Gode råd til rust arbejde. {{forumTopicSubject}}
Har en fin Omega, den har ikke kørt langt, og den er rimelig fint, undtagen rust.
Der er lidt rust i 3 af dørende, og så meget i den sidste, at det nok ikke kan reddes ved at slibe det ned.
Bunden er aldrig blevet undervognsbehandlet, men utrolig nok, er der kun overfladisk rust, hist og pist.
Regner ikke med at bilen skal holde forevigt, derfor gider jeg heller ikke ligge det hele store arbejde i det, med sandblæsning osv.
Planen er bar at slibe alt rust væk, grunde det, og male det.
Det samme under bunden, hvor jeg bar slutter af med en undervognbehandling.
I dørende skal der svejser 2 huller, fra fenderlisterne, som jeg har pillet af, pga rust i det panel, som holder dem, altså ik selve døren. Med mindre min opel dealer, kan skaffe nogle nye lister, og plastik clips.
Har aldrig prøvet at lave rust før, så har brug for nogle råd, hvordan man får lavet det bedst muligt, nu når det bar skal være en fattigmands reparation.
Har set man kan få alverdens kemikalier, til fjernelse af rust? Noget af det som virker?
Og hold nu op med at sig, "du kan ligeså godt lave det ordentligt fra start", for så kommer jeg hurtig til at ofre mere, end jeg gav for bilen.
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 230 Svar: 2.048
feb 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 3
Gode råd til rust arbejde.