikringsmand, men kun dig......
Man kører altid efter forholdende og så glat som det har været på det eneste med alle de ulykker der er så er det jo nogen der ikke kører efter forholdene....
Jeg har selv trukket mange køer bag mig, men jeg er ligeglad,, folk kan overhale eller blive bagved, og kører de op bag i mig, å er det deres skyld,,, sådan har det altid været,, og det er KUN hvi du øndrer kørelsretningen du kan få skylden.....
For hvi du kan nedsætte farten og bremse så KAN modparten også hvis han krer efter forholdene og følger trafikken.. og så er det egentlig ligegyldigt om det er glat eller ej....
nov 2008
&
Anel G
Korekt at politiet ikke vil komme idag, men derfor er der også flere og flere der opdigter en personskade i form af piskesmeld eller trykken for brystet...
Jeg har da set utallige at småskader inde i byen, hvor der både kommer lægebil og ambulance osv... ved bare en mindre bule.. så folk er ved at lære at snyde udenom....
Men det er desværre den nøgne sandhed idag....
maj 2009
jeres mening ?
maj 2009
det sagde min mekaniker også ..
nov 2008
Hans undskyldning er ligeså god hvis han påkørte en parkeret bil,,, (jammen den holdt helt stille på vejen)
Nej du skal bare vise forsikrimngen at du 100% ved hvad du taler om i henhold til færdselsloven....
Slut prut....
maj 2009
maj 2009
men det da sådan set ligemeget hvordan jeg skaffer penge til min bil .
men en advukat er han ikk gratis hvis man vinder sagen ??
Følgere: 17 Biler: 21 Svar: 1.062
maj 2009
maj 2009
nov 2008
Det er NETOP derfor en ansvarsforsikring er lovpligtig.....
Men du har intet at frygte,,, du skal bare være betemt og ikke blive i tvivl når du taler med forsikringen...
Men reglen er at du kører til din mekker og så tilkalder han en taxator og du udfylder en skadeanmeldelse med info om uheldet og oplysninger om modparten...
Hvis du har en god mekaniker du har så kan han også belære taxator og forsikring om færdselsloven...
Hvad din økkonomi siger er jo ligegyldigt,,, du skal bare have de ting i orden....
Hvis forsikringen bedømmer halv halv betyder det jo ikke at i ikke får jeres skader dækket, det handler kun om præmisstigning og selvrisiko...
Men mange forsikringsselskaber prøver at snyde så meget udenom som de kan,, og du kan bare anke og anke deres afgørelse....
maj 2009
nov 2008
Så ryger den helt derud, så må du jo kontakte en advokat, og forligge ham sagen, og så skal han nok råde dig ud fra dine oplysninger og dokumenter i sagen.....
Man skal ikke altid male fanden på væggen....
Men derud over underer det mig egentlig at der hersker så megen tvivl om færdselsloven og viden omkring skyldsspørgsmål,,, for da jeg i sin tid tog kørekort blev man undervist i sådanne senarier,,, meen måske det er gået fljten ved dise nye lysbilledprøver,, og måske regeringen skulle gøre det en del mere besværligt at få kørekort og droppe de lysbilledeprøver helt og holdent....
Har nemlig selv en søn der aldrig har fået undervisnong ud over en billederie der skulle besvares, han har aldrig fået en grundliggende undervisning, ud over den jeg har giver ham.. ;-))
nov 2008
Tror du misforstår,,, jeg har da selv hjulpet folk med at stille deres sag bedre, bla. ved at hjælpe dem med at udfylde deres skadeanmeldelse, så der inge tvivl hersker i formuleringen,, en mekaniker kan sagtens råde folk og presse en forsikring eller en taxator en smule i den rigtige retning....
maj 2009
og jo self jeg har fået afvide da jeg tog kørekort hvis nogen rammer der bagfra er det altid hans skyld , selvom men bremser med vilje / glider eller noget ,
men som sagt igen jeg gjoder intet med vilje
nov 2008
Er du bare negativ idag......???
FORMULIRINGEN kan man sgu hjælpe med, så forsikringen ved hvad man mener og man kan henvise til færdsleslovens regler.....
Det kan alle sgu da det ved jeg godt, men ikke alle formulere sig korrekt så der ikke herker nogen tvivl....
Men tror da han har fået sin besvarelse mere end en gang,, og nu kan vi ikke koge suppe på den længere,,, der er INGEN TVIVL.... slut prut igen og igen.....
Men at du vil diskutere alt, må du sku lige finde en anden at gøre med,,, for det gider jeg egentlig ikke....
Men tror har har fattet det nu.... LOL
dec 2006
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 5 Emner: 10 Svar: 464
Advukat kan han hjælp i en sag? ulykke