{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brug af sidemarkeringslygter?
  • #2   21. feb 2011 ja da

• #3   21. feb 2011 Som tillægsspørgsmål: Er amerikaner lys lovligt i danmark så? Altså hvor blinklysene i forlygterne lyser konstant orange?

• #5   21. feb 2011 Jeg har nemlig overvejet det på min når jeg får nye lygter. Men jeg synes ikke rigtig jeg har hørt om det er lovligt eller ulovligt? Så det kunne jo være lidt lækkert og vide inden man evt lavede det.

• #6   21. feb 2011 ja det er lovligt...hvis du altså sætter E mærket lygter på... Hvis det var ulovligt hvordan skulle volvo s og v 40 ellers kunne kører rundt med det standart?

• #7   21. feb 2011 Sådan som min pick up. den kan ikke synes med det, selvom det er org.

• #8   21. feb 2011 det er kun lovligt, hvis bilen er typegodkendt med det, ellers ikke.. dvs den skal være født med det.

• #9   21. feb 2011 eller din bil er over 6 meter lang...:)

• #10   21. feb 2011 læs reglerne på fstyr.dk

6.03.008 Sidemarkeringslygter

(1) Sidemarkeringslygte:

a) Skal afgive lys af gul farve. Den bageste sidemarkeringslygte kan dog afgive lys af rød farve.

b) Skal være rettet til siden og være tydeligt synlig mindst 300 m uden at blænde.

c) Skal være anbragt mindst 0,25 m og højst 1,50 m over vejbanen. Hvis karrosseriets form gør det påkrævet, kan sidemarkeringslygte dog anbringes i en højde af indtil 2,10 m over vejbanen.

d) Skal være synlig mindst 45° til hver side og mindst 10° over og under vandret. Vinklen under vandret kan dog nedsættes til 5°, såfremt sidemarkeringslygtens højde over vejbanen er mindre end 0,75 m.

e) Skal have lysstyrke som foreskrevet for positionslygte.

f) Skal i køretøjets længderetning være anbragt således,

– at der på hver side er mindst en sidemarkeringslygte på køretøjets midterste tredjedel,

– at den forreste sidemarkeringslygte er højst 3,0 m fra køretøjets forreste punkt, dog 4,00 m, hvis køretøjets form gør det påkrævet,

– at afstanden mellem to på hinanden følgende sidemarkeringslygter ikke er større end 3,00 m, dog 4,00 m hvis karrosseriets form gør det påkrævet, og

– at den bageste sidemarkeringslygte er højst 1,00 m fra køretøjets bageste punkt.

Ved påhængskøretøjer skal tilkoblingsanordningen medregnes i køretøjets længde.

(2) Ikke-påbudt sidemarkeringslygte skal ikke opfylde bestemmelserne i pkt. (1) c),

d) og f).

Kommentér på:
Brug af sidemarkeringslygter?

Annonce