{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.580 visninger | Oprettet:

Forsikring ved hjemkørsel efter bilkøb {{forumTopicSubject}}

Hvordan fungerer det egentligt når man har købt bil og skal hjem med den... SKAL man have forsikring inden bilen er købt?

Jeg får først kortet om 1 måned, så jeg venter også 1 måned med at forsikre den..
(forældre kommentare med at jeg bare skal vente med at købe bil så frabedes, da jeg har fået et rigtig godt HER OG NU tilbud)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikring ved hjemkørsel efter bilkøb
  • #1   30. jan 2011 Så kan du da bare købe den uden plader, og så selv hente pladerne efter en måned på motorkontoret...

• #2   30. jan 2011 Du kan ikke vente en måned da du skal omregistrere indenfor 3 uger.

• #3   30. jan 2011 Du kører til skat og køber en prøveplade. 100 kr om dagen.

• #4   30. jan 2011 Sælgers forsikring gælder indtil den er omregisteret, hvilket den skal være inden for tre uger.

• #5   30. jan 2011 Har nok misforstået spørgsmålet. hehe. .:)

• #6   30. jan 2011 Nej du har 3 uger til at omregistrere en bil.

min lillebror købte hans første bil som 17årig og havde plader på bilen, hvilket der var mange herinde bl.a. der ikke kunne forstå

• #7   30. jan 2011 hvorfor ikk bare få dine forældre til at købe prøveplader, og så kan en af dem køre den hjem. og når du så har kortet kan du jo smide plader på den.
    prøveskilte koster vist 100 kr om dagen, og er incl ansvars forsikring
    bare husk at det KUN er den der køber pladerne der må køre bilen.

• #8   30. jan 2011 Hvis du køber bilen hos en privat gælder hans forsikring i 21 dage. Hvis han har ansvarsforsikring dækker den ansvar, har han kasko dækker den også de skader. Køber du en bil hos en forhandler og får du den indregisteret med plader og dermed er den også som minimum ansvarsforsikret. Køres bilen hjem på prøveplader har du sikkert en eller anden selvrisiko hvis der sker noget, men du er ansvarsforsikret også. Så det kan du fortælle til den person med kørekort der skal køre din bil hjem smiley

• #9   30. jan 2011 Må jeg så godt få en til at køre den hjem, og så bare stille den i P kælder indtil jeg har kortet? (selvom det jo så er 4 - 5 uger efter at jeg har købt bilen)

• #10   30. jan 2011 Hvis ikke du får den forsikret efter 3 uger ryger pladerne.

• #11   30. jan 2011 hvad koster det at få plader på igen?

• #12   30. jan 2011 1180kr

• #13   30. jan 2011 er det ikke skrevet længere oppe. over 1100 tror jeg det var.

• #14   30. jan 2011 det koster 1180,-

• #15   30. jan 2011 men det du gør er jo bare at købe bilen og så få den kørt hjem og derefter omregistrerer du jo bare bilen 3 uger efter købet... men kan sagtens eje og forsikre en bil uden at have kørekort

• #16   30. jan 2011 Okay, og det kræver ikke alt muligt?

Det er bare at gå ned (der hvor man nu skal gå ned...) og sige JEG SKAL SATANEME HA' NOGLE PLADER PÅ MIN KASSE IGEN! og så får du plader med det samme?

(altså man skal ikke til at igennem alt muligt med en ventetid på over 1 måned osv.?)

• #17   30. jan 2011 hvis de ikke er en privat p kælder skal du huske at biler ikke må henstå uden plader...

• #18   30. jan 2011 Det kommer an på hvornår den sidst er synet om du bare sådan lige kan få plader på igen..

Men hvis du vil have bilen til at stå i et parkeringshus indtil du får kortet, vil jeg råde dig til at beholde pladerne på, og sørge for at have omregistreret bilen.. Når bilen har holdt der længe nok kan personalet godt finde på at inraportere til banserne at der holder en mistænkelig bil. Og så ruller lavinen..

• #19   30. jan 2011 Hmm..

Det er en lukket parkeringskælder, hvor man skal kontakte ejeren for at få lov til at holde dernede. Så er det vel en "privat" p kælder?

Og der må den godt stå uden plader?

• #20   30. jan 2011 (med lukket mener jeg at man skal indtaste kode for at få den åbnet)

• #21   30. jan 2011 Køb den da.. du kan sagtens lave forsikring i dit navn selvom du ikke har kortet endnu..

• #22   30. jan 2011 Jamen det er også om der er penge til forsikring før næste måned smiley
    Så det ville passe helt fint hvis jeg kunne vente med at betale forsikring til jeg får kortet

• #23   30. jan 2011 min corolla stod med forsikring da jeg var 17 i eget navn. Men den kunne først stå i mit navn da jeg var blevet 18 på reg attesten.

• #24   30. jan 2011 Du skal alligevel ikke betale forsikringen med det samme.. der går som regel MINDST 1 måned før regningen kommer og yderligere 1 måned før den så skal betales... jeg har ventet 6 mdr på regningen til forsikring af min passat da jeg havde den

• #25   30. jan 2011 Ricko N [ Soundrides ]

Er det sådan ved alle selvskaber? At man får forsikringen først og så først betaler efter 1 - 2 måneder? (altså jeg kan jo godt se meningen i det, da man jo ikke lige har aller flest penge lige efter bilkøb, så det burde jo egentligt at være sådan..)

• #26   30. jan 2011 KongBob .: Det har intet med penge at gøre, det skyldes formentligt bare at forsikringsselskaber er røv sløve, og tit længe om at få tingene klaret.

• #27   30. jan 2011 Det er jo sådan med alle regninger, når du modtager en regning har man som regel 3 uger eller mere til at den skal betales smiley og de skal jo lige have en chance til at få din oprettelse igennem systemet, men du kan altid spørge dem hos det selskab du skal oprette ved... men jeg har jo selv haft 17 biler med forskellige forsikringsselskaber og jeg har endnu ikke oplevet at skulle betale før tidligst 2 måneder efter omregistrering smiley

• #28   30. jan 2011 Man skal heller ikke betale et "start-gebyr" eller noget ved forsikring?

Jeg vil gerne lige sige tak for alle de gode svar! Jeg er helt grøn, så det er super lækkert at få så hurtig og god hjælp!

• #29   30. jan 2011 Få lavet et forsikringsbevis så snart du har fået reg.attesten.

Du skal ikke regne med, at sælger er interesseret i at betale forsikring og vægtafgift, på en bil han ikke længere har.
    Det er folk som dig der ødelægger det for alle os andre, som omregistrerer hurtigst muligt.
    De 3 uger er et max, hvis der ikke er aftalt andet, han kan så afmelde den, og når du så møder op på motorkontoret for at omregistrerer, så mister du pladerne og skal købe nye, jeg ved ikke om det også koster en bøde

Hvis du ikke har råd til forsikring og vægtafgift, så lad være med at købe den bil.

• #30   30. jan 2011 Nej der er ikke noget start gebyr smiley

• #31   30. jan 2011 Pind

Jeg behøver jo slet ikke forsikring eller noget i den første måneds tid, den skal bare stå i aflåst P-kælder.

Jeg kan vel også bare få pillet pladerne af med det samme jeg er kommet hjem? Og så få nye plader til den efter 1 måned, når jeg så har kortet.

• #32   30. jan 2011 1. ring til forskellige forsikringsselskaber vedr. pris.
    2. hent bilen (der medfølger reg.attest)
    3. kør ind til det valgte forsikringsselskab med reg.attesten, så får du et forsikringsbevis.
    4. kør derefter til nærmeste motorkontor, og omregistrer bilen (de beholder reg.attest og forsikringsbevis, du får så en midlertidig reg.attest).
    Det koster 480 kr at omregistrerer, og skal betales på motorkontoret.

Den nye reg.attest kommer efter ca. 2 uger.
    Efter ca. 1 mdr. kommer vægtafgiften, og forsikringen.

• #33   30. jan 2011 Rigtig mange gange tak.

• #34   30. jan 2011 Vil godt lige rette lidt på pind.

Det er ikke sikkert at sælger vi gå med til at du køber bilen UDEN at den bliver omregistreret med det samme.

Derfor skal du lige høre sælger først om han vil være med til dette (om han stoler nok på dig)

Hvis ikke han stoler på dig skal du have forsikringsbevis puls penge til omregistrering med til sælger.

• #35   30. jan 2011 Ok, takker.

• #36   31. jan 2011 René P The artist formerly known as diodepusheren -

Så retter jeg lige tilbage, jeg skrev:
    Du skal ikke regne med, at sælger er interesseret i at betale forsikring og vægtafgift, på en bil han ikke længere har.

smiley

Kommentér på:
Forsikring ved hjemkørsel efter bilkøb

Annonce