{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.017 visninger | Oprettet:

Martin *
Martin *
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 38

Køb af ældre Rover (416 1,6 fra 98) {{forumTopicSubject}}

Hej gutter,

Jeg står og overvejer at købe en Rover 416 fra 98.

Den er nysynet og ser fin ud. Den skal max holde 1-2 år indtil jeg lige får styr på løse ender her og der.

Er der nogen der har kendskab til om Rover er okay i længden, og om reparationer er ekstrem dyr på sådan en fætter? (Har jeg nemlig hørt en fugl synge om).

Jeg regner med at købe den imorgen, så noget god og hurtig respons ville være lækkert smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af ældre Rover (416 1,6 fra 98)
  • #1   10. feb 2011 Min mening: Hold dig langt fra den, vi have en meget nyere i firmaet - kun bøvl og rep. og det kostede spidsen af et jetjager.

• #2   10. feb 2011 Tjaa størstedelen af alle de mekaniske dele svarer til dem fra en honda civic, og efter de har nedskruet priserne hos honda er det vidst ikke det vildeste mere.
    Har selv en honda accord fra 95 og en rover 6-serie er en accord i forklædning.

Så ja de kan være dyre i reservedele, men til min accord er der næsten ingen forskel på dele om de er uorginale eller ikke.

• #3   10. feb 2011 Men hvis du vil have en bil der kører uden de helt store reparationer så køb en toyota eller mazda. De kører sgu fint og har stort set aldrig problemer med andet end almene sliddele.

• #4   10. feb 2011 Rovere er nogle skodøser generelt, vi har handlet en del med hvor jeg var før, og der var sgu altid problemer med dem.

• #5   10. feb 2011 har haft en Rover engang, (420) og det var første og sidste gang jeg skulle have en Rover.

• #6   10. feb 2011 hold dig langt væk fra den. går den istykker koster det en brækket arm og et halvt kongerige

• #7   10. feb 2011 navnet siger det hele..

• #8   10. feb 2011 Det er en ret dårlig bil, Og selv om den er bygget på en honda, så er der meget stor kvalitetsforskel på de 2 biler.

• Martin *
    Martin * Tilmeldt:
    jan 2005

#9   10. feb 2011 Hører slet ikke andet end dårlige ting herinde og fra kammerater og bekendte, måske jeg skulle holde mig væk så jeg ikke brænder nallerne? smiley

Har overvejet en Toyota Corolla, men synes bare ikk man kan finde noget ordentligt til de 20-30.000, skal man længere op for at finde noget lækkert eller nogen der måske kender nogle til en god pris?

• #10   11. feb 2011 Hvad årgang snakker vi om Martin?
    En corolla fra 95-98 er såmænd en ganske stabil og velafprøvet bil.
    Mener da også priserne ligger omkring de 20-30 k som du har sat som eneste kriterie. Om det er luksus er jo et spørgsmål om hvad du er vant til.

Jeg går fra en mitsubishi colt 1.8gti med massere af ekstra udstyr men ikke så fantastisk kørekvalitet på lange ture, men synes da det var en dejlig bil.
    Nu har jeg købt mig en honda accord fra 95 og den vil uden tvivl være mere komfortabel og ikke knap så hurtig, men på lange ture vil den uden tvivl være mit foretrukne valg.

Så hvad skal du bruge bilen til? Lange ture, by eller blandet kørsel?

• Martin *
    Martin * Tilmeldt:
    jan 2005

#11   12. feb 2011 Hej Mazen,

Har selv haft en corolla for godt og vel 3-4 år siden, mener det var en fra 94, og den var jeg også rigtig glad for, så det kan godt være det er sådan en jeg skal ud i. Havde også en Honda Accord som min første bil den var fra 88 og havde lækker køreglæde, men reparationer var der nok af og de var langt fra billige selvom jeg gjorde det meste selv, men det skyldes nok hovedsageligt årgangen.

Jeg skal bruge bilen som køretøj fra A-B + små ture. Mit A-B er hjemme fra til arbejde hvor der er ca. 60 km hver vej, så kører en 120-130 km om dagen. Turen er dog motorvej hele vejen så det er ikke decideret "lange ture", da det kun tager 30-40 minutter til/fra arbejde. Så det der er det vigtigste for mig lige nu er at bilen ihvertfald har lidt komfort (ikke luksus, det får man ikke til de penge), og den skal kunne køre lidt km pr. liter så det ikke går op i flere tusinde om måneden.

Min plan var at financere en bil til de 100.000 kr., men da jeg kun er 24 så koster forsikringer det hvide ud af øjnene, men hvis jeg køber en billig bil kontant så kan jeg få den forsikret hos en kammerat hvor min sidste forsikring var en BMW E36 316i som ville koste 14.000 for ansvar i mit eget navn, men fik den for 4.500 med kasko i min kammerats navn - bare for at give en idé til hvad jeg kan spare ved at forsikre i hans navn.

Det vigtigste er at den er billig i drift, reparationer og brændstof, da det er en bil jeg skal have i et års tid til jeg er 25 hvor jeg har sparet op til at kunne købe en lækker slæde.

Men om det er lange ture, by eller blandet kørsel er svært at svare på. For til hverdag kører jeg jo lange ture, og i weekenderne er der jo også lidt bykørsel indblandet når jeg tager rundt med gutterne, så man kan godt sige det er blandet kørsel, men primært lange ture.

Kommentér på:
Køb af ældre Rover (416 1,6 fra 98)

Annonce