{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  xenon tågelygter på passat
  • #1   19. feb 2011 du kan heller ikke finde et org xenonsæt til tågelygter til passat. for det findes ikke

• #2   19. feb 2011 du kan heller ikke finde et org xenonsæt til tågelygter til passat. for det findes ikke

• #3   19. feb 2011 hmm hvorfor laver den 2 indlæg

• #4   19. feb 2011 Det kan man ikke, ifølge loven.

• #5   19. feb 2011 Har aldrig nævnt noget om det skal opfylde loven...

• #6   19. feb 2011 Nu kan jeg ikke huske hvad pærer det er, som der sidder i..men du køber jo bare et xenon sæt til pågældene pærer også monterere det

• #7   19. feb 2011 Det letteste og bedste er altid at montere originalt. Så kan du smide et xenonkit i efterfølgende.

• #8   19. feb 2011 Anders N
    man må gerne sætte xenon i tågelygterne, hvis du opfylder kravene til det.

• #9   19. feb 2011 Jeg har endnu ikke set en bil med lygtespul til tågelygterne..lygtevasker er jo ikke nok når det er xenon lys, det skal være en spoler smiley

• #10   19. feb 2011 Men derudover, så er din styreboks, formentligt ikke forberedt til tågelygter, og du har vel heller ikke en kontakt i bilen, så enten skal det fuskes, og ellers er det en større (og dyrere) omgang. Og så er du en idiot, som skulle have frataget retten til at køre bil, da det fandens træls at folk er så egoistiske at de er ligeglade med at de kører og blænder alle andre

• #11   19. feb 2011 Casper M ! skal der heller ikke være, det er kun nærlyset der har krav om dette,

Men lygten skal være godkendt til xenon.

• #12   19. feb 2011 Hold nu op. Xenon i tågelygter generer ikke nogen. Det et for det meste bare tændt om dagen.

Mig bekendt kan det ikke lade sig gøre at montere det lovligt i tågelygter. så vidt jeg ved findes der ikke godkendte tågelygter.

• #13   19. feb 2011 fstyrs svar ang xenon i tågelygter.

Er slet ikke imod tågelygter, hvis det bliver brugt korrekt.

To af de vigtigste krav er:

1) Er bilen EF-typegodkendt skal lygterne også være EF-/ECE-godkendt og e-/E-mærket herunder også med hensyn til funktionsmærkningen, f.eks. har en fjernlyslygte med xenon (gasudladningspære) funktionsmærket "DR". Lyskilden (pæren) skal også være EF-/ECE-typegodkendt og e-/E-mærket.

2) Lygten skal være konstrueret til den pågældende lyskilde f.eks. Xenon. Et Xenon-pærekit til montering i en halogenpærefatning i parabolen er således ikke lovligt.

Når dette er sagt, så har Færdselsstyrelsen endnu ikke hørt om e-/E-typegodkendte tågelygter til xenonpærer.

Der er iøvrigt ikke krav om hverken lygtevaskere eller automatisk højdejustering af lyskeglen, når der er tale om tågeforlygter og seperate fjernlyslygter.

Regler om lygter kan ses på www.fstyr.dk under Køretøjer - Regler om køretøjer - Vejledning om syn af køretøjer, afsnit 6.

Med venlig hilsen
    Allan Hansen, Ingeniør
    Færdselsstyrelsen, Bilteknisk Afdeling
    Road Safety and Transport Agency
    Adelgade 13
    DK-1304 København K
    Tlf.: +45 33954370
    Fax: +45 33381427
    e-mail: aha@fstyr.dk
    www.fstyr.dk

• #14   19. feb 2011 Bay: Så længe de er tændt om dagen blænder de ikke nej, men jeg skulle bestemt mene at tågelygter tændt om natten med Xenon blænder betydeligt mere, end en korrekt justeret nærlygte.

Dog må tågelygter jo self. kun bruges i tæt tåge, og om dagen som kørelys, det er der desværre bare mange der ikke fatter, og en godt regnvåd vej, jo så blænder tågelygter.

• #15   19. feb 2011 Jeg antager selvsagt, at reglerne overholdes mht. hvornår de må være tændt. For som sagt sker der intet ved at have dem tændt om dagen.

• #16   19. feb 2011 slet ikke,

Kommentér på:
xenon tågelygter på passat

Annonce