1.345 visninger
|
Oprettet:
redusering af vægt, flere hk:) {{forumTopicSubject}}
jeg er rendt ind i et klogt hoved, der påstår, t ved at reducere dine fælges vægt med 1 kg vil føre til samme effekt som at få 10 hk mere på motoren dette lyder i mit hovede helt hen i vejret. og er det formenlig ogsÅ:)
men er nu gået hen og blevet lidt nusgerrig om man kan regne det ud om det vil give nogen effekt at få lettere fælge på, er self med på at ved at redusere bilens vægt vil bilen skulle flytte mindre kilo pr hk,?
nogen der har en forklaring:)
apr 2008
Følger: 113 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 76 Svar: 1.428
nov 2007
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 9 Emner: 119 Svar: 761
apr 2003
Følger: 114 Følgere: 122 Biler: 17 Emner: 1 Svar: 5.822
Hvis du har et fælg som vejer 1kg mere/ mindre skal du gange det med 10
DVS. 1 kg tungere/ lettere fælg er lige med 10kg pr fælg x 4 stk, altså 40kg tungere / lettere
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.980
nov 2007
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 9 Emner: 119 Svar: 761
jul 2009
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 1 Emner: 31 Svar: 91
jan 2009
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 172 Svar: 3.264
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 28 Svar: 1.591
jul 2009
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 1 Emner: 31 Svar: 91
jan 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 111 Svar: 1.272
Min gamle gamle bil. kørte med 15" 195/40 15. sommer. og vinter 13" 185/85.ca. stål.
der kunne jeg tydeligt mærke at den trak meget bedre på vinter. end på sommer.
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 73
Man vil nok mere mærke en forskel i komforten af affjedringen - jo større forholdet er mellem den uaffjedrede vægt (hjul, aksler, bremsesystem, ophæng osv..) og den affjedrede, jo mindre impuls sendes der op i karossen.
men altså er 1kg =10hk stadig et skud i tågen, for hvor meget vejer bremser, ophæng og aksler ikke i forhold til hjulene? - forskelligt fra bil til bil.
jan 2003
Følger: 98 Følgere: 97 Biler: 6 Emner: 53 Svar: 1.542
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.892
redusering af vægt, flere hk:)