{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.578 visninger | Oprettet:

Casper J
Casper J
Tilmeldt:
19. jul 2010
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8

Høje omdrejninger i corsa(1.4 100 hk) {{forumTopicSubject}}

Hey!

Jeg er ved at fylde 18, og er godt igang med mit kørekort - så var jeg ude at kigge lidt bil med min far, og vi prøvekørte den nye opel corsa sport 1.4, 100 hk..

Da vi så kørte på motorvejen lå vi på ca. 4000 omdrejninger i femte gear, ved bare 110 kmt.. Det synes jeg var helt vildt mærkeligt, at den lå så højt i omdrejningerne ved bare 110 kmt i timen. Så kunne jeg forestille mig det må være utrolig hårdt ved 130 kmt, og kan ikke se det for mig, at den skulle kunne køre 18X km/t som er topfarten ifølge opel..

Er der evt. nogen corsa ejere af denne model der kan sige lidt mere, eller andre med erfaring af den bil her smiley

Jeg synes ellers det var en cool bil, men jeg må ærligt indrømme at det med omdrejningerne virkelig har fået mig til at tvivle om det er sådan en vi skal købe til mig.

Håber der er nogen der ved lidt mere, eller selv har prøvet det? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Høje omdrejninger i corsa(1.4 100 hk)
  • #1   21. feb 2011 kørte du i 5 gear..?..:) men meget normalt for en lille bil

  • Casper J
    Casper J Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #2   21. feb 2011 Ja.. 5 gear, 4000 omdrejninger ved 110 kmt.

    Det kan jo ikke være rigtigt, når der er 1.4 med 100 heste?
    Vi har en fiat 500 1.2 med 69 heste, der kører med færre omdrejninger ved den hastighed..


  • #3   21. feb 2011 Min mors gamle Civic Type-R .. den fra 2009 den lå også på omkring 4000 omdr ved. 120-130.. lidt trælst at høre på

  • #4   21. feb 2011 Det har ikk noget at gøre med heste, men ja det er mega træls, og forfærdelig at køre med hvis bilen larmer bare det mindste

  • #5   21. feb 2011 kones corolla køre 4000o/min ved 135, det er en 1,3

  • #6   21. feb 2011 tror jeg den skal..

    min corsa 1,4 si sport 16v. gik ca 100 kmt med 3000 rpm


  • #8   21. feb 2011 Det har noget at gøre med gearingen og er den gearet til sporty kørsel så er den lavgearet og for at det kan gå lidt stærkere, mine svigerforældre gamle Multipla lå med 4.500 rpm ved 110-120, det er sammeantal omdrejninger min Vectra B ligger med ved 190 km/t...

  • Casper J
    Casper J Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #9   21. feb 2011 Er ikke den store ekspert indrømmer jeg gerne, men tror da jeg forstår problemet ang. gearingen smiley

    Kan man gøre noget ved det? Fordi hvis jeg skal ligge og kæmpe med 5000 omdrejninger ved fx. 130 kmt på motorvejen, så vil jeg sgu hellere køre i vores gamle bmw x5'er eller finde et alternativ smiley


  • #10   21. feb 2011 find en diesel, hvis du vil ha lave o/min

  • #11   21. feb 2011 Meen en 1,4 si 16v kan jo også komme frem. min gik da de 210 ca med 7200 rpm smiley

  • #12   21. feb 2011 Digweed.
    Hjuldiameteren har ikke nogen indflydelse på hvad omdrejningstæller og hastighedsmåler viser, Omdrejningstæjjeren kører som regel over computeren og hastighedsmåleren er monteret på gearkassen.
    Og ang. gearing så passer det måske i de lave gear, men ikke i de høje gear da de giver topfarten og 16V som regel er hurtigere både i optræk og i tophastighed.


  • #13   22. feb 2011 Casper J > Du kan ikke få i pose og i sæk, enten vil du have liv og glade dage eller også vil du have en tyst bil... Det du kan gøre er at se om der er en gearkasse fra en Diesel der passer på de er typisk højere gearet, men ærligt så er det sgu åndsvagt på en ny bil...

    Jeg ville kikke efter en anden bil hvis det var mig, og hvis det var mig der skulle ud og købe min allerførste bil, så ville jeg slet ikke kikke på en fabriksny bil...


  • Casper J
    Casper J Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #14   22. feb 2011 Mr nobody, havde også godt overvejet noget andet.

    Men nu står jeg i den luksus situation at vi ikke ligefrem mangler noget, og det betyder så at min far gerne vil købe en bil til mig. Men han gider dog ikke købe noget brugt, med mindre den har gået maks 20.000 km, fordi han ikke gider risikere at vi køber et eller andet hvor ting går i stykker hele tiden, fordi han ikke gider rende på værksted med den hele tiden - han er måske lige grov og pessimistisk nok, men altså - det er ny bil eller vores gamle bmw X5, men som jeg ikke rigtig har lyst til at køre i både pga. automatgear, og så synes jeg den er stor at starte ud i. smiley


  • #15   22. feb 2011 Vi har 5 Corsaer på mit arbejde (2009 og nyere) alle i diesel men med forskellige motorer, og de ligger allesammen enormt højt i omdrejninger på motorvejen. Kan ikke lige huske omdr. tallet, men det er generende højt. Til gengæld er gearingen fin for os da vi næsten udelukkende kører i byen.

    Hvis du skal køre meget på motorvej ville jeg nok se mig om efter en anden bil


Kommentér på:
Høje omdrejninger i corsa(1.4 100 hk)

Annonce