{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.048 visninger | Oprettet:

1.500 kr. for motorvejskørsel {{forumTopicSubject}}

Allerede fra 2012 bør bilisterne betale en fast afgift på 1.500 kroner årligt eller 60 kroner for en periode på ti dage, hvis de ønsker at køre på motorveje og statens landeveje.
Det fastslår Venstres trafikordfører, Kristian Pihl Lorentzen.'

Han fore­slår, at Danmark indfører vejafgifter for privatbilister på statsvejene via en såkaldt vignetordning - et særligt klistermærke i bilens forrude - efter østrigsk forbillede, skriver Berlingske Tidende.
Nye, friske penge fra udenlandske bilister
Forslaget, som endnu ikke har været behandlet i Venstres folketingsgruppe, skal ses som en lavteknologisk overgangsordning, indtil Danmark kan indføre intelligente og GPS-baserede kørselsafgifter.
"Formålet er at få nye, friske penge fra udenlandske bilister samtidig med, at provenuet fra danske bilister krone for krone skal bruges til at sænke andre bilafgifter, så vi får fremmet en grønnere transport," siger Kristian Pihl Lorentzen.
Politi skal uddanne privat korps
Han foreslår, at politiet uddanner et privat korps, som skal kontrollere vejene og uddele klækkelige bøder til bilister, der kører uden at betale vejafgift.
Et flertal i Folketinget er overvejende positivt over for en midlertidig vignetordning.

-----------------------------------------------------------------------------

Føler lige jeg burde dele denne med jer, Jeg fik selv en klump af galde i halsen og måtte derefter skylle efter med vand. Helt sikkert Danmark, Udkants Danmark Strikes back !

Føl frit for debat ..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  1.500 kr. for motorvejskørsel
  • #2   31. jan 2011 Jada.. Høj afgift på biler, dejlige benzin priser og vejafgift.

Bliver endnu mere skønt at have bil smiley

• #3   31. jan 2011 det er jo fint nok i min verden, men så skal de da godt nok lige have skåret alt hvad der hedder vægtafgift væk og så kan de for min skyld opkræve vejskat istedet så man betaler for det antal km man køre om året.

• #4   31. jan 2011 Ejerafgift og vægtafgift blev indført, så brugerne af vejnettet kom til at betale for vedligeholdelsen af det. Og det er altså det, som pengene skal gå til.

Jeg kan godt se fornuften i at indføre vejafgifter, men det skal da KUN være for UDENLANDSKE bilister. Det skal bl.a. ramme de transportfirmaer, der har valgt at have adresse i Tyskland og købe lastbiler i Tyskland for at slippe for den højere reg. afgift. De slider på VORES veje, mens de betaler skat (og en del mindre end os i DK) i Tyskland.

Så indfør vejskatter for alle andre end danskere, så kan der også blive råd til, at os danskere kan komme fra den ene ende af landet til den anden uden at skulle betale afgift på en bro, der for længst er blevet betalt!

• #6   31. jan 2011 Vægtafgift er afsat til vedligehold af vejnettet og de rækker så rigeligt, men fordi de ikke administreres korrekt er kassen altid tom.

Registreringsafgiften er en afgift der belv indført fordi der manglede penge i kassen og den afgift er det rene svineri, det kan ikke passe at f.eks. Sverige kan køre så fint rundt UDEN den afgift!!
    Der er noget HELT galt i dk!

PS. Det er IKKE dyrere på nogen måde at bo i sverige, med mindre man drikker alkohol som et svin smiley

• #7   31. jan 2011 der skal fame ikke mer lort i forruden det er fame rigelig med en p-skive, og det er sku dyrt nok at have bil i dk..

• #9   31. jan 2011 Yes, sådan!

Jeg havde nemlig lige 1500kr som jeg ikke vidste hvad skulle bruge til alligevel! Perfekt, dem får staten da bare, så er jeg da endelig fri for at ligge søvnløs over det!

• #10   31. jan 2011 Thomas K, forsikringer gavner så ikke statskassen vanvittig meget, selvom der også der er en ekstra afgift på.. (ud over moms)

• #11   31. jan 2011 det ville være bedre at de indførte:
    Betaling for at køre i de større byer, hvor der så skulle være billig offentlig transport.
    bruger betaling for at køre på motorvej
    nedsættelse af vægtafgift.

Dette ville løse trafikproblemet i byerne uden at de mennesker som bor langt ude på landet som skal køre mange km årligt for at aflevere børn i børnehave, komme på arbejde osv, bliver ramt af en evt km bestemt betalling

• #12   31. jan 2011 Ej lækkert endnu en røvpulet politiker, som mener han kan redde verden...

Det ender jo med man ikk kan komme nogen steder, bus priserne i min kommune er sat op med 100 procent, en tur på 3 km koster 26 kr. og hvis man skal hjem igen koster det 48....
    De kraftedeme sindsyge,,,,

Det kan da ikk være billigsterne's problem at staten har brugt alle deres penge.

• #14   31. jan 2011 Syntes det lyder som en meget god ide, vis de gør som de skriver altså nedsætter andre afgifter... Og de 1500 i året, dem henter man bare ind på at framelde sig folkekirken smiley

• #15   31. jan 2011 Det er fint nok at de bruger vægtafgiften på vedligeholdelse af vejnettet, men når man så kan kører en strækning på 10 km og støde på de første 3 virkelig dybe huller med en diameter på størrekse med en fodbold er det dybt uacceptabelt. At de så yderligere vil til at sætte endnu en afgift på er total godnat....

Kommentér på:
1.500 kr. for motorvejskørsel

Annonce