{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motor holdbarhed Mistubishi diesel?
  • #1   14. feb 2011 er det en pajero mk1 eller mk2?

• #2   14. feb 2011 Min tidligere svigerfar har en Mitsubishi L200 2,5TD og det er samme motor mener jeg.. Den har kørt 380.000 og snurrer stadig fint...!

• #3   14. feb 2011 LORT .. de holder sq ikke ret godt, og hellere ikke gearkasserne holder

• #4   14. feb 2011 Jeg hader bare at købe noget ukendt, så jeg er lidt bekymret for hvad jeg skal forvente af udgifter.. - hvad med reservedele?

• #5   14. feb 2011 Det er da trist at høre..

• #6   14. feb 2011 Mitsubishi holder nu meget godt..

Hvis du er van til tysk motor blver du ikke skuffet når du kommer over i en Mitsubishi. Deres motor er mindst lige så gode..

Det eneste jeg ville tænke på er alderen med alt andet slide dele

• #7   14. feb 2011 Tommy P - det har du ret i.. alt i bilen bliver jo slidt, ikke bare drivline.. Hvad med reservedele? den jeg har kigget på har 8 måneder til syn..

• #8   14. feb 2011 De er skam udemærket, så længe de kører med std. tryk og mængde.

• #9   14. feb 2011 Morten r - ville heller ikke turde købe en der var rodet ved.. (:

• #10   14. feb 2011 Nej men det er jo lige meget hvilken bil det så måtte være, men se godt efter rust, det er jo ved at være en ældre sag.

• #11   14. feb 2011 http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mitsubishi/pajero/25-td-7prs/102371

Læs brugers mening om den

• #12   14. feb 2011
    Ørbæk .: Mitsubishis dele er faktisk ret gode de har ry for ikke at gå med det samme og et samme med deres el ibilen er også meget troværdigt..

Deres reservedele kan være dyre, men tligengæld de holder det også længe..

• #13   14. feb 2011 tommy p - jeg er glad for nogle brugbare råd.. (: - men det kan vel blive dyrt at få gjort sådan en klar til syn?

• #14   14. feb 2011 Ørbæk .:

Det kommer jo an på hvad der skal laves.. Bare fordi den er fra 80 betyder det jo ikke at der aldrig er blevet skifet noget på den før og det holder sikkert endnu..

Få et overblik over hvad der skal laves ved bilen. Bestil evt. en tid hos en mekaniker og gratis syns chek tæt på bilen og lave en aftale med om det så finder du ud af det inden du køber bilen. Vil han ikke det så skjuler han sikkert noget og med som så mange andre biler holder de ike evigt..Et godt råd herfra..

Motoren fejler sikkert ikke noget hvis den er blevet kørt normalt som du selv ville gøre..

• #15   14. feb 2011 Tommy P - tusind tak for det gode råd, det vil jeg gøre.

• #16   14. feb 2011 Min har lige rudet 200.000 og køre der ud af,,, men det er model ny´r, næsten samme motor, det enste jeg ved ikke kan holde på den er lejerne i toppen..

• #17   14. feb 2011 Pajero, hvad kan jeg gøre for at passe på den? .. Er der nogle specielle ting man skal gøre eller undgå?

Jeg vil helst ikke købe en ny bil, og den så går død når jeg er så afhængig af den..

• #18   14. feb 2011 5-40 olie, skifte det ved hver 5000km, og så køre jeg helst ikke med mere end 3000 omdejringer,, men den er jo lav gearet, så køre max 110 synes det er synd at presse den mere,,, og så køber jeg næste alt til den på ebay, da dele er pisse dyre

• #19   14. feb 2011 Pajero - er dele så dyre? .. jeg ved en diesel ikke skal have mange omdrejninger, selv min golf 2 gtd får ikke over 2000 før den er drift varm.. hmm, ebay er skidt, jeg kan ikke tysk, kun engelsk..

• #20   14. feb 2011 ja synes de er dyre, i forhold til vw og opel som jeg har kørt forhen hehe,,, men det er til gengæld den 4X4 der køre best i den pris klasse, det for bliv den valgt,,

• #21   14. feb 2011 Hmm, det er da lidt uhyggeligt (: - min far har købt sig en Opel Frontera 2.0 benziner for nogle år siden, den kører vildt godt, den klaret alt.. mildest talt.

• #22   14. feb 2011 Jeg ville så ikke ha benzin, da jeg tit køre med tunge ting og sager,,,, og opel´s diesel kan slet ikke holde,,, nu ved jeg ikke med den gammel model som du har kig på, men min er der 100% el-spær på...

• #23   14. feb 2011 Oki det lyder vildt... jeg ville skifte olie ved 10.000km som er normalt ved meget bykørsel altså uden mest motorvej.

Dele er skam dyre.. Engelsk er fint nok. ebay.com er på engelsk..

• #24   14. feb 2011 Ørbæk .: Hvad skal du bruge den til??

• #25   14. feb 2011 Pajero ,

Efter skemat hedder det for hver 5000... tror grunden er de lejer i toppen ikke holder så godt på en diesel. min gammel Lancer kørte os med det system, men der har jeg ikke hørt om EN der har smadret dem...

• #26   14. feb 2011 Tommy P - du ville ikke tro mig (:

• #27   14. feb 2011 Tommy P

• #28   14. feb 2011 Fotræl fotæl...

• #29   14. feb 2011 Tommy P - pendler kørsel.. (: - Har ikke råd til to biler, og har altid ville have en 4x4 .. så den skal jeg køre til kbh i hvis jeg køber den.. - skulle have en bil med plads til hunden da han skal med på arbejde (:

• #30   15. feb 2011 Har en gammel Mitsubishi 2.0 turbodiesel maskine i en af mine biler - den kører dag og nat uden problemer what so ever og har rundet 400.000. Så længe man passer på dem, så skal de nok klare det meste.

• #31   15. feb 2011 *440hk Galant VR4 *

Den kommer bare til at køre rigtig meget jo .. og jeg skal ikke køre terræn i den, højest til stranden og selvfølgelig til vinter.. men det er så også det..

• #32   15. feb 2011 Ørbæk .
    Tror du vil blive træt af at køre så langt i den hver dag, det er den gearét helt forkert til.

• #33   15. feb 2011 Pajero - er udemærket klar over jeg ikke skulle kører mere end 90 .. en 4x4 skal man jo normalt ikke pendle i. Men det er min mulighed for at få en 4x4 .. og oven i købet en jeg syntes er pæn og velholdt..

• #34   15. feb 2011 Så er det vil bare og springe ud i det,,, de taber jo heller ikke sådan lige prisen,,, køre forresten 9-10 stykker på en liter...

• #35   15. feb 2011 Pajero - der er intet fornuft i at købe sådan en, men syntes det er en flot bil, til gode penge,

• #36   15. feb 2011 ja det er en pæn bil, og ikke så forskruet som mange ander 4X4 mærker..

• #37   15. feb 2011 Nej det er jo lige det.. så det er en god mulighed.. (:

• #38   15. feb 2011 hvor langt køre du hverdag? Jeg håber ikke jeg er en lyse slukker men min mitsubishi køre ca. 11 km per l. Og jeg brugte 955 l benzin på 1 måned hvilket svared til ca. 10.000 kr i benzin. Hvis du skal køre langt hverdag vil motoren blive glad, men alt andet bliver hurtigere slidt uanset mærke. Jamen hvis du har råd til det er det jo dejligt. Min diesel bruger 4000 kr om måneden i diesel og med forsikring og vægt afgift og afdrag koster den mig ca. 6500 kr min mitsubishi koster 980 kr om måneden i forsikring med kasko og vægt afgift så i alt 7580 kr for 2 biler hvor jeg før havde en bil for ca. 11.000kr med benzin. Prøv at regn ud hvor meget det vil koste dig. Køre du meget skal du lige ca. 1000 til side hvert måned til når den engang skal på værksted.

• #39   15. feb 2011 Har snakket med Mitsubishi som jeg har meget kontakt med ca 2 gange hverdag og han fortæler sådan en du vil kigge på køre godt og det er en stærk motor, nok ikke en idel pendler bil pga. økonomien i brændstof, men ellers var der ikke noget ved de biler som skulle være dårligt. Motoren er rogtig solid og stærk så den skal nok holde..

Rust hvis der er rust, men ellers skal alle normale dele ses efter når du kigger på den..

• #40   15. feb 2011 Tommy P - jeg skal kører til bøbenhavn fra falster af .. cirka 120-130 kilometer hver vej (: .. så det er rigtig langt.. Men tak fordi du gad spørge din mekaniker omkring det, det er jeg glad for.. (:

• #41   15. feb 2011 Køre selv fra Maribo til Helsingør..

Jeg tror ikke du bliver glad for at køre i den Mitsubishi i længden da den bliver meget dyr for dig.. Jeg ved godt man nogle gange bare gør nogle ting bare for at prøve lige som jeg gjorte i min Sigma, men erfaring siger mig du bliver Fattigt x 3 men det må du jo selv om smiley

en lille udregning af din kørsel kun til arbejde og tilbage igen er 7000 kr om måneden... og det er med Diesel.

• #42   15. feb 2011 7000 er også for sindssygt.. selv med min løn ser det latterligt ud.. hmm, det skal måske genovervejes. Jeg syntes bare ikke jeg kan finde nogle biler der tiltaler mig, andet end måske en 6n'er.. men foretrækker biler med røv på, og gerne større (:

• #43   15. feb 2011 Ørbæk : Når du arbejder så langt væk hjemme fra lige som jeg gør skal du faktisk kun tænke på hvad er billigst og hvad holder længe for eller går alt din løn til drift omkostninger..

Arbejded du i nykøbing f ville du godt kunne køre i den, men det er dit distance job osm gør du sætter penge til. ved godt du får kørsel penge, men den % er også sat ned så man får ikke mange penge tilbage..

Tror du skal have dig en golf2 TD som min bror har. den køre 23 km/l og er billig i reserve dele. Det er faktisk det jeg vil råde dig mest til at tænke på og når du finder et job tætter på så kan du igen tænke på 4*4 bil.. Du er kun 19 år så din forsikring er sikkert også høj. ved ikke hvad du arbejder med men tror du ligger omkring 16500 kr før skat hvis du arbejder hi hi og det er ca 95000kr udbetalt med kørsel frarag..

• #44   15. feb 2011 Ups du er 21 år sorry... Min fejl...

• #45   15. feb 2011 Tommy P - jeg har en golf 2 gtd (: - men der er ikke plads til hunden i den.. og syntes ikke den er særlig komfortabel at køre så langt i .. smiley

• #46   15. feb 2011 Foruden det, så skal jeg jo kører i den 3 timer om dagen, og pauserne jeg holder på arbejdet bliver holdt i bilen, så man skal jo være glad for den..

• #47   15. feb 2011 så køb en golf 3 TDI stc.
    den kører langt på literen og har massere af plads.

• #48   15. feb 2011 Mazen - ville rigtig gerne have g3 stc, men har ikke pengene til en diesel (: har omkring 20 at gøre godt med..

• #49   15. feb 2011 Hvad så med polo??

• #50   15. feb 2011 Tommy P - jeg har tænkt på en polo 6n'er, men pladsen er jo ens med en golf.. den er ikke stor nok smiley

• #51   15. feb 2011 en polo 1.9 sdi er der da nok plads i smiley det er ca. 20 km/l på motorvejen

• #52   15. feb 2011 Prisen er vel også derefter (: ? eller hvad?

• #53   15. feb 2011 Der er ingen pæne af finde andet end den der classic.. det minder mig om en mindre udgave af en berlingo, med hensyn til hvad den signalerer (:

• #54   15. feb 2011 Ørbæk .

Syntes nu ikke den er slem. det er jo en slags stc.

Men det er noget du ville kunne holde ud at køre i og som kan holde til dine km og plads til din hund og koster 25.000kr

• #55   15. feb 2011 Tommy p - de har jo gået over 300.000 (:

• #56   15. feb 2011 Ørbæk .Ja og??

Min har kørt 345.000 1.9 TDI og køre som en drøm og den kan køre til 700.000 km især når det meste er motorvej...

• #57   15. feb 2011 Tommy P - Hmm.. De nyere dieseler er svære at reparere på.. ved godt jeg er svær at stille tilfreds, vil bare have noget jeg kan være stolt af at eje, og glad for at køre i .. det er bare ikke let.. Især ikke når man hælder til rwd og/eller biler med røv på..

• #58   15. feb 2011 Ørbæk .: Min Seat er bare en bil..

Min drømme bil er Min mitsubishi Sigma jeg er ved at bygge om på som gerne skulle komme ug og køre her til April smiley

Så min Seat er bare en bil til frem og tilbage og så konen kan bruge den, for min Mitsu skal køres af mig 80% af tiden..

• #59   15. feb 2011 Det er sku svært.. Vil jo gerne have en bil til en ung knægt, uden det behøver at være bmw osv.
    Men en gammel caddy,
    en g 3 stc,
    polo 6n ..

• #60   15. feb 2011 Ørbæk .: Kan godt se det for mig det du ønsker, men med den tur du skal køre så skal du bruge mere ind 20.000kr måske skulle du bruge de 20.000 som udbetaling på en bil du kunne tænke dig og afbetale resten??

Med bare 10.000 kr i ud betaling kan du finder biler til pris på ca. 60,000 kr så kan du bruge de sidste 10.000 kr på for sikring og vægt afgift måske der vil mangle lidt, men så kan du jo ligge en ud betaling på måske 8.000 kr og købe for 50.000 kr evt smide din golf som noget af din udbetaling så har du råd til forsikring og vægt afgift med det samme 1 år frem..

• #61   15. feb 2011 Tommy p - det der med afbetaling er en dyr affære, men jeg har da tænkt det.. - men vil helst ikke bruge mere end jeg har.. overvejer sådan en 6n'er..

• #62   15. feb 2011 Ørbæk .:

Man kan da godt få afbetalinger til 1000kr er det for meget??

De penge bruger du sikker i benzin nu og ville spare i Diesel dog ville de 1000kr bare gå til afdrag så ingen forandring fra det du bruger nu. Du har bare en nyre bil som køre bedre og en bil du vil have.. hvis du forstår??

Denne polo er en Diesel, men køre nok på samme måde som din golf

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/polo/14-cl/635690

dog er den billig i forsikring og plads til hunden.

Men forstår dig godt, men tror ikke det er muligt at få nget ordenligt for kun 20.000kr som skal kunne holde uud og køre ca. 90.000 km om året.. En ny tandrem hvert år..

• #63   15. feb 2011 Den er svær.. rigtig svær (: men du skal altså ikke bruge mere tid på at hjælpe mig, du vil nok føle det er til ingen nytte alligevel (: - men jeg har fået meget at tænke over..

• #64   15. feb 2011 Ørbæk : Det går nok sidder her jo allgevel og konen ser kedelig tv så lad mig være her hvor det handler om biler ha ha..

Men ja der er noget tænke over.

Kan se en polo 6N køre sådan på 1 liter.

Polo 1 21 km/l smiley
    Polo 1.3 16.5 km/l smiley
    Polo 1.6 12 km/l smiley
    Polo Diesel. 16.1 km/l smiley

Prøv evt. at oprette et nyt emne omkring hvilken bil syntes du skal hvae. det altid godt med flere indput..

• #65   15. feb 2011 Tommy p - min dame ser paradise after dark ;p - så jeg sidder her med et glas bacardi.. hmm - tror folk er trætte af de indlæg.. (:

• #66   15. feb 2011 Ørbæk .: Det skider jeg på.. skuller der komme en god kommentar ma kan bruge så skider jeg på hvad de andre sige smiley

Kommentér på:
Motor holdbarhed Mistubishi diesel?

Annonce