{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.670 visninger | Oprettet:

Service - hvor er det dyrt.. {{forumTopicSubject}}

Hey..

Min mors nye citröen jumpy med kun 18.000 på tælleren har lige fået sit første service.

5300,- skal det koste

En masse kontroller er blevet udført men generelt er der kun blevet skiftet olie, oliefilter og pollenfilter, viskerblade og en forlygtepære..

Er det bare mig eller er det ikke bare sindsygt dyrt sådan et 1. service? Hvad mon de næste koster?

Desuden er klappen til handskerummet gået løs i den ene side. Det ville de lave for 1100kr.. Men er der ikke 3 års garanti på sådan en citröen? De kunne måske godt lige overkomme at smide sådan en plastik-låge på, på en helt ny bil?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Service - hvor er det dyrt..
  • #1   5. feb 2011 Satme godtnok dyrt!

• #2   5. feb 2011 Jeg troede faktisk der var en slags fast pris på sådan et 1. service.. Selvfølgelig skal det koste lidt mere når der er en pære der er sprunget osv..

Synes iøvrigt også det er irriterende at de reklamerer med at sådan en bil kan gå 30.000km på et olieskift men så skifter de olien efter 18.000km?

• #3   5. feb 2011 ja de "kontrollere" jo 1 mio ting til sådan et service, f.eks. om nummerpladelyset virker...uuhhh stor opgave... halvdelen af de ting som de reklamere med at de tjekker, dem kan de sætte flueben ved bare ved at gå en tur rundt om bilen....og det tager jo ikke meget mere end 30 sekunder.

• #4   5. feb 2011 Det må du vel smiley

Kilstrup og Fuhlendorf i Vejle

• #5   5. feb 2011 det jo alt for dyrt.
    kør hen til bosch carservice, Automester, eller måske et almindeligt mærkeværksted. Det kan gøres biligere.
    Og angående handskerummet, så skal det jo laves på garantien, med mindre det noget i har smadret smiley

• #6   5. feb 2011 Syntes det lyder lidt dyrt smiley
    Jeg skal give 3000 kr ved første service.. 15000 km..
    Og det er med prisgaranti, så hvis jeg kan få de billigere et andet sted, så sænker de prisen til det samme smiley

• #7   5. feb 2011 Den pris tilsvare et større service på Opel, Chevrolet, BMW osv. Det lyder dyrt og klappen skal da på garantien medmindre den er direkte ødelagt sådan et service incl bremser renset max 3200 på aut. Værksted og timepris ca 560 plus moms

• #8   5. feb 2011 rigtig dyrt.. men hvis det er en diesel med partikel filter fx. så kan olien jo alene godt koste 3-400 kr? og sådan en skal vel have mellem 5-6 liter?
    også med en time løn på , 800 , tager de vel 3 timer for det . men det er dyrt.. og det med hanske rummet skal laves på garanti, med mindre at det er selvforskyldt smiley

• #9   5. feb 2011 Sidder som værkføre i et bilhus med mange mærker jeg kunne have lavet det service for 2900 alt incl, med stempel

• #11   5. feb 2011 Tak for svarene. Jeg tror jeg vil ringe op og høre om der ikke skulle være noget der er dobbletfaktureret.

Fordi jeg synes ikke den pris afspejler et 1. service med de småting der er udført..

Først på regningen står: Normal vedligeholdelse ifølge servicehæfte, Olie og oliefilter udskiftet beløb 1559,88 ex moms
    Så er der kontrol af: Kølervæske, bremsevæske, sprinklersystem, dæk og tryk, undervogn, viskerblade, lys og lygter... smøring af døre, antenne.. nye viskerblade.. udgifterne til dette er ca. en tudse hvor "udluftning af bremser og udskiftning af bremsevæske er 544,72 kr"

Således står der værksted total ca. 2500,- <- skal det så forståes som arbejde der er udført altså en slags tidsfakturering?

Herefter kommer der reservedele som oliefilter, pakning, additiv, pollenfilter, en ventil?, viskerblade, forlygtepærer, 5,5l letløbsolie til 665,50 kr, bremsevæske (IGEN), sprinklervæske

Således står der reservedele total ca. 1700,-

alt i alt 4200,- og med moms således 5300,-

Hvad sker der lige? Og hvorfor skal de regninger også altid være total umulige at forstå?

• #12   6. feb 2011 5300,- - Det var hvad vi gav for service incl. tandremskift osv. hos Automester i Give. Prøv og kør ud og hør ham hvad han skal ha for det service.

• #13   6. feb 2011 Bremevæske skift ved første service? Det plejer at holde 2 - 4 år efter foreskrifterne. Er den 2 år gammel? Det plejer at koste en lille tusse at få det skiftet.
    Desuden er der skiftet viskerblade, muligvis 3 stk (5-700 kr)

Husk nu på, at serviceeftersynet er en ting, men skift af viskerblade mv. er tilvalg, som IKKE skal inkluderes i serviceprisen. Serviceprisen her har måske været 3500, hvoraf resten har været tilvalg
    Man skal huske at holde skidt for sig, og kanel for sig.

Kommentér på:
Service - hvor er det dyrt..

Annonce